Mit jelent a SEO szövegírás? A keresőoptimalizálás alapja

Aki rendelkezik saját honlappal, webshoppal, az valószínűleg hallotta már a keresőoptimalizálás kifejezést. A keresőoptimalizálás rengeteg különböző feladatból tevődik össze, az egyik ilyen feladat a SEO szövegírás. Lássuk, mit is jelent ez a gyakorlatban.

A SEO szövegírás lényege, hogy úgy kell elkészítened weboldalad szöveges tartalmait, hogy azok minél jobb hatással legyenek a keresőoptimalizálás egészére, minél jobban javítsák honlapod helyezését a releváns Google keresések találatai között. A releváns keresések az ún. „kulcsszavakat” fogják jelenteni, és honlap típusonként, témánként változnak.

Mit jelent a SEO szövegírás? A keresőoptimalizálás alapja

A kulcsszavak meghatározása

Ahhoz tehát, hogy el tudd kezdeni a SEO szövegírást, először is meg kell határozni azokat a kulcsszavakat, melyekre előre szeretnél kerülni a Google-ben. Szerencsére ma már ingyenes lehetőségek is vannak kulcsszókutatásra, melyek közül az egyik legjobb az Ubersuggest, amely a magyar nyelvű kulcsszavakat, keresési mennyiségeket is ismeri. Ahhoz azonban, hogy minél több kulcsszót megtalálj, az alap kulcsszavakat magadnak kell meghatározni.

Először is gondold végig, hogy ha a sajátodhoz hasonló weboldalt keresnél az interneten, mit írnál be az internetes keresőkbe. Valószínűleg ezeket vagy ehhez hasonló kifejezéseket fog használni az emberek többsége. Ezeket a kifejezéseket beírva az Ubersuggest oldalon további kulcsszavakhoz juthatsz.

Ha megvannak a kulcsszavak, akkor azok köré kell elkészíteni a honlap szövegeit. Természetesen nem fog minden kulcsszó elférni a főoldalon és a fontosabb aloldalakon, célszerű tehát egy fontossági sorrendet felállítani. Valószínűleg lesznek olyan kulcsszavak, melyek köré hírek, cikkek formájában fogsz tudni tartalmakat készíteni.

Az ún. long-tail kulcsszavak

A legtöbb honlap általában a legnépszerűbb, legtöbbet keresett kulcsszavakra szeretne előre kerülni a Google-ben. Ez azonban gyakran nem túl egyszerű, ugyanis a legnagyobb verseny is ezekre a kifejezésekre van. Célszerű tehát olyan kulcsszavakat is keresni, melyekre külön-külön ugyan kevesebb keresés történik, azonban összeadva népszerűbbek, mint a legkeresettebb kifejezések. Ezek a long-tail kulcsszavak.

Emellett általában a verseny is jóval kisebb ezekre a kulcsszavakra, így könnyebb jó helyezéseket elérni velük.

Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A SEO szövegírás nem kulcsszóhalmozás

A SEO szövegírás nem csak annyit jelent azonban, hogy a meghatározott kulcsszavakat 20-30-szor megismétled honlapod főoldalán és aloldalain, hanem úgy kell használni ezeket a kulcsszavakat, hogy az ne menjen a tartalom minőségének rovására.

Az elsődleges feladat, hogy olyan tartalmakkal töltsd fel honlapod, amely értékes az internetezők, a látogatók számára. A másodlagos feladat, hogy optimalizáld ezeket a szövegeket, hogy minél előrébb legyen ez a minőségi tartalom a Google keresési találatai között. A feladat tehát, hogy olyan szövegeket, tartalmakat készíts, amiket mind a Google, mind a látogatók értékesnek találnak.

Határozd meg az oldalak céljait

Ha honlappal rendelkezel, akkor valószínűleg céljaid is vannak, amiket el szeretnél érni vele. Ezeket a célokat figyelembe véve kell a SEO szövegírást is végezni. Nem mindegy, hogy termékeket, szolgáltatásokat szeretnél weboldalad segítségével eladni, vagy pl. hírlevél feliratkozókat szeretnél gyűjteni.

Ha megvan, hogy az adott aloldal milyen célt fog szolgálni, akkor következhet maga a szövegírás.

Egyedi (nem másolt) szövegek

Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a honlap tulajdonosok másik weboldalakról másolt szövegekkel töltik fel honlapjukat. Ez a látogatókat nem mindig zavarja, keresőoptimalizálási szempontból azonban ez rendkívül hátrányos. A Google nem szereti a másolt, duplikált tartalmakat. Legtöbbször csak nem jeleníti meg a másolt tartalmakat, de akár az is előfordulhat, hogy „bünteti” a másoló honlapokat, és egyáltalán nem fognak megjelenni a találatok között.

Írj természetesen

A honlapodra látogatók csak akkor fogják értékesnek találni a mondanivalódat, ha természetes szófordulatokat, kapcsolatokat, szövegeket használsz. Természetesen az adott aloldal kulcsszavait használnod kell készített szövegben, de ne próbáld meg mindenképpen beleerőltetni a kulcsszavakat a tartalomba. Az első a látogató, az optimalizálás a következő lépés lesz majd.

A megosztott információk legyenek hasznosak, minőségiek, és lehetőleg részletesen fejtsék ki az adott témát, mivel ezt mind a Google, mind az érdeklődők értékelni fogják.

Ne csak magára a szövegre figyelj oda, hanem a formázásokra is. Az adott kulcsszót használd az oldal, cikk, bejegyzés címében, valamint tagold, formázd honlapod szövegeit az olvashatóság miatt.

A megírt szövegeket aztán optimalizálni kell a várható Google kereséseknek megfelelően. Pl., ha az a kulcsszavad, hogy „tűzoltó készülék ára”, akkor nem elég csak a tűzoltó készülékekről írni, hanem ezt a kifejezést is használni kell többször a szövegben.

Meta cím és leírás

A meta címkék olyan HTML címkék, melyek a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelt jelentőséget kapnak. A meta cím (title) jelzi a Google számára az adott oldal címét, megjelenik a böngészőben a megnyitott lapon, és ami még fontosabb, a Google-ben a keresési találatoknál ez lesz a találat címe. A meta leírás (description) szintén a Google találati listáján látható, az egyes találatok hosszabb, szöveges leírása ez a szöveg. Ezek megfelelő megírása is a SEO szövegíráshoz tartozik.

Összefoglalás

A SEO szövegírás lényege, hogy nem csak a honlap látogatóinak készíted el weboldalad szövegeit, hanem a Google irányelveit is figyelembe veszed. Ha megfelelően össze tudod hangolni ezt a két követelményt, akkor nem csak honlapod látogatóinak számát, hanem a weboldal segítségével szerzett bevételeket is növelni tudod.

Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!