Tippek felugró ablakok, pop-upok készítéséhez honlapokon

Ha már használtad az internetet, biztosan találkoztál felugró ablakokkal (pop-up). A rosszul elkészített pop-up negatív hatást válthat ki a látogatókban. Ennek ellenére rengeteg weboldalon találkozhatsz ilyen ablakokkal, aminek az oka egyszerű: ha jól vannak elkészítve, kiváló eredményekkel járnak. Cikkünkben a legnépszerűbb pop-up fajtákat fogjuk bemutatni, és segítünk azok kialakításában, hogy honlapod azok közé a weboldalak közé tartozzon, ahonnan nem fordulnak el a látogatók a felugró ablakok miatt.

Tippek felugró ablakok, pop-upok készítéséhez honlapokon

Üdvözlő pop-up

Ez az ablak egyből megjelenik, amikor a látogató a honlapra érkezik. Mivel ekkor még sok információval nem rendelkezik honlapodról, cégedről a látogató, így különösen figyelni kell arra, hogy mit kérsz tőle, mire szeretnéd rávenni. Valószínűleg teljesen ismeretlenül nem fog egyből feliratkozni senki a hírleveledre, így azt felesleges egyből kérned tőle, főleg olyan megoldással, amit kikerülni sem tud, mert a felhasználó tevékenységétől függetlenül felugrik számára az ablak.

A tanácsok

  • Használj olyan promóciót, kérést, ami lejárati idővel rendelkezik. Ennek hatására a látogató a közeljövőben döntésre kényszerül, hogy él-e a felkínált lehetőséggel.
  • Olyan üzenetet közvetíts vele, ami nem igényel előzetes ismertséget honlapoddal, vállalkozásoddal.
  • Ne kérj rajta személyes információt a látogatótól. Teljesen ismeretlen honlapon nem szívesen adnak meg információkat magukról a látogatók, és könnyen lehet, hogy negatívan fognak gondolni a honlapról, amely megérkezés után egyből az e-mail címüket kéri.

Idő után felugró pop-up

Ez a már régóta működő, látogatói statisztikákkal rendelkező weboldalak esetén lehet kiváló megoldás. A statisztikák alapján látható, hogy az átlagos felhasználó mennyi időt után veszíti el az érdeklődését, amikor weboldaladra lép.

A megfelelő kialakítás legnagyobb nehézsége, hogy természetesen nem minden látogató gondolkodik egyformán. Van, aki azért nem csinál semmit egy idő után weboldaladon, mert érdeklődését veszítette, de könnyen lehet, hogy egy másik felhasználó ugyanannyi ideig böngészi az adott oldalt, és ő a termékeket, szolgáltatásokat nézegeti.

Ezeknek megfelelően nincs egy olyan időpont, ami mindenki számára megfelelő lesz. Azt kell elérni (és ehhez kell a megfelelő mennyiségű adat, statisztika), hogy megtaláld a középutat, ami még nem késő a továbbálló felhasználók számára, de nem zavarja azokat, akik egyszerűen csak a honlapon keresgélnek, tájékozódnak.

A tanácsok:

  • A megfelelő idő meghatározásához tesztelésre lehet szükséged, amit valószínűleg a látogatókon élesben fogsz elvégezni. Ennek lényege, hogy kiválasztod, hogy egyszer pl. 30 másodperc után jön fel az ablak, később pedig mondjuk 2 perc után, és összehasonlítod a felhasználók viselkedését.
  • A felugró ablak szövege ne legyen tolakodó, valamint legyen könnyen bezárható, hogy akit megzavarsz a böngészésben, könnyen tovább tudja folytatni, amit csinál, ne hagyja ott miatta a honlapot.

Görgetés alapú pop-up

A görgetés alapú pop-up nagyon hasonló az előző fejezetben bemutatott megoldáshoz, a különbség azonban, hogy nem egy bizonyos idő után ugrik fel, hanem amikor a látogató a honlap egy bizonyos tartalmához érkezik. Előnye, hogy ilyenkor már a látogató biztosan rendelkezik valamennyi ismerettel weboldaladról, cégedről, így olyan konkrétabb üzenetet tudsz számára megjeleníteni.

Amire mindenképpen figyelj oda, hogy milyen tartalomnál jelentik meg az olvasó számára. Ha a webshopod főoldalát, vagy ajánlatait böngészi valaki, akkor ennek megfelelően tudsz felugró ablakot készíteni. Ha azonban a blog, cikkek olvasását szakítod félbe vele, könnyen az ellenkező hatást válthatod ki, mint amit szeretnél.

A tanácsok:

  • Csak olyan oldalakon alkalmazd, ahol valamit hozzá tudsz tenni az adott oldal értékéhez. Blog bejegyzéseknél legyél körültekintő, nehogy elriaszd vele a látogatókat.
  • Az ablak az oldal aljánál (akár a legalján) legyen. Ezzel a megoldással biztosan olyan emberek számára mutatod, akik érdeklődnek az oldal tartalma (és ezzel vállalkozásod) iránt is.

Kattintásra felugró pop-up

A kattintásra felugró pop-up az egyik legnépszerűbb megoldás, köszönhetően a kiváló konverzióaránynak. Ez az ablak csak akkor ugrik fel, amikor a látogató aktív a weboldalon, és valamilyen előre meghatározott gombra, linkre kattint. Ilyenkor nem egy teljesen új oldalra kerül, hanem egy felugró ablakban tudja megtenni a további lépéseket.

Mivel a felhasználó saját maga idézi elő a felugró ablakot, így biztos lehetsz benne, hogy érdekli, amit kínálsz neki. Ennek megfelelően, ha sokan mégsem élnek a lehetőséggel a kattintás után, akkor valószínűleg a felugró ablak tartalma a hibás, mivel valami miatt nem azt kapják, amit a kattintáskor vártak.

A tanácsok:

  • Használj érthető, könnyen olvasható szöveget. Annak ellenére, hogy valaki rákattint egy linkre, az internet szabályai érvényben maradnak. Minél több információt kell a felugró ablakon megjelenítened, minél kevesebb olvasnivalóval. Erre kiváló megoldás a felsorolások, valamint a képek használata.
  • A képek legyenek relevánsak, illeszkedjenek ahhoz, ami miatt a látogató a linkre kattintott. Ha véletlenszerűen választod meg a pop-up ablak képeit, akkor könnyen úgy gondolhatják a látogatók, hogy félrevezeted őket, és tovább állhatnak.

Kilépési pop-up

Ezzel már biztosan találkoztál, akkor jelenik meg, amikor elhagyni készülsz egy weboldalt, és az egeret az ablak bezárása felé mozgatod. A honlap tulajdonos számára kiváló lehetőség, hogy még egyszer, kilépés előtt megpróbálja felkelteni a látogató figyelmét. Előnye, hogy valószínűleg nem fogod megzavarni a látogatót semmiben, mivel amúgy is elhagyni készül weboldalad felületét.

A jól kialakított pop-up segítségével rá tudsz venni arra felhasználókat, hogy mégse lépjenek ki oldaladról, hanem vegyék igénybe, amit ajánlasz nekik.

A tanácsok:

  • Amennyiben a technikai lehetőségek engedi, különböző oldalakhoz használhatsz különböző kilépési ablakokat. Aki a blogodat olvassa, megkérheted hírlevél feliratkozásra, aki a termékek, szolgáltatások iránt érdeklődik, kaphat kedvezményt, kupont stb.
  • A design legyen figyelemfelkeltő, mivel sokan gondolkodás nélkül a bezárásra kattintanak ilyen esetben, így valamivel minél gyorsabbak fel kell kelteni érdeklődésüket.

Összefoglalás

A felugró ablakok rendkívüli népszerűségnek örvendnek a honlapok, webáruházak körében, mivel eredményesek új ügyfelek, vásárlók, feliratkozók szerzésében. A bemutatott pop-up típusok, és tanácsaink segítségével te is elkezdheted kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.