Saját honlap készítés vagy céges Facebook profil?

A közösségi média előretörésével egyre több vállalkozás gondolja úgy, hogy nincs szüksége saját céges honlapra, hanem elég, ha egy Facebook profilt készít cégének. Ezzel szemben a legjobb megoldás, ha egy cég mindkettővel rendelkezik: minden igényt kielégítő weboldallal és Facebook profillal is. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy miért van szükség mindkettőre.

Saját honlap készítés vagy céges Facebook profil?

A céges honlap előnyei

Sokan csak a Facebook több milliárd aktív felhasználóját látják (és a több millió magyart), amikor úgy gondolják, hogy nincs szükségük saját honlapra, mivel mindenki úgyis megtalálható Facebookon. Azonban a sok ember nagy konkurenciát is jelent.

Kisebb konkurencia

Köszönhetően annak, hogy Facebook profilt ingyen létre lehet hozni cégnek, vállalkozásnak, a verseny is nagyobb az egyes cégek között. Saját céges weboldala azonban csak annak lesz, aki készíttet magának. Ha te áldozol egy saját honlapra, akkor előnybe kerülhetsz azokhoz képest, akik nem költenek ilyesmire.

A Google és a SEO

Ha csak Facebook profilod van, akkor a Google-ből érkező látogatókról le is mondhatsz, ezt azonban nem engedheted meg magadnak. A legtöbb ember manapság még mindig úgy keres termékeket, szolgáltatásokat, cégeket, hogy beírja a Google keresőjébe, amire kíváncsi, és a találatok között válogat, nézelődik. Ezek a találatok pedig a különálló honlapok szoktak lenni, nem a Facebook profilok.

Ha valaki konkrétan a céged nevére keres rá, akkor természetesen a Google meg fogja jeleníteni a Facebook profilt is, azonban, ha az emberek mondjuk ruhát szeretnének vásárolni, akkor pl. a „ruha webshop” kifejezésre keresnek, nem konkrétan egy cégre.

Ha saját honlappal rendelkezel, akkor tudsz a Google helyezéseiden folyamatosan javítani a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével, amire csak Facebook profil esetén nincs lehetőséged. A SEO azonban fontos része az új ügyfelek, vásárlók szerzésének, és nem szabad róla lemondani.

Profittermelő céges honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Teljes szabadság

A céges Facebook profil egyik hátránya, hogy nem tudsz mindent saját elképzeléseid alapján kialakítani, hanem csak azokon a kereteken belül tudsz módosítani, amit a Facebook megenged. Ennek köszönhetően a legtöbb Facebook profil hasonlóan épül fel és hasonlóan néz ki, így nehezebb kitűnni a tömegből.

Céges weboldal esetén nincsenek ilyen megkötések, minden pontosan olyan lesz, amilyet csak szeretnél. A jól megtervezett és elkészített honlap tükrözni tudja a céged által közvetített előnyöket, és nem kell a Facebook szabályait sem követned, azt töltesz fel, amit szeretnél rá.

Hűséges látogatók

A legtöbb cég célja nem csak az, hogy új ügyfeleket szerezzen, hanem az is, hogy utána meg tudja tartani őket. Erre az egyik legjobb megoldás a saját honlap. A Facebook profil természetesen segíteni tud ebben. Amikor valaki rátalál egy cégre Facebookon, nem tud közvetlenül ott vásárolni a cégtől.

Emiatt a legjobb megoldás, ha a Facebookos érdeklődőket céges honlapodra irányítod, ahol tudnak rendelni, vagy pl. hírlevélre feliratkozni. A hírlevélre történő feliratkozás fontos eleme az érdeklődők megtartásának, és mindenképpen szükség lesz rá saját weboldalra.

Részletes információk

A legtöbb ember nem csak konkrétan a vásárlásra, hanem információszerzésre is használja az internetet. Egy céges Facebook profil azonban általában csak a legfontosabb információkat tartalmazza a cégekről, nincs lehetőséged arra, hogy általános segédleteket, magyarázatokat, hasznos információkat tegyél közzé, és azt az emberek meg is találják.

Ezzel szemben a saját honlapon kialakított, rendszeresen frissített blog csodákra képes. Nem csak a keresőoptimalizáláshoz járul hozzá, hanem hozzáértésedet is bizonyítani tudod a megjelenő cikkek segítségével, ami sokat segíthet abban, hogy a látogatókat vásárlókká tudd konvertálni.

A céges Facebook profil előnyei

Oda mész, ahol az emberek vannak

Nem csak a saját weboldalnak, hanem a Facebook profilnak is megvannak a maga előnyei. A legnagyobb előnye, hogy ott tudod elérni az embereket, ahol a legtöbb időt töltik. A Facebook profilnak köszönhetően nem kell felhagyniuk szórakozásukkal, ha kapcsolatba akarnak kerülni veled.

Könnyű kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás

A céges honlapok nagy része nem rendelkezik chat funkcióval, pedig ez a kommunikáció egyik leggyorsabb formája. A Facebookon ez a funkció alapból megtalálható, csak használni kell, nem igényel további fejlesztéseket. Az emberek úgyis kommunikációra használják nagyrészt a Facebookot, arra kell csak figyelni, hogy a céged is legyen aktív, ne kelljen napokat várni egy-egy válaszra.

Bizalom megteremtése

Ha céges profilodat sokan lájkolják, valamint érkeznek hozzászólások, akkor az új látogatók, érdeklődők számára ezek azt jelenthetik, hogy megbízható, minőségi vállalkozással találkoztak. Sokszor láthatod honlapokon, hogy vannak referenciák, vélemények megjelenítve. A Facebook kommentek, lájkok sokkal jobb megoldást jelentenek, mivel az emberek itt a nevüket, arcukat adják a véleményekhez, ami azt jelenti az új látogatók számára, hogy nem fognak csalódni vállalkozásodban.

A jó megoldás: céges honlap és Facebook profil

Láthatod, hogy mindkét céges oldal számos előnyt jelent egy vállalkozásnak. Ha választani kell a kettő közül, akkor a saját honlap jár több előnnyel, azonban, ha maximálisan ki akarod használni az internetes jelenlét által biztosított lehetőségeket, akkor mindkét megoldást célszerű alkalmazni.

Céges honlapot és Facebook profilt is szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!