A Google Ads veszi át a Google Adwords helyét

A Google bejelentette, hogy a megszokott Google Adwords hirdetési rendszerét az ún. Google Ads fogja váltani a közeljövőben. Az Adwords 18 éve indult útjára, és azóta a vezetője az olyan hirdetéseknek, amikor kattintásonként kell fizetni a hirdetési díjakat. Ahogy a neve is mutatja, kezdetben a szöveges hirdetéseket jelentette az Adwords (a „words” jelentése magyarul „szavak”), azonban manapság már, köszönhetően a technológia fejlődésének és az internetezési szokások, eszközök megváltozásának, képeket, videókat alkalmazó reklámokat is használunk. Mindezek mellett nem csak a keresőben, hanem a Google egyéb platformjain (Google Maps, Youtube, Google Play) is lehet reklámokat megjelentetni, melyek megtervezése mindig az adott felülethez kell, hogy igazodjon, ha eredményeket akarunk elérni velük.

Változik egyáltalán valami?

Az előzetes hírek alapján a felület változatlan marad, aki használ Adwordsöt tudja, hogy az új felületet részesíti már előnyben a szolgáltatás, a régit pedig már csak záros határidőn belül lehet használni. A hirdetési díjak szintén változatlanok maradnak, valamint az eddig megszokott szolgáltatások sem fognak elveszni, azonban az új szolgáltatások várhatóan jobban fognak alkalmazkodni a hirdetések mai követelményeihez.

Új kampánytípus: a Smart „Okos” kampány

További hír az új Google Adsszel kapcsolatban, hogy egy új kampánytípust is bevezet a Google, amely várhatóan a kisvállalkozások hirdetési szokásaihoz, igényeihez fog igazodni, őket fogja segíteni. A Google szerint ez az új kampánytípus (ún. Smart, „Okos” kampány) jelentősen felgyorsítja a kisvállalkozások számára a kampány létrehozását, a hirdetések elkészítését és elindítását, valamint megkönnyíti a célközönség elérését is.

Új hirdetők számára ez a típus lesz az alapértelmezetten beállított kampány

Mivel a kisvállalkozások nagy része még saját weboldallal sem rendelkezik, vagy rossz minőségű a honlapjuk, így ezek az okos kampányok segíteni fognak a weboldal optimalizációjában, kialakításában, hogy eredményeket (ajánlatkérés, vásárlás, sikeres landoló oldalak kialakítása stb.) lehessen velük elérni. Nem csak olyan tevékenységekre kell itt gondolni, amit a honlapon végez az ügyfél, hanem előnyben lehet részesíteni a telefonos megkereséseket, az üzlethelyiség felkeresését is, és ezekre is lehet optimalizálni a kampányokat, ami kisvállalkozások számára kifejezetten előnyt fog jelenteni.

Az új szolgáltatás további előnyei

Szintén előnye az új szolgáltatásnak, hogy jelentősen megkönnyíti a hirdetések különböző platformokon történő megjelenítését, igazodva a felhasználók igényihez, akik egyre többet használják az internetet okostelefonról, tabletről, és rendszeresen váltogatnak kis méretű kijelzőkről nagyobbra, és fordítva.

Összefoglalás

A Google a közeljövőben átnevezi az Adwords hirdetési rendszerét Google Adsre. A szolgáltatás korábbi funkciói, hirdetései, kattintásonkénti díjai változatlanok maradnak, sőt, egy új kampánytípussal, az ún. Smart kampánnyal fognak bővülni a lehetőségek. Ez a kampánybeállítás lesz az alapértelmezett, és elsősorban a KKV-k számára fog előnyöket jelenteni, hogy ki tudják használni a hirdetések által nyújtott lehetőségeket.