Weboldal készítés: hogyan alakítsuk ki a blogot

A honlap üzemeltetés egyik legfontosabb része a tartalommarketing, amihez szükség van rendszeresen frissített, releváns, minőségi tartalomra. A rendszeres tartalmak megjelenítésére a legjobb megoldás, ha blogot működtetsz honlapod felületén. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, hogyan alakítsd ki blogod, hogy maximálisan ki tudd használni a benne rejlő lehetőségeket.

Weboldal készítés: hogyan alakítsuk ki a blogot

Felhasználóbarát rendszer

A legtöbb egyszerű honlap úgy készül, hogy elkészülés után a honlap minimálisan változik, nagyrészt az információk frissen tartása fog csak változásokkal járni, és ezeket a változásokat nem kell dokumentálni, dátumokkal együtt megjeleníteni.

Ezzel szemben, ha blog résszel is rendelkezik honlapod, akkor az új cikkeket egymás alatt/mellett kell megjeleníteni, szükség van a közzététel dátumára, a meta címkék beállítására, képek feltöltésére stb. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy olyan tartalomkezelő rendszerre van szükség, ami ezeket a megjelenési, közzétételi tulajdonságokat, megoldásokat könnyedén kezelni tudja.

Ha honlapod rendszere nem teszi lehetővé a könnyű cikk formázást, közzétételt, akkor jelentősen több időt és energiát igényel az új bejegyzések közzététele, a régi cikkek frissítése, módosítása.

A cikkek megjelenítése a listaoldalon

Ha körülnézel az interneten, akkor láthatod, hogy a blogok, híroldalak mind úgy működnek, hogy a legfrissebb cikkek vannak legfelül, a legrégebbiek legalul. Így kell felépülnie saját honlapod blogjának is.

A sorrend mellett célszerű olyan dolgokat is megjeleníteni, mint pl. a közzététel dátuma, a cikkek listaképe, az egyes cikkek kategóriája és akár a cikk elolvasásának várható időtartama is.

A cikkek mellett gyakran szoktak kialakítani egy jobb oldali, keskenyebb hasábot, amely a kategóriákat sorolja fel, valamint ide lehet kiemelt vagy top cikkeket elhelyezni, hogy mindenki rájuk találjon.

A cikkek megjelenítése a főoldalon

Nem csak a listaoldalon (blog oldalon) szokás megjeleníteni a cikkeket, hanem a legfrissebbeket a honlap főoldalán is. Ennek két oka is van. Az egyik, hogy sok látogató csak egy weboldal főoldalát nézi meg, a másik oka a keresőoptimalizálás. Minél több releváns, egyedi tartalom található a főoldalon, annál jobb helyen lesz honlapod az internetes keresőkben.

Navigáció

A cél, hogy az olvasókat rávedd arra, hogy igénybe vegyék szolgáltatásaidat, vagy legalább elolvassanak még egy cikket. Ehhez szükség van a megfelelő navigáció kialakítására. A navigációhoz hozzátartozik a honlapod megfelelő menü rendszere és a cikkekben elhelyezett linkek is.

Az egyes bejegyzésekben lehet linkelni másik bejegyzésekre, ami nem csak a visszafordulási arányra van jó hatással, hanem az egyes cikkek olvasottságára is. Nem csak cikkekre, hanem pl. a kapcsolat oldalra, termékekre, szolgáltatásokra mutató linkeket is lehet a szövegekbe rakni, amiknek köszönhetően az olvasók könnyedén tudnak olyan részére eljutni honlapodnak, melyek a profittermelést, bevételszerzést szolgálják.

Olvashatóság

Ha körülnézel az interneten, a legtöbb blog fehér (vagy világos) háttérrel, és könnyen olvasható betűtípussal, betűmérettel rendelkezik. Ez nem véletlenül van így, így célszerű neked is ennek megfelelően kialakítani blogod. A sötét háttér sokak számára zavaró, ha hosszabb szöveget kell elolvasni, ha nem világos blogod háttere, hiába jók a cikkek, sokan nem fogják tudni őket végigolvasni.

Keresőoptimalizálás

Sokan nem veszik figyelembe a keresőoptimalizálást (SEO-t), amikor blogolnak, azonban, ha saját vagy céges honlapodon írod cikkeidet, akkor annak valószínűleg egyik oka a SEO. Ennek megfelelően a bejegyzések címe tartalmazzon kulcsszavakat, a szövegek legyenek egyediek, relevánsak, és rendszeresen jelentkezz új tartalommal, bejegyzésekkel.

Összefoglalás

Minden honlaptulajdonos számára, aki profitot szeretne termelni weboldalával, fontos, hogy honlapja minél előrébb legyen megtalálható az internetes keresőkben. Ennek az egyik elengedhetetlen része a rendszeresen frissített, releváns tartalom, amit legegyszerűbben blog formájában lehet megoldani. Ha megfogadod tanácsainkat, saját vagy céges weboldalad is több látogatóhoz, vásárlóhoz, ügyfélhez juthat egy jól kialakított, működtetett blog segítéségével.

Profi bloggal felszerelt honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!