Új látogatók szerzése honlapodra: a tartalommarketing

Mi az a tartalommarketing? Minden vállalkozás célja, hogy minél többen látogassák honlapját, akiket később vásárlóvá tud konvertálni. Erre az egyik legjobb megoldás a tartalommarketing.

Mi az a tartalommarketing?

Lényege, hogy az adott weboldalt minél több egyedi, releváns tartalommal kell feltölteni, ami új látogatókhoz, előnyösebb pozícióhoz vezet majd a Google (és a többi internetes kereső) találatai között. Ezek az internetes keresők (többek között) a honlapon talált tartalom alapján döntik el, hogy egy keresési kifejezésre milyen weboldalakat, milyen sorrendben jelenítenek meg. Ha weboldalad egyedi, minőségi tartalommal rendelkezik, akkor előnyhöz juthatsz a többi hasonló véghez képest.

Tartalommarketing előnyei

Mivel sokak számára nehezen elképzelhető, hogy miért is lesz jobb tőle egy cég honlapja, így elég nehézkesen terjedt el. Ennek ellenére ma már rengetegen alkalmazzák sikeresen.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás témáról az előző linken írtunk bővebben. A tartalommarketing a SEO egyik legfontosabb összetevője, ami nagy hatással van új látogatók szerzésére. Minél részletesebb, jobb leírást adsz vállalkozásodról, szolgáltatásaidról, termékeidről, annál könnyebb dolga lesz a Google-nek ahhoz, hogy felismerje, mivel is szolgálsz a náluk keresést végző felhasználók számára.

Látogatók számának növelése

A SEO javítása több látogatóhoz vezet. Minél előrébb található meg oldalad a keresési eredmények között, annál több emberhez jut el. Ha a Google által honlapodra irányított felhasználók megtalálják weboldaladon azt, amit keresnek, akkor az eladásokhoz, a bevételek növekedéséhez vezethet.

Lehet-e sikeres a tartalommarketing kevés ráfordítással?

Röviden: természetesen igen.

Értelemszerűen azok a cégek, akik több erőforrást fordítanak marketingre, előnyben vannak azokhoz képest, akik kevesebbet. Ennek ellenére a tartalommarketing előnye, hogy kevés tartalommal is lehet kiváló eredményeket elérni. Ennek módja a minőségi tartalom publikálása.

Próbálj olyan szövegeket, cikkeket írni holnapodra, amik sok embert érdekelhetnek cégeddel, tevékenységi köröddel kapcsolatban. Ha nincs időd hosszú szövegek készítéséhez, kezdd rövidebbekkel, amit akár később tudsz bővíteni, ha időd engedi. A legfontosabb az, hogy minél részletesebben mutasd be, hogy mivel foglalkozol, ossz meg érdekességeket, tudnivalókat vállalkozásoddal kapcsolatban.

Tartalommarketing ötletek

Ha megjött a kedved ehhez a témához, de nem tudod, miről írj, akkor mutatunk néhány példát, amivel elkezdheted honlapod felfuttatását.

Egyszerű blog

A legnépszerűbb és legolcsóbb megoldás egy blog indítása. Cégek gyakran blogolnak új termékekről, a vállalkozás témájához kapcsolódó újdonságokról, felfedezésekről, tippekről, gyakran ismételt kérdésekről. Ezek segítségével új látogatókat lehet szerezni, aminek a folyamata lassú, mivel időbe telik, amíg az internetes keresőprogramok eredményeiben előrébbre kerül honlapod, majd a látogatók megtalálják azt, viszont nem kerül sokba, és hosszú távú hatása van.

Kreatív megoldások

A kreatív megoldások a blogon alapulnak, lényegük, hogy nem csak egyszerű cikket írsz, hanem azt valamilyen kreatív megoldással juttatod el látogatóidhoz. Ilyenek lehetnek pl.: infografikák, videók, kvízek, interjúk a vállalkozásod témájához közeli hírességekkel.

Egyéb termékek bemutatása

Ha bővíted vállalkozásod tevékenységi körét, vagy csak új, hasonló termékeket, szolgáltatásokat fogsz bevezetni, azokat megoszthatod külön bejegyzésekben az érdeklődőkkel.

Jól látható tehát, hogy a tartalommarketing egy kiváló lehetőség arra, hogy új látogatókat, vásárlókat, ügyfeleket szerezz vállalkozásodhoz. Bár a folyamat elég lassúnak tekinthető, időbe telik mire az egyedi tartalmak meghozzák hatásukat, de a szükséges erőforrások tekintetében mindenképpen megéri alkalmazni, és hatása hosszan tartó lesz.