Gyakori keresőoptimalizálás hibák

A keresőoptimalizálás (SEO) fontosságával ma már a legtöbb honlaptulajdonos tisztában van, mi is írtunk a témáról az előző linken. A gyakorlati megvalósításba azonban rengetegszer hiba csúszik. Bejegyzésünkben a leggyakoribb keresőoptimalizálási hibákat fogjuk bemutatni.

Gyakori keresőoptimalizálás hibák

Nem megfelelő kulcsszavak kiválasztása

A keresőoptimalizálás egyik első lépése, hogy meghatározzuk azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, melyek relevánsak honlapunk szempontjából. Ha ezeket a kulcsszavakat rosszul választjuk meg, és a rossz szavakra optimalizáljuk a honlapot, akkor emiatt nem csak olyan látogatók érkezhetnek weboldalunkra, akik nem érdeklődnek szolgáltatásaink iránt, hanem eleshetünk az olyan látogatóktól, akik érdeklődnek.

Ennek megfelelően fontos a SEO előtti kulcsszókutatás. Nem csak szavakra kell itt gondolni, hanem kifejezésekre. Sokan keresnek kifejezésekre, amikor a Google-ben keresnek. Az ilyen kifejezésekre könnyebb optimalizálni a honlapot, mivel kisebb lesz a konkurencia.

Mindezek mellett olyan kifejezéseket kell használni, amire az emberek keresnek. Pl. egy egészségügyi weboldal olyan kulcsszavakat célozzon meg, melyekre az emberek általánosságban keresnek, ne a szakkifejezéseket, amiket csak az orvosok használnak/ismernek.

Kérje ingyenes ajánlatunkat keresőoptimalizált honlap, webáruház elkészítéséhez!

Nem releváns tartalom

A nem megfelelő kulcsszavakhoz tartozik közvetetten, ha nem releváns tartalommal töltjük fel weboldalunkat. A Google azokat az embereket fogja honlapunkra irányítani, akik olyan kifejezésekre keresnek, melyet hasonlónak talál a weboldal szövegéhez. Ha ez a szöveg nem releváns, akkor az ideirányított látogatók sem lesznek relevánsak számunkra.

Releváns, de nem egyedi tartalom

Szintén gyakori hiba, amit SEO szempontjából elkövetnek emberek, hogy duplikált, másolt tartalommal töltik fel weboldalukat. Régen ez jó megoldásnak számított, azonban ma már a Google „bünteti”, ha valaki másik weboldalról másolja a szövegeket. Ez a probléma könnyen elkerülhető, saját, egyedi tartalommal kell feltölteni a weboldalt. Amely szöveget a honlap tulajdonosa saját maga ír meg, az garantáltan nem lesz duplikált.

Kevés friss tartalom

A Google nem csak a tartalom minőségére figyel oda, hanem arra is, hogy egy honlap milyen rendszeresen van frissítve. Ez azt jelenti, hogy nem jó megoldás egy honlapot elkészíteni és utána soha többet nem foglalkozni vele. Ehelyett célszerű rendszeresen új cikkeket, oldalakat készíteni, valamint a meglévő tartalmakat aktualizálni, rendszeresen frissíteni.

Hasznos információ nélküli tartalom

Láthatjuk, hogy a megfelelő tartalom annyira fontos, hogy több fejezetet is szentelünk neki cikkünkben. A Google (és az emberek) is értékelik, ha hasznos információkat találnak meg weboldalunkon. Ezt úgy lehet elősegíteni, ha a megjelenített cikkek valódi problémákat próbálnak megoldani, olyan kérdésekre adnak választ, melyeket emberek feltesznek, és mindezt nagyobb terjedelemben, részletesen kifejtve teszik.

Nem megfelelő vagy hiányzó linképítés

A linképítésről írtunk már korábban egy bővebb cikket. Sokan teljesen elfelejtik a linképítést, vagy csak a linkek számára figyelnek. Ez azonban ma már nem jó megoldás. A linkek számánál jobban számít, hogy a honlapunkra mutató linkek jó minőségűek, „erősek” legyenek.

A HTML címkék elfelejtése

A meta title és description címkék használatáról írtunk már egy teljes cikket, ahol részletesen kifejtjük a témát. Nem csak ezeket a címkéket kell kitölteni, hanem pl. a képek alternatív szövegeit is, mivel a Google nem „látja” a képet, csak azt a leírást tudja értelmezni, amit a címkékben megadunk. Sokan elfelejtik, vagy egyáltalán nem is tudnak ezekről a címkékről, azonban fontosságuk megkérdőjelezhetetlen.

Technikai problémák

A keresési eredményekbe a Google beleszámolja a honlap technikai felkészültségét is. Ez azt jelenti, hogy elvárás, hogy egy weboldal gyorsan töltődjön be, valamint az is, hogy mobilbarát, reszponzív legyen. Sokan megfeledkeznek a technikai problémákról, és csak a tartalomtól várják a jó eredményeket, azonban a két jellemzőnek egyszerre kell megfelelőnek lenni.

A webdesign elhanyagolása

Nem csak a honlap tartalma, hanem a design is hozzájárul a SEO-hoz, igaz, hogy csak közvetve. A Google figyeli, hogy a honlapra irányított látogatók hogyan viselkednek, visszafordulnak-e egyből a weboldalra érkezés után, valamint, hogy mennyi ideig maradnak a honlapon. Ezekhez a jellemzőkhöz hozzájárul az adott honlap designja is. Amennyiben a design jól átgondolt és kialakított, a navigáció könnyen használható, akkor a látogató több időt fog az adott honlapon tölteni.

Összefoglalás

Jól látható, hogy a keresőoptimalizálás egy összetett, sok dolgot magába foglaló folyamat. A tartalmi megoldások során pl. számos feltételnek meg kell felelni ahhoz, hogy az adott szöveg megfelelő legyen a SEO szempontjából. Azok, akik a cikkünkben bemutatott hibákat megelőzik/kijavítják honlapjukon, garantáltan jobb eredményeket fognak elérni a keresési találatok között, mint azok, akik nem fordítanak figyelmet a keresőoptimalizálásra.