Honlapkészítés: a pop-up ablakok előnyei és hátrányai

A pop-upok, vagy magyarul felugró ablakok, azok a (jó esetben) kis ablakok, melyek megjelennek, amikor a látogató egy weboldalra érkezik, vagy bizonyos időt eltölt egy honlapon. A felugró ablakok megvalósításáról már írtunk bővebben, ebben a bejegyzésben a pop-up ablakok előnyeiről és hátrányairól lesz szó.

Honlapkészítés: a pop-up ablakok előnyei és hátrányai

A felugró ablakok előnyei

Láthatóság növelése

Amikor a látogató egy teljesen ismeretlen weboldalra érkezik, akkor könnyen el tud veszni a rengeteg információban, nehéz lehet eldönteni, hogy mi a fontos számára és mi az, ami kevésbé. A felugró ablakon ki lehet emelni a látogatók számára azokat a célokat, akciókat, kedvezményeket, melyeket a honlap tulajdonosa mindenképpen szeretne megosztani a velük, anélkül, hogy a weboldal szerkezetét, tartalmát módosítani kellene.

Konverziónövelés

A honlapoknak két nagy feladatuk van, az első, hogy minél több látogató érkezzen rájuk, a második, hogy a látogatók minél nagyobb részéből legyen vásárló, ügyfél, feliratkozó. Ez a második pont röviden a konverzió, amelynek arányát jelentősen lehet növelni a jól kivitelezett felugró ablakok segítségével.

Sok olyan honlap van, amely csak információs honlapként funkcionál, itt nincs szüksége arra, hogy a látogatókat felugró ablakokkal zaklassák. A profittermelő, céges honlapokon azonban elengedhetetlen, hogy minden lehetőséget kihasználjanak, amivel növelni lehet a bevételeket.

Hírlevél feliratkozások növelése

A konverziónöveléshez kapcsolódik, de érdemes külön kiemelni a hírlevélre feliratkozást, mivel az egyik legjobb marketing megoldás, és felugró ablakokkal könnyen javítható a feliratkozási arány.

Ha megnézel elég weboldalt, akkor egy idő után te is észreveszed, hogy a legtöbb felugró ablak a hírlevelekkel kapcsolatos. Van olyan honlap, ahol belépéskor fel szeretnének iratkoztatni, mások kilépés előtt jelenítik meg a pop-upot, de az is lehet, hogy csak néhány perc böngészés után ugrik fel az ablak.

Mivel nem mindenki talál rá a feliratkozási lehetőségre egy honlapon, a felugró ablakkal biztosítani lehet, hogy senkinek a figyelmét nem fogja elkerülni ez a lehetőség.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Facebook követések növelése

Nem csak az e-mail marketing, hanem a közösségi média marketing is jelentős eredményeket tud hozni egy honlap számára, így célszerű ara törekedni, hogy minél többen kövessenek pl. Facebookon. Egy felugró ablak segítségével a Facebook profilra lehet irányítani weboldalad látogatóit, amikor elhagyni kívánják honlapod. A weboldalra érkezéskor csak a közvetlen követési megoldás javasolt, ugyanis el kell kerülni azt, hogy a honlapot elhagyja valaki anélkül, hogy annak tartalmát megtekintette volna.

Olcsó elkészítés

Nem csak egy felugró ablakkal, hanem a honlap átalakításával is lehet eredményeket elérni a konverziónövelés szempontjából, azonban minden egyes változás kivitelezése költséges lehet, különösen, ha programozni is kell a változások elkészítéséhez. Ezzel szemben a felugró ablakok nem jelentenek változtatásokat egy honlap programozásában, sőt, legtöbb rendszerben minimális munkával lehet hozzáadni felugró ablakot már meglévő honlaphoz.

A pop-up ablakok hátrányai

Egyes látogatóknak zavaró lehet

Természetesen nem csak előnyökkel, hanem hátrányokkal is rendelkezik ez a megoldás. Az egyik legnagyobb probléma, hogy sok internetező van, akik nem szeretnek felugró ablakokkal találkozni, amikor az internetet böngészik. Hogy minimalizáljuk ezt a hátrányt, célszerű úgy elkészíteni a pop-upokat, hogy ne takarják ki a teljes képernyőt, amikor megjelennek, és könnyen be lehessen zárni őket.

A legzavaróbbak azok a megoldások, ahol nem elég a felugró ablak mellé kattintani, ha el akarja tüntetni őket a látogató, hanem egy apró bezárás gomb van csak az ablakon, amit úgy kell megkeresni.

A Google bünteti a mobilos pop-upokat

Nem csak a látogatókat, hanem a Google-t is zavarja, ha a mobilról internetezőknek felugró ablakokat jelenít meg egy honlap, így hátrébb sorolja emiatt a keresőben a weboldalt. Ezt mindenképpen el kell kerülni, mert nem csak a konverzióra, hanem magára a látogatószerzésre, keresőoptimalizálásra is rossz hatással lesz a felugró ablak.

Rossz, ha nem rendelkezik előnnyel

Az olyan felugró ablak, amely nem előnyös a látogató számára, csak hátrányokat jelent a honlap üzemeltetőjének. Az internetezők nem szeretik, ha olyan dolgokkal zavarja meg valaki a böngészést, ami csak a honlap tulajdonosának jó, és gyakran egyből el is hagyják a honlapot, ha ilyen pop-uppal találkoznak.

Emiatt gyakoriak az olyan felugró ablakok, melyek kedvezményeket, akciókat jelentenek a látogatóknak. Pl. aki feliratkozik hírlevélre, kedvezményesen vásárolhat, ingyenesen szállít számára a honlap stb.

Összefoglalás

A jól elkészített felugró ablakok nagyságrendekkel tudják növelni a holnapok konverzióját, ami több bevételt, profitot fog jelenteni. Figyelni kell azonban arra, hogy a rosszul elkészített pop-up ablak rontani tudja egy honlap, cég megítélését, így mindig körültekintően kell eljárni, ha felugró ablakot szeretnél honlapodra készíttetni.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!