A keresőmarketing és előnyei

Ha több látogatót szeretnél honlapodra, weboldaladra, akkor biztosan találkozni fogsz a keresőmarketing és a keresőoptimalizálás kifejezésekkel. A két fogalom nagyon hasonló, mindkettő a keresőmotorok, általában a Google által szerezhető látogatókat jelenti.

A keresőmarketing és előnyei

Mi az a keresőmarketing?

A keresőoptimalizálás és a keresőmarketing közötti különbséget a látogatószerzés módja jelenti: a keresőoptimalizálás a Google természetes találatait jelenti, a keresőmarketing pedig a fizetett hirdetéseket, melyek megjelennek a természetes keresési találatok felett/között.

A keresőmarketing fő részét a Google Ads hirdetések jelentik, de már elindult hazánkban is a Google Shopping, amely webáruházak számára kínál minden eddiginél jobb megoldást termékeik hirdetésére.

Ezek kattintás alapú hirdetések, ami azt jelenti, hogy akkor kell fizetni, amikor a Google-ből valaki honlapodra érkezik, nem akkor, amikor a hirdetések megjelennek.

Keresőmarketing vagy keresőoptimalizálás?

A keresőmarketing és a keresőoptimalizálás egymást kiegészítik, ideális esetben mindkettőt célszerű alkalmazni. Ha nem akarsz látogatókért fizetni, a keresőoptimalizálásra akkor is kell figyelmet fordítani, másképp ugyanis nem lesznek a Google-ből látogatói honlapodnak.

A Google Ads rendszere ráadásul használ egy ún. Minőségi Mutatót (Quality Score-t) a kattintás költségének kiszámításakor, így a keresőoptimalizált oldalak segíthetnek csökkenteni az egyes kattintások költségeit is.

Weboldalt szeretne készíttetni? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A keresőmarketing előnyei

Gyors eredmények, azonnali látogatók

A keresőoptimalizálás gyakran hetek, hónapok alatt hozza meg az eredményeket. Sok esetben azonban nincs idő hónapokat várni arra, hogy látogatókat tudj szerezni honlapodra, hanem minél előbb szeretnél ügyfeleket, bevételt szerezni. Ilyenkor lehet segítségedre a keresőmarketing.

A Google Ads és a Google Shopping hirdetések gyorsan összeállíthatók, és a hirdetések ellenőrzése után azonnal meg is jelennek a hirdetések, és jöhetnek a látogatók.

Ez különösen előnyös induló honlapok esetén, ugyanis ilyenkor időbe telik, mire a Google megtalálja, feltérképezi, indexeli a honlapot, ráadásul valószínűleg egy új honlap nem fog a természetes találatok első oldalán kezdeni. Szintén induló honlap esetén jelezni lehet az érdeklődők számára, hogy új honlappal, vállalkozással jelentél meg a piacon, köszönhetően a megjelenített hirdetéseknek a Google első oldalán.

Mindenki számára elérhető

A népszerű kulcsszavakra gyakran évek óta működő weboldalak, nagy cégek, vállalkozások jelennek meg a Google első oldalán. Induló honlappal, vállalkozással nagyon nehezen fogod tudni őket megelőzni. A keresőmarketing azonban nem tesz különbséget régi és új honlapok között, ismert és ismeretlen cégek között, mindenki azonos feltételekkel indul.

Egy Google Ads vagy Google Shopping fiók készítéshez csak egy Gmail-es e-mail címre van szükség, lehet hirdetni magánszemélyként és cégként is, valamint a hirdetéseket is össze lehet állítani minimális utánajárással.

A keresőmarketing és a helyi keresések

A helyi keresések között azokat a Google kereséseket értjük, amikor valaki a tartózkodási helyéhez közel keres céget, szolgáltatást. Pl., ha valaki Budapesten keres autószerelőt, akkor nagy valószínűség szerint arra fog keresni, hogy „Budapest autószerelő”. Ezt be lehet állítani kulcsszóként, és a hasonló keresések esetén a te weboldaladdal fognak találkozni az érdeklődők.

A másik lehetőség, hogy valaki csak egyszerűen arra keres, hogy „autószerelő”. Szerencsére a Google Ads beállításai között meg lehet adni azt is, hogy pl. csak Budapesten jelenjelek meg a hirdetések, így ezeket az általános kifejezéseket is meg lehet célozni.

Folyamatos látogatószerzés

A keresőoptimalizálás egyik hátránya, hogy a Google bármikor változtathat a rangsorolási tényezőkön, és akár a keresési találatok első oldaláról is egyik napról a másikra hátra lehet kerülni. Ha csak a keresőoptimalizálásra támaszkodsz, akkor ez jelentős látogatói, bevételi visszaesést jelenthet.

A fizetett hirdetések azonban nem fognak így egyik pillanatról a másikra leállni, így nem kell attól félni, hogy jön egy Google frissítés, és teljesen 0-ról kell kezdened a látogatószerzést.

A konkurencia megelőzése

Azzal már a legtöbb cégtulajdonos tisztában van, hogy szüksége van céges honlapra. A keresőoptimalizálással is egyre többen megismerkednek, a keresőmarketing azonban még csak nagyon kevés emberhez jutott el. Ez azt jelenti, hogy jó esély van arra, hogy honlapod témájában csak minimális konkurenciával kell megküzdened a hirdetéseket tekintve. Ez folyamatos láthatóságot, biztos látogatókat és olcsó kattintásokat fog jelenteni a keresőmarketing szempontjából.

A landing oldalak optimalizálása

A Google természetes találatai alapján érkező látogatók mindig a Google-ben megjelenő aloldalra (linkre) érkeznek weboldaladra. Ezeket optimalizálni, javítani tudod, de azt nem tudod meghatározni, hogy a Google melyik keresési kifejezésre milyen linket jelenítsen meg. A látogatók ugyan megérkeznek így honlapodra, azonban ha nem a releváns helyre, akkor vásárlás, kapcsolatfelvétel nélkül tovább is állnak.

Keresőmarketing esetén azonban nincs ilyen probléma, ugyanis be lehet állítani, hogy melyik hirdetés melyik aloldalra irányítsa a látogatót. Ennek megfelelően létre lehet hozni speciális, optimalizált aloldalakat az egyes hirdetéseknek megfelelően, így nem kell attól tartani, hogy az egyes látogatóknak nem optimális élményben lesz részük.

Összefoglalás

A keresőmarketing az egyik legfontosabb, mégis sokak számára ismeretlen marketing megoldás weboldalad népszerűsítésére, látogatók szerzésére. A fizetett hirdetések azonnali látogatókat jelentenek, valamint lehetőséget kínálnak arra, hogy a Google természetes találatai felett jelenjen meg weboldalad, és a hirdetések után is csak akkor kell fizetned, ha rájuk is kattintanak emberek, tehát ha eljutnak honlapodra.

Weboldalt szeretne készíttetni? Kérje ingyenes ajánlatunkat!