Honlapkészítés: hogyan csökkentsd a visszafordulási arányt?

Minden honlaptulajdonos arra törekszik, hogy minél több látogatót tudjon szerezni weboldalára, aminek fontos eleme mind a keresőoptimalizálás, mind a fizetett hirdetések. Nem elég azonban megszerezni a látogatókat, hanem el kell érni, hogy minél több időt töltsenek honlapodon, minél több oldalt látogassanak meg.

Honlapkészítés: hogyan csökkentsd a visszafordulási arányt?

Szerencsére nem magadtól kell kitalálni, hogy ki hány oldalt látogat meg honlapodon, hanem a Google Analytics segítségedre van ebben. Megtalálható a statisztikák között egy „visszafordulási arány”, amely százalékos formában mutatja meg, hogy a látogatók hányad része nézi meg csak az az egy aloldalt, amire megérkezik, majd hagyja el honlapodat további böngészés nélkül. Lássuk, mit lehet tenni, hogy a látogatók minél több aloldalt látogassanak meg weboldaladon, hogy csökkentsd a visszafordulási arányt.

Betöltési sebesség javítása

Nem csak a honlap tartalma, hanem a beöltés gyorsasága is jelentős hatással van a visszafordulási arányra. Különböző felmérések mutatják, hogy az internetezők közel fele két másodperc alatti betöltődési sebességet vár egy egy weboldalról. Ha olyan lassan jelenik meg weboldalad, hogy azt a látogató nem tudja kivárni, akkor lehet akármilyen jó a kialakítás, a tartalom, nem fogja senki észrevenni, mert továbbállnak, mielőtt a honlap egészét egyáltalán látnák.

Call-to-action gomb kialakítása

A call-to-action (cselekvésre felhívás) általában egy gomb vagy link szokott lenni, aminek a honlap céljának megvalósulását segíti elő. Ez általában vásárlás, rendelés, kapcsolatfelvétel, hírlevélre feliratkozás stb. szokott lenni.

Ajánlott, hogy olyan helyen legyen ez a gomb elhelyezve, ahol az oldalra érkezés után néhány másodperccel észreveszi a látogató. Nem csak az elhelyezésre kell figyelni, hanem arra is, hogy könnyen észrevehető, kiemelt legyen a gomb, link. Mivel a kattintás jelent közvetlen bevételt, így mindent el kell követni, hogy mielőtt elhagyja a látogató a honlapot, találkozzon ezzel a gombbal.

Lehetőség szerint csak egy ilyen gomb legyen egy oldalon, minél több lehetősége van a látogatónak, annál nehezebben fog választani közülük.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Olvashatóság javítása

Amikor valaki megérkezik egy honlapra, nem számít arra, hogy több oldalnyi szöveget kell elolvasnia, mire rájön, hogy miről is szól az adott weboldal. A honlap főoldalán ennek javítása egyszerű, mert rövid bekezdéseket, felsorolásokat, a fontos kifejezések, szolgáltatások, termékek kiemelését kell csak használni. A nagyobb probléma a blog bejegyzéseknél, híreknél, cikkeknél jelentkezik.

Annak ellenére, hogy a cikkek gyakran hosszú szövegek, számos olyan dolgot lehet tenni, amivel javítani tudod az olvashatóságukat. Az első ilyen megoldás a hosszú bekezdések tördelése. Javítja az olvashatóságot (különösen mobilos böngészés esetén), ha a bekezdések minél rövidebbek. Azért ne csak egy mondat legyen egy bekezdés, de ha választani kell, inkább rövidebb legyen a bekezdés, mint hosszabb.

Szintén fontos eleme az olvashatóságnak az alcímek használata. Előnye, hogy az olvasó el tudja dönteni csak a címből, hogy érdekli-e az adott téma, vagy átugorja, és olvassa a következőt inkább. A belső oldalakon is használható a felsorolás (listák), valamint a félkövérrel, dőlttel kiemelt kulcsszavak, kifejezések alkalmazása.

Belső és külső linkek használata

A belső linkek

A jól kialakított menü elengedhetetlen része a honlapkészítésnek. Tisztában kell lenni azonban azzal is, hogy legtöbb esetben nem elegendő csak a menü a látogatók tájékozódásának segítésére. Ha megnézed a modern honlapok főoldalát, akkor gyakran láthatsz rajtuk egy rövid összefoglalást a cégről, szolgáltatásairól, előnyeiről. A rövid leíró bekezdések mellé gyakran van link elhelyezve, ahol bővebb információkat találhat a látogató az adott témáról. Ennek célja, hogy ne a menüben kelljen megkeresni a részletes információkat, hanem egy kattintással el tudjon oda jutni a látogató, ha szeretne.

Ezeket a belső linkeket ajánlott alkalmazni blog bejegyzéseknél is, itt két célt szolgálnak:

  • Korábban már bemutatott, hasznos információkra utalás
  • Az eladások, feliratkozások elősegítése

A külső linkek

Külső linkeknek nevezzük azokat a linkeket, melyek nem honlapod tartalmaira mutatnak, hanem egy másik weboldalra. Ezeket minden esetben – ha csak nem az a cél, hogy a másik honlapra irányítsd a látogatót –, új ablakban nyissa meg a böngésző, különben minden kifelé mutató link elveszített látogatókat fog jelenteni.

Kerüld a felugró ablakokat

A felugró ablakok számos előnnyel rendelkeznek, ha megfelelően vannak használva. A megfelelő használatba azonban az jó eséllyel nem tartozik bele, hogy egyből érkezés után eltakarja honlapodat egy felugró ablak, hogy „iratkozz fel hírlevelünkre”. Aki nem tud még semmit a honlapról, cégről, valószínűleg nem fog feliratkozni, sőt, úgy is dönthet, hogy egyből bezárja az oldalt további böngészés nélkül.

Rendszeres, releváns cikkek

Kimutatható, hogy azok a honlapok, melyek rendszeresen frissített, vállalkozásuk szempontjából releváns bloggal rendelkeznek, sokkal jobb eredményeket érnek el a látogatók megtartásában, majd vásárlóvá konvertálásában, mint azok, akik nem foglalkoznak ezzel a témával.

A blog kiváló lehetőség a látogatók bizalmának elnyerésére, mivel a hasznos cikkek alapján azt a következtetést vonják le a látogatók, hogy értesz ahhoz, amivel foglalkozol, így szívesebben vásárolnak tőled, veszik igénybe szolgáltatásaidat, és nem utolsósorban, vissza fognak térni honlapodra.

Minél több a visszatérő látogató, annál jobb lesz a visszafordulási arány is, mivel akinél már kialakult a bizalom céged iránt, szívesebben látogat meg több aloldalt a weboldalon.

A blog bejegyzéseket gyakran használják látogatók szerzésére közvetlenül a Google-ből. Ha egy cikket előre rangsorol a Google arra a kulcsszóra, ami köré optimalizáltad a bejegyzést, akkor valóban arról is szóljon a cikk. Ha nem releváns a cikk az emberek keresési kifejezéseihez képest, akkor biztosan nem fogják honlapod többi részét megnézni, hanem egyszerűen bezárják a lapot.

A meta leírások megírása

A meta címekről, leírásokról a linken írtunk már bővebben. Ezek azok a szövegek, amiket a Google megjelenít a keresést végző embereknek a találati listában. A meta leírás a hosszabb szöveg, ami a linkek alatt található. Ezt úgy kell megírni, hogy minél jobban tükrözze az oldal tartalmát. Ha a látogatók a Google-ben mást látnak, mint amikor honlapodra érkeznek, akkor becsapva érezhetik magukat, és további böngészés nélkül elhagyhatják honlapod.

A Google sajátossága, hogy amennyiben a meta leírás tartalmazza a keresési kifejezést, akkor azt félkövérrel kiemeli a kereső személy számára. Ennek megfelelően jó megoldás a kulcsszót, kulcsszavakat beleírni a leírásba. Figyelni kell azonban arra, hogy ne felsorolás legyen, hanem egy értelmes, megfogalmazott mondat, mivel a cél, hogy rávedd az embereket a kattintásra, honlapod látogatására.

Összefoglalás

Nem elég csak látogatókat szerezni egy honlapra, hanem meg is kell tartani őket, rá kell őket venni arra, hogy honlapod többi részére is eljussanak, mielőtt elhagyják azt. Ez a folyamat a visszafordulási arány csökkentése. Számos lehetőséged van erre, a honlap technikai rendbetételével és a tartalom megfelelő formázásával, kialakításával garantált eredményeket lehet elérni.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!