Honlapkészítés: mi legyen egy weboldal főoldalán?

Ha körülnézel az interneten, számtalan honlap designnal találkozhatsz. Azonban, ha jobban szemügyre veszed a sikeres weboldalakat, megfigyelheted, hogy azok főoldalai hasonló elvek mentén épülnek fel, akkor is, ha az információk, a megoldások részletei különböznek. Cikkünkben azt fogjuk megnézni, hogy mi legyen egy profittermelő honlap főoldalán.

Honlapkészítés: mi legyen egy weboldal főoldalán?

Logó

A minőségi logó tervezés nagyon fontos, mert a főoldali logó az egyik legelső dolog, amivel a honlap megnyitásakor találkozik a látogató. A logó mindig vagy a bal felső sarokban, vagy ritkábban a főoldal tetejének közepén található. A logó minden esetben legyen egyedi, jól megtervezett, mivel jelentősen javítani tud az első benyomáson.

Navigáció, menü

A legtöbb látogató nagy valószínűség szerint honlapod főoldalára fog érkezni, így biztosítani kell, hogy a weboldal többi részét is könnyen megtalálják, valamint, hogy első ránézésre tudják, mit tartalmaz még weboldalad, ami érdekes lehet számukra.

A navigáció legyen egyszerű, magától értetődő, hogy az új látogatók is eligazodjanak honlapodon. A honlapod népszerű elemei (pl. a blog, a szolgáltatások bemutatásai stb.) legyenek kiemelve, hogy mindenki tudja, hogy ezeken a helyeken találhatja meg, amit keres.

Az értékajánlat

Az értékajánlat azt jelenti, hogy céged, honlapod tevékenysége, szolgáltatásai, termékei hogyan segítenek megoldani a vevők problémáit, igényeiket kielégíteni. A honlap feladata, hogy meggyőzd a látogatókat, hogy te tudod szolgáltatni a legjobb ár/érték arányú, vagy csak a legjobb megoldást problémáikra.

A feladat, hogy a honlapod főoldalán minél fontosabb helyen - tehát lehetőleg azon a területen, amivel görgetés nélkül találkozik a látogató -, bemutasd, hogy miért lesz jó a látogatónak, ha igénybe veszi szolgáltatásaidat. Amire figyelni kell, hogy ezek az előnyök néhány másodperc olvasás után egyértelműek legyenek a látogatók számára, mivel nem sokan fognak elolvasni egy 100-150 szavas összefüggő szöveget, amikor megérkeznek egy ismeretlen honlapra.

Ennek megfelelően az értékajánlat legyen egy mondatos, használj képet, felsorolást a könnyű értelmezhetőség, a gyors olvashatóság miatt. Került az olyan kifejezéseket, mint „a legjobb”, „a legolcsóbb” stb., mivel ezeket nem tudod bizonyítani, csak olyan érzést keltenek a látogatókban, hogy át akarod őket verni.

Egyedi, kiváló minőségű képek

Az ingyenesen letölthető tucatképet jelentik a legkényelmesebb megoldást, ha képeket keresel honlapodra. Hátrányuk azonban, hogy nem igazán segítik a bizalom kialakulását a látogatókban, mivel másik honlapokon is találkozhatnak a te képeiddel.

Ehelyett a jó megoldás saját, honlapodat jól jellemző, minőség képek készítése és feltöltése, melyek segítségével a látogatók ténylegesen is cégedet, vállalkozásodat ismerhetik meg.

Szolgáltatások, előnyök rövid bemutatása

Legtöbbször az összes szolgáltatást nem lehet részletesen bemutatni a honlap főoldalán, mert nincs erre elég hely. Ennek ellenére egy rövid összefoglaló az egyes szolgáltatásokról egy kis képet mellékelve kiváló lehetőség arra, hogy csak a főoldalt olvasva is megtudják a látogatók, mivel is állsz rendelkezésükre. Emellett a releváns tartalom a keresőoptimalizálásban is előnyt jelent.

Elérhetőségek, közösségi média linkek

Számos olyan honlappal találkozhatunk, melyek rendelkeznek az előbb bemutatott megoldásokkal, azonban, amikor kapcsolatba szeretnénk lépni a weboldal tulajdonosával, nem találjuk (vagy csak nagyon nehezen), hogy ezt hol tudjuk megtenni. Ha sikeres weboldalt szeretnél, akkor a főoldalon jeleníts meg minden fontos elérhetőséget (e-mail cím, telefonszám, cím) és a közösségi média profilok is legyenek belinkelve.

Ezek nem csak a könnyű elérhetőséget biztosítják, hanem megbízhatóságot is sugároznak az ismeretlen látogatók felé.

Az elérhetőségek helye általában a lábléc szokott lenni, de egyre többen jelenítik meg a menüben, vagy közvetlenül a menü alatt is őket, hogy mindenki, aki szeretne, biztosan kapcsolatba tudjon velük lépni.

Blog, cikk előnézetek

A rendszeresen frissített blog a tartalommarketing egyik legfontosabb eszköze. Ahhoz, hogy minél többen olvassák a cikkeket, szükség van arra, hogy minél többen találjanak rájuk. Erre kiváló megoldás, ha honlapod főoldalán megjelenik a legfrissebb néhány cikk címe, és az első néhány mondata, vagy rövid összefoglalója.

Hasonlóan a szolgáltatások megjelenítéséhez, a cikkek előnézetei is hozzájárulnak a főoldal keresőoptimalizációjához.

Korábbi ügyfelek véleményei

Az új látogatók meggyőzésére kiváló megoldás, ha megjelenítesz pozitív véleményeket korábbi vásárlóktól. Amire figyelni kell, hogy ne névtelen idézeteket jelenítsd meg, mert arról azt hiszik a látogatók, hogy kitalációk, akkor is, ha tényleg valódi emberek írták őket.

Ehelyett a vélemények legyenek névvel és lehetőleg képpel együtt megadva, hogy látható legyen, hogy létező emberek írták őket.

Összefoglalás

A honlapkészítés egyik legfontosabb része a főoldal elkészítése, mivel a legtöbb ember ezzel találkozik először, és sokszor nem is tekinti meg egy honlap többi részét, hanem az itt található információk alapján dönt, hogy igénybe veszi-e a szolgáltatásokat vagy nem. Ennek megfelelően minden olyan fontos információt tartalmaznia kell a főoldalnak, amire ehhez a döntéshez szükség lehet. A cikkünkben bemutatott megoldások alkalmazásával könnyedén növelni lehet egy honlap teljesítményét, profitszerzését.

Minden részletre kiterjedő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!