- +36 (30) 530 2953
- +36 (30) 530 2953
- info[at]netfort[dot]hu
Online marketing szolgáltatás, eszközök, lehetőségek
Ha sikeres honlapot szeretne, nem elég azt elkészíteni, hanem el kell érni, hogy az érdeklődők is rátaláljanak a honlapra. Az eszközöket, melyekkel látogatókat lehet szerezni, összefoglaló néven online marketingnek hívjuk. Ma már számos különböző online marketing eszköz, lehetőség áll a weboldal tulajdonosok rendelkezésére. Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha több látogatót szeretne weboldalára, több ügyfelet szeretne honlapjával szerezni!
Online marketing eszközök
- Keresőoptimalizálás
- Keresőmarketing
- Közösségi média marketing
- Hírlevél, e-mail marketing
- Tartalommarketing
- Videó marketing
- Google Cégem
A keresőoptimalizálás (SEO)
Az egyik legnépszerűbb, legismertebb online marketing eszköz a keresőoptimalizálás. A SEO lényege, hogy a fontos, releváns kulcsszavakra, kifejezésekre kell optimalizálni az elkészült honlapot, aminek hatására előrébb fogja megjeleníteni a Google a honlapot, webshopot a találati listán.
Miért fontos a keresőoptimalizálás?
Az emberek nagy része a Google segítségével tájékozódik az interneten, a Google segítségével keres termékeket, szolgáltatásokat. Emiatt nagyon fontos, hogy egy honlap minél előrébb legyen a releváns keresések találatai között. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google első oldalára kell felkerülni, ha látogatókat szeretne szerezni honlapjára a Google keresések segítségével, ugyanis a második oldalt már csak a keresők töredéke tekinti meg. Az első oldalon azonban csak 10 weboldalt jelenít meg a Google, így gyakran nagy erőfeszítésekkel lehet csak ide bekerülni.
A keresőoptimalizálás részei
A keresőoptimalizálás számos különböző részfeladatból, teendőből áll. Ha azt szeretné, hogy weboldala, webáruháza minél előrébb jelenjen meg a találatok között, akkor mindegyikkel foglalkozni kell.
A SEO-t már a honlap elkészítésekor el kell kezdeni, úgy kell elkészíteni a weboldalt, hogy az megfeleljen a Google irányelveinek. Ez azt jelenti, hogy a weboldal legyen reszponzív, mobilbarát, az oldal betöltési, működési sebessége legyen a lehető leggyorsabb, a weboldal struktúrája legyen optimálisan kialakítva, a tartalmak már a keresőoptimalizálást figyelembe véve legyen elkészítve.
A weboldal elindítását követően jönnek azonban a további teendők. Az egyik legfontosabb a rendszeres friss, minőségi tartalom készítés. Ez azt jelenti, hogy általában nem elég egy honlapot elkészíteni, optimalizálni, hanem szövegeket, tartalmakat is kell készíteni. Ezeket a szövegeket érdemes a kulcsszavak köré írni, hogy a Google minél több releváns kifejezésre tudja megjeleníteni a weboldalt.
Nem csak a weboldalon elvégzett javítások, hanem külső tényezők is hatással vannak a Google-ben elfoglalt helyre. Ezek közül a legfontosabb a weboldalra mutató linkek száma, erőssége. Minél több, minél erősebb link mutat weboldalára, a Google annál előrébb fogja azt rangsorolni.
Tekintse meg keresőoptimalizálási referenciáinkat
Miért válassza a szakszerű keresőoptimalizálást?
A jól elvégzett keresőoptimalizálás segítségével hosszú időn keresztül lehet látogatókat szerezni egy weboldalra, anélkül, hogy fizetni kellene értük. A többi online marketing lehetőséggel szemben a keresőoptimalizálás tehát hosszan tartó, olcsó megoldást jelent. Azokat a weboldalakat, melyek nem megfelelő módszerekkel, nem szakszerűen próbálnak előnyre szert tenni, a Google hátrébb sorolhatja, sőt, akár teljesen ki is tilthatja a találatok közül. Érdemes tehát olyan céggel végeztetni a keresőoptimalizálást, aki tud felmutatni referencia munkákat és hosszú távú eredményeket. Azok, akik azonnali, biztos eredményeket ígérnek, valószínűleg nem válogatnak a felhasznált eszközökben.
Keresőmarketing (SEM), kattintás alapú hirdetések
Nem csak a SEO segítségével lehet azonban felkerülni a Google első oldalára, hanem a fizetett hirdetések, az ún. keresőmarketing segítségével is. A keresőmarketinghez tartozó online marketing szolgáltatások a Google szolgáltatásai, úgy működnek, hogy az egyes kattintások (látogatók) után kell fizetni egy bizonyos összeget a Google-nek. A keresőmarketinghez tartozik a Google Ads és a Google Shopping rendszere.
Google Ads kampány készítése
A Google Ads a legnépszerűbb fizetős online marketing eszköz. Olyan kattintás alapú hirdetési (PPC pay-per-click) rendszert jelent, mely segítségével akár a Google természetes találatai felett lehet szöveges hirdetéseket megjeleníteni. Az Ads hirdetésekhez, hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz, meg kell határozni a kulcsszavakat, amire a hirdetéseket meg szeretné jeleníteni, azonban ezek köré nem a tartalmakat, a weboldalt kell optimalizálni, hanem hirdetéseket kell készíteni.
A Google Ads hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy azonnali látogatókat lehet velük szerezni. Nem kell várni heteket, hónapokat, mint gyakran keresőoptimalizálás során a látogatókra, hanem akár a honlap készítésével együtt indíthatók a Google Ads hirdetései is. Az egyes kattintások költsége több tényezőtől is függ, de a legnagyobb hatással a területen tapasztalható verseny van a kattintások költségére, bizonyos esetekben akár több száz forintba is kerülhet egy látogató szerzése, kis verseny esetén azonban pár forintért is lehet már érdeklődőket irányítani egy weboldalra.
Google Adwords kampány menedzselés referenciáink
Google Shopping kampány készítése
Webáruházak számára elérhető a Google Shopping hazánkban is. A Shopping hirdetések, hasonlóan az Ads rendszeréhez, a természetes keresési találatok felett jelennek meg. A különbség, hogy nem szöveges hirdetéseket jelenít meg ez a rendszer, hanem webáruházas termékeket, képpel, névvel, árral. Itt is a kattintások után kell fizetni, az egyes kattintások azonban általában kevesebbe kerülnek, mint az Ads hirdetések esetén.
Közösségi média marketing
A közösségi média oldalak nem csak az emberek életére, hanem az online marketingre is nagy hatással vannak. Hazánkban az elérhető közösségi média oldalak közül a Facebook az, amely a legnépszerűbb az emberek körében, így az online marketing során is a Facebookra érdemes legjobban koncentrálni.
Facebook oldal készítése
A mai világban, akinek honlapja van, annak Facebook oldalra is szüksége van. Mivel az emberek szabadidejük jelentős részét töltik a Facebookon, így ha el akarja érni a potenciális vásárlókat, ügyfeleket, szüksége lesz céges Facebook oldalra, jelenlétre. A Facebook oldalon lehet termékeket, szolgáltatásokat reklámozni, kommunikálni az érdeklődőkkel, új ügyfeleket szerezni. A Facebook oldal létrehozása, működtetése teljesen ingyenes.
Facebook kampány menedzselés referenciáink
Facebook hirdetések
Lehetőség van a Facebookon is fizetett hirdetések indítására. A Facebook hirdetések nem kulcsszavakra jelennek meg, mint a Google Ads hirdetései, hanem közönségeket lehet megcélozni, számukra fog megjelenni a hirdetés.
A Facebook hirdetések képpel és szöveggel rendelkeznek, ha maximális eredményeket szeretne elérni a Facebook hirdetésekkel, bízza hozzáértőre elkészítésüket.
Hírlevél, e-mail marketing
A hírlevél, az e-mail marketing az online marketing egyik legrégebbi formája. Annak ellenére, hogy régóta használt marketing megoldásról van szó, manapság is rendkívül népszerű. Az e-mail marketinggel teljesen új ügyfeleket, látogatókat ugyan nem lehet szerezni, de sokkal jobban ki lehet használni a weboldal, webáruház nyújtotta lehetőségeket.
Hírlevélre olyan emberek szoktak feliratkozni, akik rátalálnak egy cégre, honlapra. A céljuk, hogy kapcsolatban maradjanak, értesüljenek a hírekről, új termékekről, szolgáltatásokról, akciókról. Ez a folyamatos kapcsolat nem csak az érdeklődők, hanem a honlap tulajdonosok számára is előnyös, ugyanis hírlevelekkel, különböző e-mail üzenetekkel rendszeresen meg lehet keresni a feliratkozókat.
Tartalommarketing
A tartalommarketing hozzátartozhat a keresőoptimalizáláshoz, ugyanis az új, rendszeres tartalmakkal újabb és újabb kulcsszavakat lehet megcélozni. A tartalommarketing azonban sokkal többet tud hozzáadni a weboldal sikeréhez, mint a SEO.
A tartalommarketing, a célirányosan létrehozott szövegek, tartalmak segítségével javítani lehet a Facebook és a Google Ads hirdetések, a hírlevél kampányok hatékonyságát is, landing oldalként.
A tartalommarketing weboldalak, webáruházak esetén általában egy blog felületen történik, ahol rendszeresen, könnyedén lehet cikkeket, híreket létrehozni. Ha egy honlapon minőségi, érdekes cikkek jelennek meg rendszeresen, akkor lesznek olyan érdeklődők, akik rendszeresen, kifejezetten a cikkek miatt fognak visszatérni.
Videó marketing
Egyre többen, főként a fiatalabb generációt, nem csak szöveges formában, hanem videókkal is meg lehet szólítani, el lehet érni. Az online marketing keretein belül videók segítségével is lehet látogatókat, ügyfeleket szerezni.
A videók hátránya, hogy egy-egy videó elkészítése nem olyan egyszerű, mint egy cikk megírása, valamint a videó valószínűleg a Youtube-ra fog felkerülni, így onnan még át kell irányítani valahogy a látogatókat a weboldalra.
A videók előnye, hogy hasonlóan egy bloghoz, visszatérő látogatókat, érdeklődőket lehet szerezni a rendszeresen közzétett videók segítségével.
Google Cégem regisztráció
A Google Cégem (Google My Business) egy olyan ingyenes szolgáltatás, melynek segítségével cégek, szervezetek fel tudnak kerülni a Google Térképre (Google Maps), valamint testre tudják szabni a Google találati lista melletti megjelenésüket. Ezek különösen a helyi, közelben történő keresések esetén lehetnek eredményesek, valamint a helyi keresőoptimalizálásban is segítenek.
Ajánlott tartalmak









