Dropshipping webáruház indítási tippek, tanácsok

A webáruházak, az internetes kereskedelem népszerűsége folyamatosan növekszik, egyre több webshop nyílik különféle témában, területen. Vannak azonban olyan emberek is, akik ugyan szeretnének webshopot indítani, de nem akarnak foglalkozni olyan dolgokkal, mint a termékek raktározása vagy a kiszállítás megszervezése, és nem akarják, hogy esetlegesen az árukészlet rajtuk maradjon, ha nem lesz sikeres a vállalkozás. Nekik sem kell lemondani a webshop indításról, mivel készíthetnek dropshipping webáruházat.

Dropshipping webáruház indítási tippek, tanácsok

Mi az a dropshipping webáruház?

A dropshipping lényege, hogy ugyan rendelkezel webáruházzal, azonban a termékeket, melyeket „árusítasz” nem birtoklod, hanem egyfajta közvetítőként működsz a vásárló és a tényleges eladó között. A tényleges eladó lehet nagykereskedés is, de akár kiskereskedőkkel is lehet partneri viszonyt kialakítani. Amikor webshopod felületén valaki rendelést ad le, azt továbbítod a tényleges eladónak, aki aztán intéz minden további teendőt, és te megkapod a rendelésért járó, előre megbeszélt összeget.

Általános webáruházaknál a kiskereskedő abból szerzi a bevételeit, hogy nagyker áron beszerzi az árut, és azt drágábban továbbadja a vásárlónak. Dropshipping esetén azonban, mivel nem vásárolod meg a terméket, csak közvetítesz, jóval kisebb haszonnal kell számolni. Ez a kisebb haszon lesz a fő témája az alább bemutatott tippeknek, tanácsoknak.

Dropshippinggel foglalkozna? Kérje ingyenes ajánlatunkat a webáruház elkészítéséhez!

Az árusított termék kiválasztása

Hasonlóan az általános webshopokhoz, dropshipping esetén az első feladat, hogy kiválaszd a termékeket, amivel kereskedni fogsz. A dropshipping folyamatosan növekvő népszerűségének köszönhetően egyre nehezebb olyan területet találni, amivel profitot lehet termelni, azonban nem lehetetlen.

Minél konkrétabb, szűkebb körű termékeket választasz, annál könnyebb lehet megszólítani vele vásárlókat, és arra is célszerű figyelni, hogy ne a nagy áruházakkal akard felvenni a versenyt, mert az valószínűleg nem fog menni. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy valószínűleg az emberek pl. drága műszaki cikkeket, vagy márkás termékeket olyan helyekről fognak rendelni, amelyekben megbíznak, ahol tudják, hogy probléma esetén pl. egyszerűen érvényesíteni tudják a garanciát.

Ha van valamilyen problémád személyesen, van olyan termék, amit nem tudsz beszerezni, akkor jó eséllyel másnál is jelentkezik ez a probléma, amit ki lehet használni. Könnyen lehet, hogy kézműves hobbival szereted elütni az idődet, és olyan alapanyagot nehezen lehet csak beszerezni, ami pl. ékszerkészítéshez kell. Ha elegen foglalkoznak ezzel a hobbival, és jelentkezik náluk is a probléma, lehetséges, hogy meg is találtad a termékedet.

A következő lépés, hogy megvizsgáld a konkurenciát. Egy egyszerű Google kereséssel látni lehet azokat a webshopokat, akik a kiválasztott termékeket árusítják. Ha nem találsz ilyen webshopot, és van elég kereslet a termékekre, akkor nyert ügyed van. Ha vannak ilyen webáruházak, de úgy gondolod, hogy verhetők árban, akkor is eredményes lehetsz ezen a területen.

Beszállító” keresése

Dropshipping esetén nem beszélhetünk konkrétan beszállítóról, itt arra a cégre kell gondolni, akinek a termékeit árusítani fogod. Mivel nem minden vállalkozás foglalkozik dropshippinggel, így olyan céget kell találnod, akinél működik ez a fajta kereskedelmi forma.

Mivel neked nincs hatásod a termékekre, a szolgáltatás minőségére, így ez egy fontos része a dropshippingnek, mivel nagyrészt függ webshopod sikere ettől a cégtől. Ennek megfelelően körültekintően kell eljárni. Jó megoldás, ha olyan céggel építesz ki kapcsolatot, akinek már van tapasztalata dropshipping területén, és segíteni tud, valamint tudja, hogy ez mivel jár mindkét fél számára.

Nem csak hazai cégekkel, hanem külföldi vállalkozásokkal is fel lehet venni a kapcsolatot, azonban itt arra kell figyelni, hogy a szállítási idő elfogadható időn belül legyen, mert senki nem szeret heteket várni a megrendelt termékekre, akkor sem, ha külföldről érkeznek.

Fontos kiemelni, hogy mielőtt megállapodsz egy ilyen céggel, mindig ellenőrizd le a termékek minőségét, hogy azt fogja-e kapni a vásárló, amit te ígérsz neki saját webshopodban.

A webáruház elkészítése

Az általános webshopokhoz hasonlóan dropshipping webshop esetén is két lehetőséged van:

  • egyedi webáruház készítése
  • webáruház bérlése

Az egyedi webshop előnyei, hogy teljesen személyre szabható, a kiválasztott termékhez, saját igényeidhez igazíthatod a webshop egészét, minden olyan lesz, ahogy te szeretnéd. Webáruház bérlés esetén korlátok közé leszel szorítva, azonban az induló költsége jelentősen alacsonyabb, mint a saját webshopnak.

Bármelyiket is választod, mindenképpen el kell gondolkodnod azon, hogy hogyan fogsz látogatókat, vásárlókat szerezni. A vásárlók szerzését megoldhatod fizetett hirdetések segítségével, vagy a webáruház keresőoptimalizálásával (SEO) is.

A fizetett hirdetések előnye, hogy egyből jelentkezik az eredményük, ahogy elindítod a hirdetéseket, egyből hozzák is a látogatókat. Hátrányuk, hogy minden egyes látogató után fizetned kell, ami tovább csökkenti a dropshipping miatti amúgy is minimális hasznot. A fizetett hirdetésekre használt legnépszerűbb megoldások a Google Ads és a Facebook hirdetések.

A keresőoptimalizálás előnye, hogy nem kell a látogatókért egyesével fizetned, csak a keresőoptimalizálással kapcsolatos teendők fognak kiadást jelenteni. Hátránya, hogy akár hónapokba is telhet, amíg igazán meghozza az eredményt, és webshopod megjelenik a Google vezető találatai között.

Ha olyan webshopot szeretnél, amivel a kezdetektől fogva profitot lehet termelni, akkor a jó megoldás valószínűleg a fizetett hirdetések és a SEO együttes alkalmazása fogja a jó megoldást jelenteni.

Összefoglalás

A dropshipping kiváló lehetőség azok számára, akik webáruházat szeretnének indítani, de szeretnének nagy kockázatot vállalni egy teljes raktárkészlet beszerzésével, valamint nem akarnak a termékek előállításával, beszerzésével, kiszállításával foglalkozni. Természetesen a termékenkénti haszon is kisebb dropshipping esetén, mint ha ezeket a folyamatokat mind saját magad végzed, azonban megfelelően megválasztott termékek és megbízható „beszállító” esetén a dropshipping webshop is jelentős profitot hozhat üzemeltetőjének.