Tudnivalók weboldal készítés előtt

Egyre több vállalkozás, egyéni vállalkozó jön rá arra, hogy ha a mai világban üzleti sikereket akarnak elérni, akkor szükségük van egy weboldalra. Sokan azonban nem tudják előre, hogy mivel jár egy honlapkészítés, mit kell eldönteniük, milyen teendőjük lesz nekik és a honlap készítőjének.

Tudnivalók weboldal készítés előtt

A honlap célja, funkciói

Ha honlapról van szó, nem csak egy fajta honlap létezik, különböző funkciók közül lehet válogatni, melyeket általában a honlap céljának megfelelően szoktak kiválasztani.

Ha csak egy információs honlapról van szó, akkor gyakran egy egyszerű kapcsolatfelvételi űrlap elegendő a honlapra. Komolyabb honlapoknál már szükség lehet ajánlatkérő űrlapra, amely részletesebb, mint egy egyszerű kapcsolat űrlap, egészségügyi weboldalak esetén jelentkezésre alkalmas űrlapra is szükség lehet stb.

Ha termékeket akarsz eladni, kosár funkcióval, akkor arra gyakran az egyszerű honlapok nem képesek, és webáruházat kell készíttetni.

Ezeket az információkat azonban, legalább nagy vonalakban, előre kell tudni, ugyanis ennek megfelelően kell megválasztani a platformot, ennek megfelelően kell elkészíteni a weboldal alapjait.

Ki lesz a célközönség?

Minden honlapot a célközönség igényeit figyelembe véve kell elkészíteni. Ehhez azonban először is szükség lesz arra, hogy meghatározd, ki is lesz weboldalad célközönsége. Céges honlapoknál könnyebb lesz ez a meghatározás, ugyanis a honlap célközönsége valószínűleg a vállalkozás célközönségével fog megegyezni, így nem kell külön kutatást folytatni csak emiatt.

Ha megvan a célközönség, akkor számukra kell elkészíteni a honlapot: pl. más designra van szüksége a gyerekeknek szóló, gyerek játékokat árusító honlapnak, mint egy üzletembereknek szóló weboldalnak.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Céges logó készítés

Számos cég már rendelkezik céges logóval, mielőtt elkezdene weboldalt készíttetni. Ha a te vállalkozásodnak még nincs, akkor mindenképpen szükség lesz egy céges logó készítésére, ugyanis ez adja általában a honlapkészítés alapját.

Szerencsére, ha még nincs céges logód, akkor a honlapkészítő cég tud készíteni egyet, vagy akár a régi logót is meg tudják újítani.

Domain név választása

Céges honlap esetén általában a domain nevet a cég neve szokta adni, azonban ez nem kötelező, lehet bármi mást is választani. Ha nem a céged nevét szeretnéd domain névnek, akkor körültekintően kell eljárni a domain név megválasztásakor, ugyanis jelentős szerepe lehet a honlap sikerében.

A domain nevet úgy célszerű megválasztani, hogy minél rövidebb legyen, könnyen le lehessen írni, meg lehessen jegyezni és akár tartalmazhatja vállalkozásod fő szolgáltatását is, ami segíthet a keresőoptimalizálásban.

A weboldal tartalma

Sokan abba a hibába esnek, hogy úgy gondolják, csak a honlapkészítőnek lesznek feladatai a weboldal elkészítése során, a megbízónak nem. Ez azonban messze áll az igazságtól. A honlapkészítő általában csak a designt és magát a honlapot készíti el, a feltölteni kívánt anyagokról a honlap tulajdonosának kell gondoskodnia. Ez az első körben a képeket és a szövegeket jelenti.

A honlapkészítő csak tucatképekkel, az internetről letöltött képekkel tud dolgozni, azonban egy minőségi weboldalhoz saját képekre van szükség, amit csak a megbízó tud elkészíteni.

Ha profittermelő weboldalt szeretnél, akkor nem csak egyedi képek, hanem egyedi szövegek is kellenek a honlapra. Az egyedi szövegek nem csak a felhasználóknak nedveznek, hanem a keresőoptimalizáláshoz is szükségesek, így mindenképpen megéri foglalkozni a szövegek elkészítésével.

A látogatók szerzése, a marketing

Szintén gyakori probléma a honlapot készíttetők körében, hogy nem tudják, honnan fognak látogatókat szerezni weboldalukra, vagy azzal sincsenek tisztában, hogy egyáltalán a látogatókért tenni kell valamit. Ilyen teendő lehet a keresőoptimalizálás vagy a fizetett hirdetések.

A keresőoptimalizálás hosszabb folyamat, de relatívan olcsóbb, a fizetett hirdetések az indulás után azonnal látogatókat jelentenek, azonban minden egyes látogató után fizetni kell. Ha egy honlaptulajdonos egyáltalán nem foglalkozik a marketinggel, a látogatók szerzésével, akkor nem lesz egyszerű sikeres honlapot készíttetni, működtetni.

Blog készítés

A keresőoptimalizáláshoz szorosan hozzátartozik a honlap rendszeres frissítése, új tartalmak rendszeres közzététele is. Erre az egyik legjobb megoldás a blog készítés. Még a honlapkészítés előtt érdemes eldönteni, hogy legyen-e blog része weboldaladnak, ugyanis később nehezebb lehet egy blognak helyet találni, helyet kialakítani. Ha sikeres honlapot szeretnél, mindenképpen szükség lesz a blogra, így már előre el lehet azon gondolkodni, hogy miről fogsz írni, ha lesz rá lehetőséged.

Közösségi média profil(ok)

Manapság, ha a maximumot ki akarod hozni honlapodból, akkor nem elég csak egy honlapot készíttetni, hanem szükség lesz céges közösségi média profilokra is. Ha nem is hozol létre profilt minden nagy közösségi média oldalon, egy céges Facebook profilt mindenképpen kell csinálnod, üzemeltetned.

Rengeteg ember tölti szabadidejének jelentős részét Facebookon, ha meg akarod őket szólítani, akkor szükség lesz arra, hogy te is jelen legyél itt. Akiknek sikerül a figyelmét felkelteni, azokat aztán az elkészült honlapra lehet irányítani, ahol részletes információkat találhatnak cégedről, vállalkozásodról, és akár ajánlatkérést, rendelést is tudnak leadni.

A közösségi média linkeket a honlapon is meg kell jeleníteni, hogy aki a honlapra talál rá először, könnyedén eljusson Facebook-profilodra, és tartani tudja cégeddel a kapcsolatot.

Összefoglalás

A honlapkészítés nem csak annyiból áll, hogy elhatározod magad, felkeresel egy weboldal készítőt, aki elkészít mindent, hanem a honlap tulajdonosának is számos feladat jut a honlap készítése előtt és alatt is. Minél jobban felkészülsz ezekre a feladatokra, annál könnyebb lesz sikeres honlapot készíttetni, üzemeltetni.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!