Mi az a Google Analytics?

Első ránézésre a Google Analytics ijesztőnek tűnhet, a legtöbb fogalom, megnevezés zavarba ejtő lehet, de néhány perc tanulmányozás után el tudjuk kezdeni a használatát.

Miért használjuk Google Analytics szolgáltatást?

Ingyenes: Nem kell hozzá semmi más, csak egy Gmail fiók és egy rövid kód, amit beágyazva a weboldalunkra el is kezdhetjük a szolgáltatás használatát.

Kíváncsiak vagyunk a forgalom forrására: Ha hírlevére feliratkozókat, érdeklődéseket, új megrendeléseket kapunk honlapunkon keresztül, akkor tudjuk, hogy működik weboldalunk. A Google Analytics segítségével részletesebben láthatjuk, hogy ezek a folyamaton minek a következményei. Az új látogatók fizetett hirdetés miatt látogatnak oldalunkra? A Google keresés vagy a közösségi média segítségével? Láthatjuk azt, hogy a látogatók pontosan melyik közösségi média bejegyzés, link kattintása után, vagy mely keresőszavakra jutnak el weboldalunkra.

Mi az a Google Analytics?

Kitűzött célok elérése: Amikor egy kampányt kezdünk a Google Analytics segítségével, kitűzhetünk egyedi célokat, amit szeretnének elérni. Amiket figyelemmel követhetünk:

  1. látogatók számának nyomon követése honlapunk egy oldalára
  2. láthatjuk, hogy a látogatók mennyi ideig maradnak oldalunkon
  3. hova kattintanak, miután megérkeznek honlapunkra

Ha látjuk, látogatóink hogy viselkednek, tudni fogjuk, hol van szükség fejlesztésekre.

Bounce rate: ez a kifejezés azokat a látogatókat jelöli, akik miután megérkeznek honlapunkra, további kattintás nélkül hagyják el azt. Amennyiben ez az érték magas, az általában problémát jelent. Ez a probléma lehet:

  • a látogatók nem találják meg azt, amit szerettek volna
  • nem kellett volna az oldalunkra érkezniük
  • a kulcsszavaink nem optimalizáltak weboldalunk tartalmára

Információk a látogatókról: A Google rengeteg hasznos információval rendelkezik látogatóinkról. Például:

  • tartózkodási hely
  • mobil vagy számítógép
  • életkor
  • nem
  • érdeklődés

Visszanézhetünk múltbeli adatokat: Amennyiben most nem akarunk még belemélyedni a Google Analytics rendszerébe, akkor is érdemes lehet hozzáadni a kódot honlapunkhoz, hogy ha a későbbiekben mégis foglalkozni szeretnénk ezzel, akkor legyen már adatunk, ami alapján el tudjuk kezdeni honlapunk elemzését.