A keresőoptimalizálás rövid bemutatása

A keresőoptimalizálás (SEO) egy tág fogalom, ami magában foglal minden olyan ingyenes eljárást, mely hozzájárul ahhoz, hogy honlapja, webáruháza az internetes keresők (pl. Google) találatai között minél előkelőbb helyet foglaljon el.

Miért van szükség a keresőoptimalizálásra?

A SEO az egyik legjobb és legegyszerűbb marketing stratégia, mivel az internetes forgalom nagy része még mindig az internetes keresők alapján történik. Minél magasabban van az Ön honlapja a keresési listán, annál több látogató fog rátalálni.

Mire figyelnek az internetes keresők?

Releváns tartalom

A legfontosabb, hogy a weboldal tartalma a keresési kifejezéshez passzoljon. Azt nem lehet tudni, hogy pontosan hogy kalkulálja a Google, hogy mennyire releváns a tartalom, de az biztos, hogy ha a felhasználó pl. az „autó” szóra keres, akkor a Google nem szeretne neki olyan weboldalt mutatni, amely éttermekről szól.

Minőségi tartalom

Az internetes keresők figyelik a releváns tartalom mellett azt is, hogy a szöveg ne csak kulcsszavakból álljon, hanem kerek, egész mondatokból. Ha csak kulcsszavakat vannak felsorolva, az a felhasználói élményt rontja, mivel a látogatók egybefüggő, értelmes szövegre számítanak, amikor egy linkre kattintanak.

Egyéni tartalom

A Google a tartalom minősége mellett azt is ellenőrzi, hogy azonos (vagy nagyon hasonló) szöveg ne jelenjen meg két különböző honlapon. Amennyiben ilyen tartalmat talál, az negatív hatással van a keresőoptimalizálásra, tehát érdemes minden esetben egyedi tartalommal feltölteni az elkészített weboldalakat.

Belső linkek

A minőségi tartalomhoz hozzátartozik, de mindenképpen érdemes külön kiemelni, a honlap egyszerű navigációja, melybe beletartozik a belső linkek használata. Amennyiben az éppen aktuális cikkhez található releváns cikk még a weboldalon, azt érdemes a cikkben linkelni, hogy a felhasználók, akiket érdekel a téma, könnyen és gyorsan tudjanak még több ismeretre szert tenni. Emellett a linkek használata megkönnyíti a Google számára a weboldal indexelését is.

Reszponzív webdizájn

A reszponzív webdizájn lényege, hogy a weboldal optimalizálva legyen okos telefonra és tabletre is, a Google előnyben részesíti, ha a látogatók bármilyen eszközt használva egyforma élményben részesülnek, amikor meglátogatnak egy weboldalt. Érdemes elolvasni a Reszponzív weboldalak előnyeiről írt cikkünket

Meta leírások és „title tag”-ek használata

A meta leírás az a szöveg, ami megjelenik a keresési találatok között a honlap URL-je alatt. Ha releváns a szöveg, javíthatja az átkattintási arányt.

A „title tag” (címek, bekezdések helyes formázása) jelöli a Google és a látogatók számára is, hogy mire számíthatnak az adott oldalon, bekezdésben.

Képek megfelelő leírása

Nem elég feltölteni képeket a weboldalra, azokat megfelelő leírással is kell ellátni, mivel az internetes keresők nem ismerik fel magát a képet, hanem csak a hozzá tartozó leírásból tudnak arra következtetni, hogy mit tartalmaz.

Domain nevek helyes megválasztása

A weboldal domain nevének megválasztásával is lehet javítani vagy rontani a keresőoptimalizáláson. Érdemes egy kulcsszót tartalmaznia a domain névnek, viszont a túlzott kulcsszóhasználat káros hatással lehet a keresőoptimalizálásra. Cikkünk a megfelelő domainnév kiválasztásáról

Külső linkek

A Google figyelembe veszi az egyes weboldalra mutató linkeket más honlapokról, azonban különbséget tesz a jó és rossz minőségű linkek között. A jó linkek olyan oldalakról jönnek, melyekre szintén megbízható, jó linkek mutatnak. Nem elég tehát csak a weboldalra mutató linkek számát növelni, arra is figyelni kell, hogy milyen forrásból jönnek azok.

Legyen weboldala keresőoptimalizált! Kérje ingyenes ajánlatunkat