Új látogatók szerzése honlapodra: a keresőoptimalizálás

Új látogatók szerzése honlapodra: a keresőoptimalizálásFolytatjuk cikksorozatunkat, mely az új látogatók szerzésével foglalkozik. Előző két bejegyzésünkben bemutattuk a tartalommarketinget és a közösségi média fontosságát, most arról lesz szó, hogy lehet a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével új látogatókat szerezni weboldaladra.

A korábban bemutatott tartalommarketing a SEO egyik része, azonban nem csak annyiból áll a keresőoptimalizálás, hogy blogot, szövegeket írsz honlapodra, hanem sokkal több összetevője is van.

Különböző statisztikák szerint a honlapok forgalmának kb. 80%-a származik internetes keresőmotorokból (ilyen. pl. a Google), a SEO ezeket a látogatókat célozza meg. Meg kell jegyeznünk, hogy a Google algoritmusa folyamatosan változik, így nem elég egyszer optimalizálni weboldalad, hanem később is folyamatosan frissíteni, alakítani kell rajta, az éppen aktuális követelményeknek megfelelően.

A Google algoritmusa nem publikus, így csak azokat az információkat tudjuk figyelembe venni keresőoptimalizálás során, amiket a fejlesztők elárulnak. Ennek következtében senki nem is tudja garantálni, hogy ha minden javítást elvégzel honlapodon, akkor első leszel a releváns kulcsszavakra, ettől függetlenül természetesen érdemes erőforrásokat fordítani a SEO-ra, mert az egyik legolcsóbb és legtovább tartó módja az új látogatók szerzésének.

A keresőoptimalizálás lépései

Részletes SEO vizsgálat

A SEO vizsgálat lényege, hogy megállapítsd a problémákat keresőoptimalizálás területén, amiket ki kell javítani. A legtöbb SEO-val foglalkozó cég elvégzi ezt a honlap tulajdonosa helyett, mivel a legátfogóbb képet fizetős programok adják a weboldalról, de ingyenes programok segítségével is el lehet kezdeni a feltérképezést.

Amit át kell nézni a vizsgálat során:

  • A meta címek és leírások minden egyes oldalon: a meta leírások arra valók, hogy röviden megmutassák a Google számára, hogy miről szól a honlap adott lapja.
  • Az egyes oldalak legyenek optimalizálva a kulcsszavakra. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy értelmetlenül tömd tele minden oldalt a számunkra releváns kulcsszavakkal, hanem azt, hogy a feltöltött tartalomban legyen összefüggő, értelmes szöveg, és tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyek relevánsak számodra.
  • Az URL (webcím) struktúra legyen egyszerű, de releváns: Az URL, amit a böngésző címsorában látunk. Ennél az oldalnál pl. https://www.netfort.hu/hir/uj-latogatok-szerzese-honlapodra-keresooptima... Jól látható, hogy a kialakítása egyszerű, egyértelműen bemutatja, hogy miről szól ez az oldal, tartalmazza a kulcsszavakat, mely megkönnyíti a Google dolgát, amikor meg akarja határozni, mi is van ezen az oldalon.
  • A cikkek legyenek megfelelően formázva: A címek és bekezdések címei legyenek [h1] és [h2]-vel formázva, bekezdésenként ne legyen néhány mondatnál több szöveg, a fontos információk félkövérrel vagy dőlttel jelölése.
  • Minden kép legyen alternatív szöveggel ellátva. Ez azért fontos, mert a Google nem látja a képet (nem tudja megmondani, mi van rajta), azonban ha jelöljük, hogy miről szól az adott kép, meg tudja jeleníteni a megadott kulcsszavakra.
  • Linkek használata: Ez vonatkozik mind az adott honlapon belülre mutató, és más honlapokra mutató linkekre is.

Gondolkodj az érdeklődők fejével

Nem csak a számodra releváns kulcsszavakra kell optimalizálni a szövegeket, hanem azokra is, amik érdekelhetik a látogatókat. Ha meg tudod határozni azt, hogy mire kíváncsiak a megcélzott emberek, akkor tudsz olyan tartalmat, szövegeket, bejegyzéseket létrehozni, amik kielégítik ezt a kíváncsiságot. Ha már vannak látogatók honlapodon, és van lehetőség hozzászólásokra, akkor azok figyelembe vétele tökéletes megoldás annak felmérésére, hogy milyen információkat szeretnének megtudni, mikor meglátogatják weboldalad. E látogatók viselkedésének megismerésére jó megoldás a Google Analytics használata is.

Ha kevesebben vannak, vagy egyáltalán nincsenek még, akkor nehezebb a dolgod, de nem megoldhatatlan. Internetes keresésekkel, internetes fórumok olvasásával tudod leszűkíteni a kört, hogy milyen információkra kíváncsiak az emberek, amikor a tiedhez hasonló vállalkozást keresnek.

Keresőoptimalizált landing page

A landing page azt az oldalt jelenti, amire megérkeznek a látogatók egy-egy kulcsszóra keresve. Úgy célszerű kialakítani, hogy minden információt tartalmazzon, amire kíváncsi lehet a látogató az adott témáról.

Ha szolgáltatást vagy terméket keresve jutnak el erre az oldalra, akkor az adott szolgáltatás vagy termék legyen részletesen bemutatva. Ha nem muszáj, ne tartalmazzon navigációt, vagy csak nagyon minimálist (azt akarod elérni, hogy ne hagyják el az oldalt, hanem olvassák végig), és legyen rajta jól látható lehetőség vásárlásra, rendelésre.

Mobilbarát weboldal

2016. májusában jelentette be a Google, hogy a SEO fontos része lett az, hogy a weboldal mobilbarát (reszponzív) legyen.

A reszponzív web design lényege, hogy a weboldal tartalma a kijelző méretéhez igazodva jelenik meg. Nem lesz olyan gond, hogy aki okostelefonról vagy tabletről látogatja weboldalad, rossz élményben lesz része, mert az csak monitorra van optimalizálva. A mobilbarát weboldalakról az előző linken írtunk bővebben.

Bejegyzések hossza

A bejegyzések hosszára nincs egy elfogadott minimális hossz, általánosságban elmondható, hogy minimum 200 szót érdemes írni. Ha biztos akarsz lenni, hogy nem írsz keveset, érdemes inkább a minimum 300-hoz tartani magad. Ez már elég arra, hogy a Google figyelembe vegye az adott bejegyzést. Természetesen, ha tudsz, érdemes minél többet írni, annál nagyobb lesz az esélye a pozitív hatásnak a keresőoptimalizálásra.

Belső linkek használata

A belső linkek azokat a linkeket jelentik, mely weboldalad egyik oldaláról mutatnak a többi oldalra. Ha megnézed ezt a cikket, amit most olvasol, mi is használjuk ezeket a linkeket, melyek korábbi, releváns cikkekre mutatnak. A Google ezek segítségével könnyebben tudja feltérképezni az adott honlapot.

Kulcsszavak használata a meta címben

Az első fejezetben bemutatott meta címet nem elég csak kitölteni, hanem érdemes kulcsszavakat megjeleníteni benne. Ez nem azt jelenti, hogy sorold fel az össze kulcsszavad minden címben, mivel ez káros is lehet, hanem azt kell megoldani, hogy mindig az adott oldalhoz tartozó néhány kulcsszót csempéssz bele az adott oldal címébe, de a cím legyen értelmes szöveg.

Régi bejegyzések frissítése

Ha vannak olyan cikkek, melyeket még most is sokan olvasnak (a látogatottsági statisztikákat megtalálod a Google Analytics segítségével), akkor azokat érdemes frissen tartani. Lehet, hogy a cikk egy adott évre vonatkozik (pl. ha 2015-ös statisztikákat használsz mondandód alátámasztására, akkor azokat érdemes lehet friss statisztikákra cserélni, hogy az új látogatók is relevánsnak találják cikkedet.

A honlap gyorsasága

Figyelni kell arra, hogy honlapod minél gyorsabban betöltődjön. Az egyik legjobb megoldás ennek vizsgálatára a Google PageSpeed Insights, mely nem csak a problémákat mutatja meg, hanem segítséget nyújt azok javításához is.

Összefoglalás

A keresőoptimalizálás tehát több dologból áll össze. Minél többet javítasz a bemutatott problémákból, annál előrébb fog kerülni weboldalad a Google keresési listájában a releváns kulcsszavakra. Ha a Google első oldalára fel tudsz kerülni, az már jó eredménynek tekinthető, mivel a látogatók jelentős része az első oldali találatokra kattint.