Új látogatók szerzése honlapodra: a közösségi média

Új látogatók szerzése honlapodra: a közösségi médiaAz előző cikkünkben bemutattuk a tartalommarketinget, mint olyan lehetőséget, amivel új látogatókat lehet weboldaladra csábítani. Ebben a bejegyzésben egy másik módszert mutatunk, amivel hasonló eredményeket lehet elérni: a közösségi média lehetőségeinek kihasználását.

Minél nagyobb jelentéttel rendelkezel közösségi média oldalakon (hazánkban ez főként a Facebookot jelenti), annál több ember fog ezen keresztül eljutni weboldaladra, webshopodhoz.

Hogy lehet a közösségi médiából látogatókat szerezni?

A legegyszerűbb módja a látogatók szerzésének, a folyamatosan aktív közösségi média profil. Rendszeresen kommunikálj érdeklődőkkel, ha valaki kérdést tesz fel szolgáltatásaiddal, termékeiddel, vagy csak a cégeddel kapcsolatban, próbáld kérdéseit minél gyorsabban megválaszolni, mert ez alapján látják, hogy profi céggel van dolguk, aki mindenre figyel.

Természetesen mindegyik közösségi média oldal különböző, de a lényeg ugyanaz: az oldalad tartalma a legfontosabb, oda kell valahogy irányítani az érdeklődőket, úgyhogy ezekre fektess nagy hangsúlyt, mert hiába jutnak el az emberek weboldaladra, ha ott rossz élményben részesülnek, továbbállnak.

Kövesd a következő lépéseket ahhoz, hogy előnyt kovácsolj a közösségi médiából.

Vizuális megoldások

Az első benyomás a legfontosabb. Amikor valaki először talál rá vállalkozásodra, honlapodra, akkor legtöbbször eldől, hogy mennyire fogja érdekelni a későbbiekben. Amikor kiteszel valamit közösségi média oldalakra weboldaladról, legyen hozzá minőségi kép, leírás, hogy egyből látni lehessen, időt fektettél abba, hogy a megfelelő bejegyzést juttasd el a nagyvilág számára.

Instagram

Az Instagram képmegosztó oldal a tökéletes közösségi média arra, hogy fényképeket, képeket ossz meg cégedrőlk a követőkkel, érdeklődőkkel. Ez a platform a legjobb a vizuális megoldások használatára.

A weboldalad tartalma legyen könnyen megosztható

Ma már minden egyes honlaptól vagy webshoptól elvárt, hogy mobilbarát legyen, amibe nem csak az tartozik bele, hogy reszponzív legyen az oldal, hanem az is, hogy okostelefonnal, tablettel is könnyedén használható legyen. Ennek egyik feltétele, hogy az egyes cikkek, oldalak alatt meg legyenek jelenítve a közösségi média gombok, melyeket használva egy kattintással lehet megosztani a cikket a kiválasztott platformon anélkül, hogy el kellene hagyni hozzá az adott oldalt.

Rendszeres közösségi média használat

A követők számának folyamatosan növelésének az egyik titka az, hogy valamilyen rendszer szerint. Általánosságban elmondható, hogy minden közösségi platformot, amit használsz, frissíts legalább naponta. Ha egy mód van rá, akkor mindennap hasonló időpontban tedd ezt, mert így a visszatérő látogatók, követők tudni fogják, hogy mikor számítsanak új bejegyzésre.

Ha nem tudsz pont mindig ugyanakkor online lenni, nem probléma, mivel lehet előre ütemezni bejegyzéseket mindegyik közösségi média platformon, így ha előre elkészíted őket, a későbbiekben automatikus kirakja neked a rendszer a beállított időpontban.

Konkurencia feltérképezése

Ha most kezded a közösségi médiával való foglalkozást, akkor az első lépés az lehet, hogy megnézd, a konkurenciád mit csinál. Ha sok követőjük, hozzászólásuk van a saját profiloknál, híreknél, akkor érdemes lehet ellesni tőlük néhány trükköt, és saját honlapodnál hasznosítani.

Amikre figyelj ilyenkor:

  • Nem minden cég használja a közösségi médiát, viszont akik igen, azok általában linkelik a profiljaikat honlapukról, így ezen keresztül meg tudod találni a céges profilokat.
  • Általánosságban, hazánkban a Facebookra fektess nagy hangsúlyt, azonban van egy-egy cégnek a többi közösségi média oldalon is van profilja, azokat is vizsgáld meg.
  • Adatgyűjtés: Facebookon, ha az „x ember kedveli ezt” linkre kattintasz, akkor statisztikákat láthatsz ezekről a kedvelőkről.
  • Aktivitások feltérképezése: A következő lépés, hogy megnézd, milyen gyakran írnak ki valamit közösségi oldalra, mennyi időt hagynak az egyes bejegyzések között, válaszolnak-e kommentekre.
  • A következő lépés, hogy nézd meg azt, milyen típusú cikkeket, bejegyzéseket írnak. Amire különösen figyelj, hogy bejegyzéseik hány százaléka tekinthető promóciónak. Nem kell természetesen teljesen visszamenőleg megnézni, hanem mondjuk az utolsó 10-15 bejegyzést mindenhol, ezzel már elég jól lehet közelíteni a tényleges értéket.
  • Vizsgáld meg a konkurenciák honlapjának tartalmát. Mivel a tartalommarketing és a közösségi média marketing kapcsolódik egymáshoz, így terjeszd ki vizsgálódásodat arra, hogy a weboldalakon milyen tartalmakat tesznek közzé ezek a cégek, és azokat hogyan próbálják meg a közösségi média segítségével reklámozni.

Folyamatos kommunikáció

Az érdeklődők, követők figyelmének fenntartása az egyik legfontosabb része a közösségi média marketingnek. Ennek lényege, hogy nem csak marketing bejegyzésekkel kell teletömni a profilokat, hanem egyedi, érdekes bejegyzéseket kell írni, és reagálni kell mindig, amikor valami érdeklődik a kommentekben vagy privát üzenetben. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden egyes kommentre reagálni kell, de ha többen is kíváncsiak hasonló dolgokra, vagy ha valami nagy esemény történik céged életében, akkor jelen kell lenni, és segíteni kell az érdeklődőket abban, hogy megkapják a számukra szükséges információkat.

A tartalommarketing mellett tehát a közösségi média marketing is jó megoldás arra, hogy új látogatókat szerezzünk weboldalunkra. Ha követjük az előbb felsorolt tippeket, tanácsokat, könnyedén megelőzhetjük a rivális cégeket.