Mi az a Google Adwords, és hogy működik?

A Google Adwords a Google saját reklámrendszere, melynek lehetőségével saját honlapodra mutató hirdetéseket tudsz elhelyezni az egyes Google keresésekhez. Nincs szükség arra, hogy a keresőoptimalizálás segítségével feljöjjön webhelyed az első találatok közé, hanem ennek a fizetős szolgáltatásnak köszönhetően gyorsan el tudod juttatni weboldalad az érdeklődőkhöz.

Fizetős

Ezzel el is érkeztünk az Adwords legfontosabb jellemzőjéhez, hogy pénzbe kerül, hogy fizetős online marketing eszközről van szó. Annak ellenére, hogy a Google Adwords általi hirdetések nagyon hasonlóan néznek ki, mint a természetes Google keresési találatok, egy kis „Hirdetés” címke jelzi, hogy fizetett tartalomról van szó.

Mi az a Google Adwords, és hogy működik?

Az Adwords alapelvei

Röviden az a lényege, hogy a felhasználók által használt keresőfeltételekre mutatja a hozzá kapcsolódó hirdetéseket. Természetesen több, rivális cég hirdetéseit is mutathatja egyszerre, így velük versenyzel, ha Adword hirdetéseket szeretnél elhelyezni a keresőben.

Az Adwords pay-per-click (PPC) rendszerű, ami magyarul azt jelenti, hogy az egyes kattintások után fizetsz, amikor a hirdetés segítségével eljutnak honlapodra a látogatók, azonban a Google nem csak a legnagyobb liciteket jeleníti meg, hogy az úgynevezett „Minőségi mutatót” (Quality score) is figyelembe veszi.

Minőségi mutató

A Google figyelembe veszi azt, hogy mennyire releváns a hirdetésed az adott kulcsszóra, amikor meghatározza, hogy kinek a hirdetését mutatja felül. Emellett számít az is, hogy milyen a „landing page”, ami azt az oldalt jelenti, amire a felhasználó megérkezik, amikor a hirdetésedre kattint. Ha jobb a minőségi mutatód, mint a konkurenciádé, akkor kisebb licittel is eléjük kerülhetsz.

A licitek

Ahogy írtuk korábban, minden egyes kattintás után fizetsz a Google-nek. Megadhatod, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni 1-1 kattintásért (CPC), vagy a másik lehetőség az, ha minden 1000 megjelenítését fizetsz (CPM), de ennél a felhasználónak nem kell a hirdetésre kattintani. Ezeket a számításokat, műveleteket a Google minden egyes kereséskor elvégzi, és eldönti, hogy megjelenik-e hirdetésed az adott oldalon.

A Google Adwords tehát egy fizetős, de gyors megoldás arra, hogy minél többen eljussanak weboldaladra. Ha kicsi a verseny vállalkozásod témájában, és kiváló a weboldalad, minimális összegekért tudsz új, releváns látogatót csábítani honlapodra az Adwords segítségével.