Milyen webáruházat érdemes indítani?

Az internetes kereskedelem virágkorát éli manapság, köszönhetően az internet folyamatos fejlődésének, elterjedésének. Az internetes kereskedelem lehetőségeinek kihasználására egyre több webshop nyílik minden témában. Ha webáruházat szeretnél nyitni, de nem tudod, hogyan válaszd meg az árusított termékeidet, akkor jó helyen jársz, cikkünkben ehhez fogunk segítséget nyújtani.

Milyen webáruházat érdemes indítani?

Ha nincs olyan terület, amiben otthonosan mozogsz, hanem teljesen nulláról szeretnél webshopot készíteni, indítani, akkor célszerű olyan termékekkel kezdeni, amik árusítása valószínűleg kevés problémával fog járni.

Milyen a jó termék?

Olcsó

Általában a probléma egyik fő forrása, hogy mi van, ha nem fog működni a webáruház. Ilyen esetben a feltöltött raktárkészleten csak veszteséggel lehet majd túladni. Ennek a problémának a legjobb megoldása, ha olcsóbb termékeket kezdesz el árusítani. Gondoljunk csak bele, ha pl. tv-ket szeretnél árulni, egy-egy darab beszerzése nem olcsó mulatság, és egy webshop raktárában jó pár tévének kell lennie, hogy teljesíteni tudd a szállítási határidőket. Ha egy ilyen készlet a nyakadon marad, az rengeteg kidobott pénzt jelenthet. Ezzel szemben, ha néhány száz-ezer forintos termékeket árusítasz, kevesebb pénzből lehet egy készletnyi terméket beszerezni belőlük. A műszaki cikkek amúgy is problémás termékeknek számítanak, mivel gondolni kell arra is, hogy mi történik, ha garanciálisan javítanod kell őket.

Kicsi, könnyű

Lehetőleg legyen minél kisebb, könnyebb a termék. A nagyobb csomagok kiszállítása többe fog kerülni, és nehezebb őket visszaküldeni a vásárlóknak, ami kellemetlenségeket jelenthet neked is és nekik is. A szállítás szempontjából kerülni kell a törékeny termékeket is, mivel minden termék, ami szállítás közben sérülést szenved, veszteséget fog jelenteni számodra, és a csomagszállítók nem éppen odafigyelésükről híresek.

Tudod már, hogy mit akarsz árulni? Kérd ingyenes ajánlatunkat a webáruház elkészítéséhez!

Értéktartó

Szintén célszerű olyan terméket választani, ami nem szezonális, valamint várhatóan sokáig értékes, keresett lesz. Ha pl. a legújabb iPhone-hoz szeretnél kiegészítőket árulni, az nem biztos, hogy jó ötlet, mert amint kijön az újabb modell, a raktérkészleted nagy része egyik pillanatról a másikra elértéktelenedhet.

A kereslet-kínálat megvizsgálása

A kereslet-kínálat azt jelenti, hogy lehetőleg olyan terméket kell választani, amiből keveset árulnak, de sokan vásárolnának. Valószínűleg nem lesz egyszerű ilyet találni, köszönhetően a számos működő webshopnak, a nagy áruházaknak. Ennek a problémának mindkét felére oda kell figyelni, mivel, ha nincs kínálat az adott termékből, de kereslet sem, akkor hiába te leszel az első a piacon, aki árusítja a terméket, senki nem fogja vásárolni.

Problémát old meg

Manapság már általános termékekkel nagyon nehéz befutni a számos hasonló, már működő webáruház miatt. Emiatt célszerű olyan szűkebb körű termékeket választani, amik valamilyen specifikus problémát oldalnak meg, és más még nem foglalkozik vele.

Ehhez az első lépés, ha saját tapasztalataidra gondolsz, milyen olyan probléma szokott fellépni mindennapjaidban, amire nehezen találsz megoldást, és ez a probléma elég sok embernél fellép-e ahhoz, hogy egy egész vállalkozás fel lehessen fűzni köré

Olyan dolgokra kell itt gondolni, mint pl. a ruhák nagyon magas vagy túlsúlyos emberek számára. Az átlagos ruha boltokban legtöbb helyen tudnak az ilyen adottságokkal rendelkezők ruhákat vásárolni, azonban gyakran nagyon kicsi a választék számukra, így kialakultak olyan webáruházak, amelyek csak az ilyen emberek számára árusítanak ruhákat.

Hobbihoz járul hozzá

Szintén jó megoldás, ha valamilyen népszerű hobbihoz tudsz segítséget nyújtani, kiegészítőt árusítani. Sokan horgásznak például, amíg régen csak egyszerű napozószékben ültek az emberek, addig ma már kitalálták az olyan horgászszékeket, amit könnyen összecsukhatók, kis helyet foglalnak szállítás közben, és rendelkeznek olyan kis „fülekkel”, ahova könnyen lehet csalikat, kiegészítőket elhelyezni. Gondold végig a te szabadidős tevékenységeidet, vannak-e olyat területek, amiket meg lehetne könnyíteni valamilyen termékkel, eszközzel.

Termékkeresési eszközök

Számos olyan eszköz áll rendelkezésedre, amivel a potenciális termékek népszerűségét tudod felmérni. Mivel webáruház indításáról van szó, ahova a legtöbb ember a Google kereső segítségével fog eljutni, így a keresési adatokkal célszerű kezdeni.

Google Kulcsszótervező

A Google Ads (korábban Google Adwords) a Google fizetett, kattintáson alapuló hirdetések megjelenítésével foglalkozó oldala. Ennek egyik népszerű, sokoldalú része a Google Kulcsszótervező, ahova beírva az egyes termékeket és a hozzájuk kapcsolódó kifejezéseket láthatod, hogy havonta hányan keresnek ezekre a kifejezésekre.

Szintén hasznos olyan szempontból, hogy nem csak a keresési darabszámokat mutatja meg, hanem azt is, hogy mennyibe kerül nagyságrendileg egy-egy kattintás ezekre a kulcsszavakra. Minél olcsóbbak a kattintások, annál kisebb a verseny az adott piacon.

Ha olyan terméket sikerül találnod, amire sokan keresnek, de kevesen hirdetnek, akkor lehet, hogy nyert ügyed van.

Google Trends

A Google Trends egy olyan Google szolgáltatás, ami a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük statisztikákat, kimutatásokat. Nem csak havi keresési mennyiségeket mutat meg, mint a Kulcsszótervező, hanem rövidebb időszakokra lebontva, területileg (nem csak országosan, hanem régiónként) mutatja meg az egyes kifejezések népszerűségét, valamint kapcsolódó kifejezések is mutat a megadott kulcsszavakhoz.

A Google Trends kiváló megoldás olyan esetben, ha szezonális termékeket szeretnél árusítani, mivel meg tudod nézni, hogy pl. kesztyűk árusítása esetén külön télen és nyáron mennyien keresnek a kapcsolódó kulcsszavakra, mivel ez nagyban befolyásolhatja a kesztyű webshop működését.

Konkurencia feltérképezése

Ha az előzőleg bemutatott feltételek alapján már kialakult valamilyen elképzelésed a termékeket tekintve, akkor nem szabad elfeledkezni a konkurencia feltérképezéséről. Erre a legegyszerűbb megoldás, ha egyszer Google kereséssel rákeresel a főbb kulcsszavakra, kifejezésekre.

A keresés után láthatod, hogy hányadik helyen találhatók meg a hasonló témában működő webáruházak, valamint látogasd meg őket, hogy a webshop modernnek tűnik-e, megfelelően működik-e.

Ha a konkurens webáruházak nem túl jó minőségűek, akkor egy jól elkészített webshoppal könnyen meg lehet őket előzni. Szintén, ha a Google keresési találatai között az első oldalon a kiválasztott kulcsszavakkal kapcsolatban nem webáruházak, hanem általános weboldalak, vagy pl. a Wikipedia jelenik meg, akkor ez is azt jelentheti, hogy van keresnivalója egy új webshopnak ezen a területen.

A termékek beszerzése

Előre gondolni kell arra, hogyan fogod beszerezni a termékeket, amiket árusítani szeretnél, mivel ennek nagy jelentősége van a vállalkozás egészét tekintve. Általánosságban elmondható, hogy 4 fajta lehetőséged van termékeket beszerezni:

A saját készítés előnye, hogy relatívan kevés ráfordítással el tudod kezdeni a termékek árusítását, mivel csak az alapanyagokat kell beszerezni hozzájuk. Emellett a minőség is garantált, mert olyan lesz minden, mint amilyet te szeretnél/elkészítés. Hátránya, hogy sok időbe telhet elkészíteni egy-egy terméket, és nehezen lehet megsokszorozni a termelést, ha felkapott lesz a webshopod.

A saját gyártás lényege, hogy találsz egy céget, vállalkozást, aki a saját igényeid alapján elkészíti a termékeket, amiket aztán árusítani fogsz. Általában olyan esetben jó választás, amikor egyéni problémát megoldó termékeket árusítasz, és nem lehet őket máshonnan beszerezni, hanem neked kell megoldani a készítést is.

A nagykertől vásárlás a legnépszerűbb választás, mivel nem igényel gyártást, előkészületeket. Hátránya, hogy a beszerzési ár annyi lesz, amennyit a beszállító megad, valamint a termékek minősége is adott. Ennek megfelelően nagy tételben történő vásárlás előtt minden esetben rendelj magadnak mintát a kiválasztott termékből, és teszteld le, nehogy rossz minőségű termékből vásárolj be több száz darabot. Szintén hátrány lehet, hogy nehéz egyedi termékeket beszerezni, és könnyen lehet, hogy ugyanolyan termékeket próbálsz árusítani, mint a konkurenciád.

A dropshipping webáruház lényege, hogy nem rendelkezel raktárkészlettel, termékekkel, hanem egyfajta közvetítőként működsz az eladó és a vásárló között. Itt is kiemelten fontos, hogy a termékeket teszteld le a dropshipping webshop indítása előtt, mert a rossz minőségű termékek biztos bukást jelentenek.

Összefoglalás

A tökéletes webáruházas termékek kiválasztása nem egyszerű feladat. Ha teljesen nulláról indulsz, akkor a bejegyzésünkben bemutatott megoldások segítségével tudsz találni olyan terméket, termékeket, melyekkel lehet profittermelő webáruházat indítani. Ha már tudod, hogy milyen webshopot szeretnél indítani, keress minket elérhetőségeinken, és mi elkészítjük neked!