Miről marad le a céged, ha nincs saját honlapja?

Manapság minden cég számára alapkövetelmény, hogy saját honlappal rendelkezzen. Nem elég egy Facebook oldal ahhoz, hogy egy vállalkozás komoly cég benyomását keltse. Egyre többen vásárolnak interneten, keresnek rá termékekre, szolgáltatásokra online, az ő kedvükben kell járni minden cégnek. Cikkünkben azt fogjuk bemutatni, miről maradsz le, ha cégednek nincs saját honlapja.

Eladások, bevételek

Az első és legfontosabb dolog, hogy honlap nélkül kevesebb bevételre számíthatsz. Ehhez természetesen nem elég egy bármilyen weboldal, figyelni kell arra, hogy honlapod modern, minőségi, jól működő legyen, ha ez nincs így, a látogatók nem veszik komolyan céged.

Ahogy írtuk e bevezetőben, sokan keresnek úgy valamilyen szolgáltatást, hogy az internetet böngészik. Szükségünk van egy új TV-re? Tervezőt keresünk házunkhoz? Az első dolog, hogy a Google segítségével rákeresünk. Ha nincs honlapod, ezeket az embereket esélyed sincs megszólítani.

Folyamatos rendelkezésre állás

Ha csak egy fizikai bolttal, üzlettel rendelkezel, akkor csak munkaidőben tudnak felkeresni az érdeklődők. Ha van céges honlapod, ez a probléma nem áll fenn. Fel lehet tölteni egy honlapra a szolgáltatásokat, a nyitvatartási időt, az elérhetőségeket, a referenciákat, és mindenki megtalálja, amikor szeretné.

Ettől függetlenül természetesen lesznek, akik személyesen, vagy telefonon fel fognak keresni, ha egyéni problémájuk van, de az általános észrevételeket, tudnivalókat mindenki megtalálja a honlapon.

Helyi jelenlét

Honlap nélkül csak azok találnak rá cégedre, akik már ismerik, vagy valaki olyan ajánlja számukra, aki ismeri céged. Ha van honlapod, és megfelelően optimalizálva van a helyi keresési kifejezésekre, akkor, ha ezt valaki beüti Google-be, az kiadja neki céged. Ilyen lehet pl., ha valaki az „autómosó Pécs” kifejezésre keres, akkor a Google megmutatja a pécsi autómosók honlapjait. Amelyik cég nem rendelkezik honlappal, az erről a potenciális ügyfélről lemarad.

Országos jelenlét

A helyi jelenlét többé-kevésbé megoldható honlap nélkül, főleg, ha nem nagyvárosban tevékenykedsz. Ezzel szemben az országos jelenléthez elengedhetetlen a honlap. Arra nincs sok esély, hogy több száz km-re tőled valaki honlap nélkül rátalál cégedre. Ezzel szemben az internet segítségével az ország bármely pontjáról tudsz ügyfeleket, vásárlókat szerezni.

Marketing lehetőségek

Az internet nyújtotta marketing lehetőségek száma kis túlzással határtalan. Rengeteg lehetőség van új vásárlók megfogására, ha van egy honlap, ahova irányítani tudod őket. Ilyen pl. a keresőoptimalizálás, az email marketing, a közösségi média (pl. Facebook jelenlét és hirdetések), a Google Adwords.

Ma már a legkisebb cégek is tudnak élni ezekekkel a lehetőségekkel, főleg, ha olyan területen tevékenykednek, ahol nincs nagy verseny a hasonló cégek között. Ilyen esetekben a sikeres keresőoptimalizálás is, és a hatékony Google Adwords is kevés ráfordítással megoldható.

Friss hírek megosztása

Gyakran előfordul, hogy egy cég életében, működésében változásokra kerül sor, melyeket meg szeretnének osztani az érdeklődőkkel, vásárlókkal, ügyfelekkel. Ha nincs honlapod, ezeket csak egyesével tudod megoldani. Ha van, akkor ezeket a változásokat ott fel tudod tüntetni.

Sok honlapon láthatunk egy „Hírek” aloldalt, ahova a cégek feltöltenek minden friss hírt, érdekességet. Ez jó megoldás, mert minden ügyfél tudni fogja, ha a friss történésekre, változásokra kíváncsiak, azokat ezen a helyen mindig megtalálják.

Összefoglalás

Egy saját céges honlap tehát rendkívül sok előnnyel jár minden cég számára. Sokan úgy gondolják, főleg, akik helyi területen tevékenykednek, hogy egy weboldal nélkül is jó helyzetben vannak, azonban a fejlődéshez ma már elengedhetetlen. Aki olyan szolgáltatást nyújt, ahol nagy a verseny a hasonló cégek között, könnyen lemaradhat a versenyben, ha az interneten nincs jelen.

Nem hagyom kiaknázatlanul ezt a lehtőséget, saját honlapot készíttetek!