Hogyan növeld egy landing page konverzióit?

Előző cikkünkben bemutattuk, hogy mi az a landing page, hogy kell azt kialakítani. Ha már kész a honlapod, van működő landing page-ed, akkor annak teljesítményét, konverziót is figyelni kell, hogy van-e velük probléma, minden a lehető legjobban működik-e. Ebben a cikkben a konverziónöveléséhez fogunk tanácsokat, tippeket adni.

Légy következetes

A landing page tartalma tükrözze a valóságot. Ha túlzásokba esel, amikor elkészíted (pl. nagyobb számokat adsz meg rajta, mint amik a valóságnak megfelelnek, a weboldalad többi részén megtalálhatók), akkor azt hihetik a látogatók, hogy át akarod őket verni.

Emellett nem elég egyszer elkészíteni egy landing page-et, azt folyamatosan frissíteni is kell. Ha a honlapod többi részén változnak az információk, viszont a landing page változatlan marad, akkor hitelességi problémák léphetnek fel, melyek kevesebb vásárlóhoz, ügyfélhez vezetnek. Senki nem fogja megkeresni, hogy melyik információ a helyes, melyiknek lehet hinni, hanem inkább elkönyvelik, hogy be akarod őket csapni.

Hogyan növeld egy landing page konverzióit?

Kis változtatások

Gyakran előfordul, hogy egy cég teljesen újratervezi a landing page-et, ami a látogatók összezavarásához vezethet. Aki rendszeresen látogatja oldalad, tudja, hogy mit hol talál. Ha teljesen átváltozik az oldal, amit megszokott, könnyen lehet, hogy nem áll neki kibogozni, mi hol található, hanem egyszerűen inkább tovább áll.

Ezt a problémát úgy lehet kiküszöbölni, hogy folyamatos, kis változtatásokat célszerű végrehajtani a landing lage-en. Ez a látogatók számára is előnyös, mivel a kis változtatásokat könnyen nyomon tudják követni. Emellett a konverziós statisztikák is pontosabbak lesznek, mivel minden egyes változtatáskor lehet mérni, hogy milyen hatással van a konverziókra. Ha egyszerre vezetsz be mindent, nem tudod, hogy melyik változtatás mennyivel járul hozzá a konverziók csökkenéséhez vagy növekedéséhez.

A kis változtatásoknak köszönhetően azt is látni fogod, hogy melyik az, amelyik nem működik, hanem rontja az oldalad. Ezeket tudod korrigálni, mielőtt áttérnél a következő fejlesztésre. Ez a folyamat lassabb, mint az egész langing page egyszeri újratervezése, de hosszabb távon sok hibát ki lehet szűrni vele, így mindenképpen megéri.

Egy dologra koncentrálj

A jó landing page csak egy feladatra van megtervezve. Az a tartalom, ami nem ezt segíti elő, nagy valószínűséggel nem szükséges ahhoz, hogy a landing page megfelelő legyen. Ha megvan a szöveg, ami az oldalon van, akkor annak terjedelmét próbáld lecsökkenteni. Törekedj arra, hogy csak a releváns részek maradjanak az oldalon, minden más felesleges, és csak elvonja a látogató figyelmét.

Az egy dologra koncentrálás nem csak a szövegre vonatkozik, hanem az űrlapokra is. Ha a meglévő landing page tartalmaz olyan információkat, melyek nem feltétlenül szükségesek számodra, akkor azokat töröld ki. Minél kevesebb információt kell megadni, annál gyorsabb egy regisztráció, vásárlás, annál többen fogják végigcsinálni.

A szöveg megfogalmazása, formázása

Ha úgy gondolod, hogy a meglévő szöveg nem teljesít elég jól, próbálj meg különböző kifejezéseket, vagy formázást használni. Sokan nem olvassák el egy oldal teljes szövegét, hanem csak ránéznek a szövegre, elolvassák, ami megragadja szemüket, és az alapján döntenek. Ilyen esetek miatt kell kiemelni a fontos dolgokat, amelyek alapján könnyen dönthet a látogató, hogy marad-e honlapodon, vagy tovább áll.

A landing page célja mindig jól látható legyen. Ha a cél, hogy feliratkozzanak a látogatók, akkor egy „Feliratkozom” gomb vagy kifejezés álljon az oldal középpontjában. Ha egy terméket, szolgáltatást szeretnél eladni, akkor „Megvásárolom” gombbal teheted azt. A lényeg, hogy jól látható helyen legyen.

Emeld ki azt, hogy miért lesz jó a látogatónak, ha igénybe veszi szolgáltatásod. Sokkal szívesebben vásárolnak, vagy iratkoznak fel a látogatók, ha tudják, miért lesz az nekik előnyös.

Arra figyelj, hogy bármilyen változtatást is alkalmazol a tartalomban, mindig egyesével csináld, ahogy az első pontban mutattuk, hogy tudd, hogy milyen következményei vannak az adott változtatásnak. Ha negatívul sül el valami, nincs semmi probléma, csak vissza kell csinálni. Azonban ha sok mindent változtatsz egyszerre, nem fogod tudni, hogy mit csinálj vissza.

Limitált ajánlatok

A limitált ajánlatok használatával könnyebben cselekvésre lehet bírni a látogatókat. Ilyenek például az olyan esetek, amikor az első X számú feliratkozó jutalomban részesül, vagy az első Y számú vásárló valamilyen ajándékot kap. A lényeg, hogy ezeket az akciókat be is kell tartani. Ha időszakra adod meg az akciót, akkor a bejelentett időpontban érjen is véget, mert különben a vásárlók becsapva érezhetik magukat, és nem fognak visszatérni hozzád.

Relevancia

Ha változik a hirdetésed, ami alapján eljutnak a landing page-re a látogatók, akkor a landing page is igazodjon hozzá, valamint ugyanez igaz fordítva is. A kettőnek (hirdetés és landing page) összhangban kell lennie, hogy a legjobb eredményeket tudd elérni.

Ha szöveges hirdetést használsz, akkor ugyanazokat a kifejezéseket használd, mint a landing page-en. Ha képes a hirdetés, akkor annak stílusa illeszkedjen a landig page-hez. Ezek azért fontosak, hogy a látogatók azt kapják honlapodon, ami miatt a hirdetésre kattintottak, ne érezzék azt, hogy teljesen mást lássanak, mint amire számítanak.

Összefoglalás

Ahogy látható tehát, nem csak a landing page elkészítése, hanem a már meglévő oldal módosítása sem egyszerű feladat. Körültekintően kell eljárni, ha a lehető legjobb eredményeket akarod elérni, valamint, ha nem akarsz olyan hibát elkövetni, ahonnan nem tudod, hogy van visszaút. Ha ezeket a tanácsokat megfogadod, akkor egy lépéssel közelebb kerülhetsz a tökéletes landing page-hez, melyekkel növelheted vállalkozásod bevételeit.