Email marketing: sikeres hírlevél készítése

Email marketing: sikeres hírlevél készítéseAz email marketing (hírlevél) nagy népszerűségnek örvend vállalkozások, webshopok körében, mivel a korábbi látogatókat, érdeklődőket lehet vele arra rábírni, hogy újra meglátogassák honlapod, webáruházad. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy tudsz sikeres hírlevelet készíteni, melynek segítségével növelheted látogatóid, eladásaid számát.

Szükséged van egyáltalán hírlevélre?

Az első lépés annak az eldöntése, hogy szüksége van egyáltalán cégednek, webshopodnak hírlevélre. Nem minden vállalkozás tudja kihasználni a hírlevél nyújtotta lehetőségeket. Ezt egy kis kutatás után tudod eldönteni.

Először is vizsgáld meg a vállalkozásodhoz hasonló témájú cégeket, hogy rendelkeznek-e hírlevéllel. Ha igen, akkor iratkozz fel rájuk, hogy meg tudd nézni azt, mit tartalmaznak, hogy vannak felépítve. Hasonlítsd össze azzal, amilyen a te hírleveled lenne, ha elkészülne. Tudnál hasonlót minőséget produkálni a rendelkezésedre álló keretek között (idő, költségvetés)?

Ha nincs elterjedve a konkurenciák körében a hírlevél, de úgy gondolod, hogy ennek ellenére te meg fogod tudni valósítani azokat a célokat vele, amiket szeretnél, akkor is érdemes vele foglalkozni, mert rengeteg előnnyel jár céged részére.

A hírlevél céljának meghatározása

Ha eldöntötted, hogy szeretnél hírlevelet, a következő lépés a hírlevél céljának meghatározása. Ehhez kell majd alakítani mindent, így célszerű ezzel a lépéssel kezdeni. A cél lehet pl.: a céged, webshopod több emberrel történő megismertetése, a hírlevélre feliratkozottak számának növelése, látogatók szerzése, az eladások növelése stb.

A tartalom meghatározása

Az egyik legnagyobb probléma a hírlevelekkel, hogy sokan egy hírlevélbe akarnak minden információt belezsúfolni, aminek következtében az teljesen átláthatatlan lesz. Erre a problémára az egyik megoldási lehetőség, hogy egy témáról lesz csak szó benne, nem a vállalkozás egészéről. Webshopoknál lehet ez az egy téma pl. az új termékek részletes bemutatása, vagy a céged témájához tartozó újdonságok bemutatása. A feliratkozók ilyen esetekben tudják, hogy mire számítsanak, és a hírlevelek felépítése, kialakítása sem lesz zavaros.

A tartalom összeállítása

Jó esély van arra, hogy a feliratkozók nem csak arra kíváncsiak, hogy „vásárolj, vásárolj, vásárolj!”, hanem tényleg érdekes, hasznos információkat szeretnének kapni tőled. Erre egy jó megoldás, hogy a hírlevelek 90%-a legyen információ, és csak a maradék 10% legyen a promóció rész. Ha csak és kizárólag az eladásra szánt termékeket tartalmazza a kiküldött email, akkor az nem különbözik semmiben attól, ha a feliratkozó ellátogatna egy webshopba, azért pedig nem éri meg kapni a rendszeres emaileket.

A feliratkozás lehetőségének kialakítása

Ha kitaláltad, miről is fog szólni a hírlevél, akkor a következő lépés, hogy megadd a lehetőséget, hogy az érdeklődők fel tudjanak iratkozni rá. A feliratkozás előtt részletesen mutasd be, mire számíthatnak, ha feliratkoznak. Ebbe beletartozik, hogy milyen témáról fogsz írni, milyen rendszerességgel fogják kapni az emaileket, akár egy képet is mellékelhetsz, ahogy ki fog nézni egy-egy üzenet. Ezzel biztosítod azt, hogy csak olyan iratkozik fel, aki előre tudja, hogy ez mivel fog járni.

Az email címének meghatározása

Ha fel is iratkoznak emberek, az nem jelenti azt, hogy el is fogják olvasni azt, amit küldesz nekik. Az email címének megfelelő meghatározása segíthet abban, hogy minél többen nyissák meg a kapott emaileket. Jó megoldás erre a kreatív, egyéni cím minden egyes kiküldött emailhez. Ennek segítségével könnyebb az érdeklődőket kattintásra bírni, mint ha ugyanazzal, vagy nagyon hasonló címmel küldenéd rendszeresen a leveleket.

A korábban meghatározott célhoz tartozó link kialakítása

A második fejezetben meghatároztad azt a célt, amit a hírlevéllel szeretnél elérni, azt azonban tartalmaznia kell az emailnek is. Ha látogatókat akarsz honlapodra, akkor egy linket kell elhelyezni a levélben. Ha vásárlókat akarsz, akkor akár egy olyan linket is rakhatsz, amire kattintva elindul a vásárlási folyamat. Ha új feliratkozókat szeretnél, akkor olyan lehetőséget célszerű kialakítani, amit használva az olvasók könnyen, gyorsan tudják továbbküldeni hírleveled ismerősöknek, barátoknak.

Nem túlzsúfolt dizájn

Az email dizájnjának kialakítása a következő feladat. Lehetőleg úgy kell kitalálni, hogy minél kevesebb olyan dolgot tartalmazzon, ami elvonja a figyelmet a tartalomról. Ha egy mód van rá, ne tartalmazzon sok képet (vagy akár teljesen legyen csak szöveges), így aki elolvassa, csak arra fog koncentrálni, amire te szeretnéd.

Ha képeket tartalmaz, akkor győződj meg róla, hogy minden képet ellátsz ún. alt-text-tel. Ez azért fontos, mert nem minden felhasználó engedélyezi a képek megjelenítését emailekben (pl. a kisebb adatforgalom miatt mobilnetet használva), így számukra is egyértelműen jelezni kell, hogy mi van azon a képen, amit ő nem lát.

Könnyű leiratkozás

Azt hiheted, hogy ezzel a funkcióval saját magad ellen dolgozol, azonban ez természetesen nincs így. Olyan közönséget kell kialakítani, akit érdekel is az, amit küldesz. Ha valaki meggondolja magát, legyen lehetősége a könnyű leiratkozásra. Ne rejtsd el a leiratkozó linket.

Láthatod, hogy a sikeres hírlevél létrehozása nem egyszerű feladat. Ha követed az itt felsorolt tanácsokat, akkor megkönnyítheted a dolgodat, és kevesebb ráfordítással (idő- és erőforrás-) érhetsz el jobb eredményeket.