A long-tail kulcsszavak és használatuk

Aki egy kicsit is foglalkozott már a keresőoptimalizálással, találkozott már a „long-tail kulcsszó” kifejezéssel. A long-tail jelentése magyarra fordítva „hosszú farok”, az elnevezés pedig a kulcsszavak eloszlási görbéjének alakjából ered.

A long-tail kulcsszavak és használatuk

Az ábrán látható, hogy a fő kulcsszavakra ugyan külön-külön rengeteg keresés van a Google-ben, de összességében a long-tail, „hosszú farok” részben található kulcsszavak száma jelentősen meghaladja a fő kulcsszavakra történő keresések számát. Ezek a long-tail kulcsszavak általában (de nem feltétlenül) több szóból állnak, és specifikusabbak, mint a fő kulcsszavak.

A long-tail kulcsszavak és a verseny

A fő kulcsszavak előnye, hogy gyakran nagyságrendileg többen keresnek rájuk, mint egy-egy long-tail kulcsszóra, viszont a verseny is sokkal nagyobb ezekre a szavakra, kifejezésekre, ugyanis a legtöbb hasonló honlap, webshop mind ezekre a kifejezésekre szeretne előre kerülni.

A long-tail kulcsszavakra jóval kisebb a verseny, pedig összességében több keresés érkezik rájuk, mint a fő kulcsszavakra. Természetesen kicsi az esély, hogy minden lehetséges kulcsszóra optimalizálni tudj egy honlapot, de arra is kicsi az esély, hogy egy induló weboldallal felvedd a versenyt az évek óta működő honlapokkal a fő kulcsszavak területén.

A long-tail kulcsszavak ráadásul segítenek a fő kulcsszavak teljesítményén, eredményein is. A long-tail kulcsszavak gyakran tartalmazzák a fő kulcsszót is (pl. ruha webáruház és női ruha webáruház), így egyszerre több kulcsszónál is lehet jobb eredményeket elérni.

Jobb konverziók

A long-tail kulcsszavakra történő optimalizálás egyik legnagyobb előnye, hogy olyan kifejezéseket fog tartalmazni honlapod, melyeket valójában az emberek használnak az interneten. Vegyül például a ruha webáruházakat. Ha valaki ruhát szeretne az interneten vásárolni, akkor valószínűleg konkrét ruhaneműt keres. Ilyenkor, ha olyan kifejezésekre van optimalizálva weboldalad, mint pl. a „női felső” vagy a „férfi farmer”, akkor nagyobb az esélyes, hogy releváns látogatót fog oldaladra irányítani a Google. Az ilyen látogatók jobban fognak konvertálni, tehát magasabb arányban fognak vásárolni.

Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

A long-tail kulcsszavak és a blog

Ahhoz, hogy a long-tail kulcsszavakat meg tudd célozni, szükség van arra is, hogy honlapodon könnyen tudj új tartalmakat generálni. Erre a legjobb, és talán az egyetlen megoldás is egyben, a blog. A blog előnye, hogy az egyes cikkek akár témánként is csoportosíthatók, így nem kötelező egy témáról írni, hanem mindenről írhatsz, amit hasznosnak ítélsz meg. További előny, hogy nem kell minden új tartalomnak menüpontot létrehozni, hanem rendszerezve fognak megjelenni a cikkek a

Gyakori megoldás, ha egy-egy long-tail kulcsszó köré írsz egy blog bejegyzést. Ilyenkor ez a kifejezés megtalálható lesz a bejegyzés címében, URL-jében, valamint ideális esetben a blog bejegyzésben is többször. A részletes, tartalmas cikkeket a Google is és a látogatók is díjazni fogják.

A long-tail kulcsszavak segítségével biztosítani lehet azt is, hogy soha nem fogsz kifogyni cikk ötletekből. Ha csak a fő kulcsszavakra koncentrálsz, akkor véges számú cikket tudsz csak írni, mielőtt ismételnéd önmagad. Ha azonban a kevésbé népszerű kifejezések köré is szeretnél tartalmat készíteni, optimalizálni, akkor hónapokon keresztül lesz miről írni.

Hogyan találj long-tail kulcsszavakat?

Kulcsszókutatásra az egyik legnépszerűbb eszköz a Google Ads ingyenes kulcsszótervezője. Ide beírva a fő kulcsszavaidat, a Google ajánlani fog hasonló kifejezéseket, melyek köré el lehet kezdeni tartalmakat építeni.

Egy egyszerű Google keresés is csodákra képes azonban. Ha elkezdesz a Google keresőbe írni honlapoddal kapcsolatos szavakat, kifejezéseket, akkor a Google kiegészíti azokat a legnépszerűbb keresési kifejezésekkel. Ezek köré a kifejezések köré lehet tartalmat építeni, mert így keresnek az emberek.

Szintén a Google keresésben, a találatok alatt a Google kiír kapcsolódó kereséseket, melyek gyakran a long-tail kulcsszavak közé tartoznak. Az automatikus kiegészítéssel ellentétben itt olyan kifejezések is megjelennek, melyek nem tartalmazzák az általad beírt szavakat, kifejezéseket, így még szélesebb körben lehet kulcsszavakhoz jutni.

Olcsóbb hirdetési költségek

A long-tail kulcsszavaknál tapasztalható kisebb verseny nem csak a keresőoptimalizálásban, hanem a fizetett, kattintás alapú hirdetések esetén is előnyt jelent. Mivel ezekre a kifejezésekre kisebb a verseny, így az egyes kattintások ára is jelentősen alacsonyabb lesz. Emellett a long-tail kulcsszavakra kereső felhasználók általában már a vásárlási folyamatban előrébb járnak, mivel konkrétabb kifejezésekre keresnek, így a konverziók növekedése itt is tapasztalható lesz.

Természetes szövegek

A honlapra feltöltött szövegeknek nem csak a kulcsszavakra optimalizáltnak, hanem olvashatónak, értelmesnek, természetesnek kell lenniük. A népszerű kulcsszavak általában az egy-két szavas kifejezések, melyeket, ha túlságosan sokszor ismételsz, akkor a szöveg értelmetlen, mesterkélt lehet. A long-tail kulcsszavak azonban olyanok, amiket az emberek beszéd közben is használnak, így sokkal jobban, könnyebben beépíthetők a tartalomba.

Összefoglalás

A keresőoptimalizálás nem csak a fő, legnépszerűbb kulcsszavakról szól, hanem az ún. long-tail kulcsszavak is kiemelt figyelmet kell, hogy kapjanak. Ha a konkurencia elé akarsz kerülni, akkor nem elég csak a legnépszerűbb kulcsszavakra optimalizálni, hanem meg kell próbálni minél jobban lefedni a honlapoddal kapcsolatos területet, keresési kifejezéseket.

Keresőoptimalizált weboldalt szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!