A Google Shopping megérkezett hazánkba is

A Google Shopping (Google Vásárlás) 2002 óta működik egyes országokban, és 2019 júniusában elérkezett Magyarországra is. Ugyan a kezdeti időszakban még csak a hirdetők egy kis része tud hirdetni a rendszeren keresztül, de a fiókot, kampányt már mindenki tud létrehozni weboldalának, webáruházának.

A Google Shopping megérkezett hazánkba is

Mi az a Google Shopping?

A Google Shopping egy kattintás alapú hirdetés rendszert jelent. Hasonló, mint a Google már itthon is régóta használható szolgáltatása, a Google Ads (korábban Adwords), azonban amíg az Ads rendszerében szöveges hirdetéseket lehet megjeleníteni, addig a Shopping segítségével képek is rendelhetők a hirdetésekhez, termékekhez.

A Google Shopping hirdetések a természetes Google találatok felett jelennek meg, a termék nevét, árát, képét és a bolt (webshop) nevét tartalmazzák. Mivel ezek a hirdetések a természetes találatok felett kapnak helyet, így könnyedén meg lehet velük előzni azokat a webshopokat, melyek ugyan jó helyeket foglalnak el a keresési találatok között, de nem költenek a Google Shopping hirdetésekre.

Mi kell a Google Shoppinghoz?

A Google Shoppinthoz szükség lesz egy Google Ads fiókra, egy Google Merchant Center fiókra, valamint a kettő összekapcsolására. Az Ads fiók segítségével lehet a hirdetéseket a keresési oldalon megjeleníteni, a Merchant Center pedig a beküldött adatok feldolgozására, rendszerezésére szolgál. A Merchant Centerben ún. Shopping Feedet kell létrehozni, amely tartalmazza a webshopod termékeit.

A termékadatok feltöltésére két lehetőség van, az egyik egy .xml fájl feltöltése, a másik pedig az API-n keresztül történő beküldés. A termékadatok összeállítása viszonylag egyszerűen történik, ugyanis a Google megadja azokat az attribútum azonosítókat, melyeket használni kell/lehet, így csak hozzájuk kell rendelni a termékek jellemzőit.

Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?

Egyszerű és eredményes

Aki már próbálta a Google Ads rendszerét webáruházának, termékeinek népszerűsítésére, az tudja, hogy nem két perc összeállítani egy teljes kampányt. El kell készíteni a hirdetéseket, be kell állítani a kulcsszavakat, meg kell adni az egyes kulcsszavakhoz a maximális ajánlatokat, és ha valami változik, akkor azt mindig javítani kell.

A Google Shopping azonban ezt majdnem mind elvégzi helyetted. A termékadatokból, termékképekből összeállítja a megjelenítendő hirdetéseket, a rendszer saját maga választja ki, hogy melyik keresési kifejezésekre jelenjenek meg a hirdetések, azt kell csak megadni, hogy mennyit szeretnél hirdetésekre költeni. További előny, hogy amikor változik a termékek neve, ára, képe, akkor a változásokat csak fel kell tölteni a Google Shopping rendszerébe, és automatikusan a jó jellemzőkkel fognak megjelenni a hirdetések.

Annak ellenére, hogy sokkal egyszerűbb működtetni egy Shopping kampányt, mint egy Ads kampányt, jelentősen jobb eredményeket lehet vele elérni. Mivel a keresést végző emberek látják a termékek képét, árát, így már a Google felületén pontosabb képet kapnak a termékekről, és azt fogják kiválasztani, amelyik számukra a legjobban megfelel. Ez nem csak több látogatót, hanem magasabb konverziókat is fog jelenteni.

Az eredményességhez hozzájárul az is, hogy amíg egyszerre csak egy Google Ads hirdetésed jelenhet meg, addig előfordulhat, hogy webáruházad több hasonló terméke is megjelenik a hirdetések között egyszerre, jelentősen növelve ezzel a vásárlás esélyét.

Az ár-összehasonlító funkció

Az Ads szöveges hirdetéseinek további hátránya, hogy nem látja a vásárló a termék árait, mielőtt a webshop felületére érkezne. Ha össze akarja hasonlítani a különböző webshopok kínálatát, akkor két lehetősége van:

  • egyesével felkeresi a webshopokat
  • felkeres egy ár-összehasonlító oldalt

Mindkét megoldáshoz meg kell látogatni különböző oldalakat. A Google Shoppingban megjelenő hirdetések azonban az árat is tartalmazzák, így a vásárlók már a Google felületén össze tudják hasonlítani a kínálatot, a különböző webshopok árait.

Összefoglalás

A hazánkban is bevezetésre kerülő Google Shopping szolgáltatás számos előnnyel szolgál mind a vásárlók, mind a webáruház tulajdonosok számára. Ha növelni akarod webáruházad eladásait, akkor mindenképpen érdemes regisztrálni és kipróbálni a szolgáltatást.

Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?