Mi az a Google Adwords, és hogy működik?

A Google Adwords a Google saját reklámrendszere, melynek lehetőségével saját honlapodra mutató hirdetéseket tudsz elhelyezni az egyes Google keresésekhez. Nincs szükség arra, hogy a keresőoptimalizálás segítségével feljöjjön webhelyed az első találatok közé, hanem ennek a fizetős szolgáltatásnak köszönhetően gyorsan el tudod juttatni weboldalad az érdeklődőkhöz.

Fizetős

Ezzel el is érkeztünk az Adwords legfontosabb jellemzőjéhez, hogy pénzbe kerül. Annak ellenére, hogy a Google Adwords általi hirdetések nagyon hasonlóan néznek ki, mint a természetes Google keresési találatok, egy kis „Hirdetés” címke jelzi, hogy fizetett tartalomról van szó.

Mi az a Google Adwords, és hogy működik?

Az Adwords alapelvei

Röviden az a lényege, hogy a felhasználók által használt keresőfeltételekre mutatja a hozzá kapcsolódó hirdetéseket. Természetesen több, rivális cég hirdetéseit is mutathatja egyszerre, így velük versenyzel, ha Adword hirdetéseket szeretnél elhelyezni a keresőben.

Az Adwords pay-per-click (PPC) rendszerű, ami magyarul azt jelenti, hogy az egyes kattintások után fizetsz, amikor a hirdetés segítségével eljutnak honlapodra a látogatók, azonban a Google nem csak a legnagyobb liciteket jeleníti meg, hogy az úgynevezett „Minőségi mutatót” (Quality score) is figyelembe veszi.

Minőségi mutató

A Google figyelembe veszi azt, hogy mennyire releváns a hirdetésed az adott kulcsszóra, amikor meghatározza, hogy kinek a hirdetését mutatja felül. Emellett számít az is, hogy milyen a „landing page”, ami azt az oldalt jelenti, amire a felhasználó megérkezik, amikor a hirdetésedre kattint. Ha jobb a minőségi mutatód, mint a konkurenciádé, akkor kisebb licittel is eléjük kerülhetsz.

A licitek

Ahogy írtuk korábban, minden egyes kattintás után fizetsz a Google-nek. Megadhatod, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni 1-1 kattintásért (CPC), vagy a másik lehetőség az, ha minden 1000 megjelenítését fizetsz (CPM), de ennél a felhasználónak nem kell a hirdetésre kattintani. Ezeket a számításokat, műveleteket a Google minden egyes kereséskor elvégzi, és eldönti, hogy megjelenik-e hirdetésed az adott oldalon.

A Google Adwords tehát egy fizetős, de gyors megoldás arra, hogy minél többen eljussanak weboldaladra. Ha kicsi a verseny vállalkozásod témájában, és kiváló a weboldalad, minimális összegekért tudsz új, releváns látogatót csábítani honlapodra az Adwords segítségével.