Milyen jelei vannak, ha honlapod elavult?

Az internet világában, ahogy az élet más területein is, nagy a versengés az egyes cégek, vállalkozások között. Sokan azt hiszik, hogy egyszer elég elkészíteni cégük honlapját, és soha többet nem kell vele foglalkozni. Ez azonban nincs így. A folyamatos új fejlesztések, technikák, az idővel megjelenő problémák mind olyan okok, melyek miatt érdemes megújításon, vagy akár egy új honlapon is elgondolkodni. Cikkünkben ezt fogjuk bemutatni, hogy honnan lehet tudni, ha honlapod nem számít már modernnek.

Milyen jelei vannak, ha honlapod elavult?

1. Lassú, régi honlap

Ha honlapod lassú, a látogatóknak sokat kell várni arra, amit meg szeretnének nézni. Ha ez a várakozási idő átlépi azt az időt, amit hajlandók megvárni, egyszerűen továbbállnak. Ezt el kell kerülni.

Ha összehasonlítod a 10 évvel ezelőtti és a mai honlapokat, nagyon nagy különbségeket lehet tapasztalni köztük. Ami 10 éve modernnek számított, ma már elavult. Mivel az internet világában is rendkívül fontos az első benyomás, ha a látogató nem a legújabb trendeket látja weboldaladon, könnyen elkönyvelheti, hogy nem tartod a lépést a világgal.

2. A konkurencia folyamatosan fejlődik

Ha a rivális cégek mind folyamatosan fejlesztik, újítják meg honlapjukat, neked sincs mire várni. Általában, akik valamilyen szolgáltatást, vállalkozást keresnek, először megnézik a hasonló cégek honlapjait, hogy valami alapján el tudják kezdeni az összehasonlítást. Ha minden hasonló cég modern weboldallal rendelkezik, csak a tied nem, akkor hátrányból indulsz az új ügyfelek szerzésében.

3. A honlap egyes részei nem működnek

A jól elkészített honlap is elavulhat, főleg, ha gyakran van frissítve, módosítva. A készítéskor egyértelmű programozás a folyamatos változások miatt megváltozik, ami után lelassulhat, vagy előfordulhat, hogy egyáltalán nem működik a honlap. Ha a weboldalad egyes részei nem működnek, akkor jó eséllyel azt jelenti, hogy érdemes az egész weboldalt frissíteni, megújítani.

4. A céged újításon esett át

A sikeres cégek folyamatosan változnak, fejlődnek. Ezeket a változásokat a honlapnak is követni kell, hogy a vállalkozás és a weboldal szinkronban legyenek egymással, hogy az érdeklődők, ügyfelek össze tudják kapcsolni a két dolgot.

Ez nem csak az arculatra vonatkozik, hanem a szolgáltatások, tevékenységi kör változására is. Gyakran előfordul, hogy a kisebb vállalkozásként induló cég akár teljesen új szolgáltatásokat is felvesz kínálatába, ahogy fejlődik, ezeket a változásokat a honlapon is meg kell jeleníteni.

5. Ha a látogatók nem találják, amit keresnek

Ha látogatók rendszeres emailben vagy telefonon érdeklődnek olyan dolgokról, melyek nem találhatók meg a honlapodon, akkor ezt a problémát javítani kell. Legtöbbször erre megoldás, ha csak frissíted a már meglévő honlapod tartalmát, azonban néhány esetben teljes megújításra is szükség lehet.

Ilyen eset pl., ha különböző foglalásokat telefonon intéznek az ügyfelek. Ha az információk megtalálhatók honlapodon, ami alapján szobát foglalnak például, de ezt csak telefonon vagy emailben tudják eljuttatni hozzád, akkor az problémás lehet. Ilyen esetben jó megoldás egy űrlap kialakítása a weboldalon, hogy könnyen, gyorsan lehessen intézni ezeket az ügyeket.

6. Honlapod nem mobilbarát

A mobilbarát honlapokról az előző linken írtunk bővebben. Ha honlapod nem reszponzív, akkor rengeteg ügyféltől eshetsz el miatta. Mivel az emberek nagy része rendelkezik már okostelefonnal, így rájuk is gondolni kell, amikor honlapodról van szó. A csak nagy képernyőre optimalizált weboldalakat bonyolult, körülményes kis kijelzőn, ujjal használni. Ilyen esetekben rengetegen nem is küzdenek vele, hanem egyszerűen továbbállnak egy másik céghez. Ezt mindenképpen el kell kerülni.

7. Ha a módosítások időigényesek

A régebben elkészített honlapoknál a módosítás, új tartalmak hozzáadása nem mindig ment egyszerűen. Ma már ez nincs így. A jó honlapokhoz új tartalom, cikkek feltöltése olyan egyszerű, mint egy szövegszerkesztő program használata, könnyű a szöveget formázni, majd beilleszteni. Ha a te honlapod nem így működik, akkor ajánlott váltani, megkönnyíteni saját dolgod.

8. A látogatók túl gyorsan továbbállnak

A Google Analytics segítségével meg tudod nézni, hogy viselkednek a látogatók, amikor honlapodra érkeznek. Ha érkezés után néhány másodperc alatt el is hagyják honlapod, akkor baj van. Ilyen esetekben fel kell mérni, hogy mi a probléma: A tartalom hiányzik? A navigáció túl bonyolult? Nem egyértelmű, hogy mit szeretnél elérni a honlappal? A dizájn elavult?

Ha nem tudod eldönteni, hogy mi a probléma, vagy csak körülményes lenne több problémát is javítani, lehet, hogy egy teljesen új weboldal a jó megoldás ilyen esetekben.

9. Közösségi média linkek hiánya

A Facebook (és az egyéb közösségi média platformok) népszerűségét honlapodon is ki kell használni. Össze kell kötni weboldalad a céged Facebook profiljával. Emellett ha rendszeresen jelentkezel új tartalommal, blog bejegyzésekkel, hírekkel, akkor azokat könnyen megoszthatóvá kell tenni. Ez nem csak a látogatók dolgát könnyíti meg, hanem neked is jobb marketing lehetőségeket biztosít, mivel több emberhez eljut majd vállalkozásod híre.

Összefoglalás

Ahogy látható, több oka, jele is van annak, ha honlapod megújításra szorul. Mivel az internet egyre nagyobb szerepet tölt be az eladások, bevételek tekintetében, nem szabad félvállról venni ezeket a jeleket. Ha nem tartod a lépést a világgal, az ügyfelek, látogatók találnak a céged helyett olyat, amelyik igen.

Nem halogatom tovább, megújítom az elavult honlapom!