Hogyan találjunk weboldalunkhoz jó kulcsszavakat?

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb lépése a megfelelő kulcsszó megtalálása. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy összeírunk körülbelül 10 szót (oldalanként!), amit kulcsfontosságúnak ítélünk az adott lap tartalmával kapcsolatosan.

Általános tapasztalat , hogy a kitalált 10 kulcsszóból csak 5 hozza be a keresőkből az embereket.

A magyarázat nagyon egyszerű, arra az öt szóra, melyek alig vagy szinte egyáltalán nem hoztak látogatót, senki sem keresett rá.

Így adódik az alap probléma, hogyan találjunk ki olyan kulcsszavakat, ami több potenciális ügyfelet / látogatót hoz weboldalunkra?

Íme néhány megfogadható „jó tanács”:

  • Gondolkodjunk mások fejével”: általánosság, hogy az emberek nagy része a mi elképzelésünktől teljesen eltérő elgondolás alapján keresi szolgáltatásunkat / termékünket. Sok ember keres úgy, hogy az adott termék többes számát használja keresőszóként. (pl. „használt autó” helyett „használt autók”.) Ha kihagyjuk kulcsszavaink közül a többes számot, akkor bizony rögtön „elesünk” látogatóink / vásárlóink nagy részétől. Érdemes odafigyelni arra is, hogy bizonyos szavak toldalékolása a köztudatban nem egységes. (pl. „olaj” szó többes számát „olajok” vagy „olajak” formában is megadhatjuk a keresésnél. )
  • Kérdezzünk”: kérdezzük meg ismerőseinket, ha lehetőségünk van rá, célcsoportunknak megfelelő embereit, hogy Ők hogyan keresnének rá az adott témára / termékre, utána pedig egyeztessük saját kulcsszavainkkal, majd vegyük fel a többi szavunk közé.
  • Ne essünk abba a hibába, hogy egy oldalon belül túl sok kulcsszót adunk meg. 4-5 kifejezésnél többet beállítanunk oldalanként nem érdemes, mert azt nem igazán értékelik a különböző keresők!
  • Kulcsszónak csak olyanokat használjunk, ami az adott oldalunk tartalmában is szerepel, ha nem így teszünk, akkor „ronthatunk az oldalunk minősítésén”!
  • Állítsuk fontossági sorrendet a kulcsszavaink között: Azt, hogy melyik kulcsszó mennyire fontos, nemcsak az dönti el, hogy mennyien keresnek rá, fontos szempont az adott kulcsszóra vonatkozó verseny is. („A piaci rést kell megtalálni”, vagyis érdemes azokat a kulcsszavakat összeszednünk, melyekre sokan keresnek, de kevés honlapot optimalizáltak rá.) A gyűjtőnevekkel is „nagy sikerrel” próbálkozhatunk, (pl. ásványvíz, felni, egérpad, modellvasút, fenyőbútor.) ugyanakkor koncentrálhatunk a termékekkel kapcsolatos tevékenységekre is. (pl vasútmodellezés, bútorkészítés, bútorgyártás, kerékcsere. )
  • Description (leírás) kitöltése: A meta tagek közül a description talán a egyik legfontosabb kitöltendő mező. Informatív szöveggel töltsük fel, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a fontosabb kulcsszavakat innen se hagyjuk ki. A keresők találati listáján ez lesz az oldal leírása, azaz nem árt ha felkelti a kereső személy érdeklődést! 20-30 szóval, két mondatban, vagy körülbelül 155 karakterrel írjuk le, hogy miről szól az oldal.