Milyen gyakran újítsuk meg honlapunkat?

Sokan úgy gondolkodnak, hogy ha elkészül a honlapjuk, akkor többet nem kell vele foglalkozni. Ez azonban nem jó megoldás. Folyamatosan figyelni kell a jeleket, melyekből arra következtethetünk, hogy ráfér-e már az újítás a honlapra, vagy minden rendben van. Ezeket a jeleket fogjuk szemügyre venni cikkünkben.

Milyen gyakran újítsuk meg honlapunkat?

Milyen időközönként kell megújítani a weboldalt?

Erre természetesen nincs egy olyan intervallum, amely mindenkire egyformán vonatkozik. Könnyen lehet, hogy egy évekkel ezelőtt készült honlap nem szorul javításra, de egy pár hónappal ezelőtt készült igen. Meg kell vizsgálni az egyes pontokat, melyek alapján el tudjuk dönteni, hogy a mi honlapunk mlyen állapotban van.

Ha nem mobilbarát a honlap

Az egyik legfontosabb tulajdonság, aminek meg kell felelni, a reszponzív, mobilbarát weboldal. Ennek fontosságáról az előbbi linken írtunk bővebben. Ha nem mobilbarát a honlapunk, akkor azokat a látogatókat könnyen egyből elveszíthetjük, akik okostelefonról, tabletről keresik fel oldalunkat. Ha nem reszponzív a honlapunk, arról nagy valószínűség szerint ráfér a megújítás.

Ha Flash technológiára épült a honlap

Manapság a legtöbb böngésző, okostelefon nem támogatja a Flash használatát. Ha honlapunk erre épül, sok felhasználó nem tudja megtekinteni minden részét ma már. Ilyen esetben ezt minél előbb orvosolni kell, mert eladásoktól, bevételtől esünk el miatta.

Ha nem működik a honlap

Ha sokszor előfordul az, hogy az adott lapok, oldalak nem jönnek be, vagy például különböző funkciók nem működnek, vagy nem rendeltetésszerűen működnek, akkor el lehet gondolkodni egy új honlapon. Természetesen a kisebb hibák javíthatók a már meglévő weboldalon, ha csak kisebb problémák jelentkeznek, és ezen kívül más probléma nem áll fenn, akkor nem érdemes egy új honlapot készíttetni. Ha sok a működésbeli probléma, és mellette a többi, cikkünkben bemutatott, probléma is jelentkezik, akkor viszont lehet, hogy érdemes nulláról kezdeni.

Ha elavult a design

Sosem szabad elfelejteni, hogy ahhoz, hogy ki tudjuk használni a saját honlap által nyújtott lehetőségeket, esztétikus designra van szükség. Az első benyomás rendkívül fontos az internet világában is. Ha a látogató elavult, nem esztétikus honlapot lát, könnyen továbbáll, akár anélkül is, hogy a weboldal tartalmát szemügyre venné.

Ha a konkurencia változtat

Gyakran előfordul, hogy a hasonló cégek hasonló funkciókkal rendelkező honlapot készíttetnek. Ez nem véletlenül van így. Ha minden rivális cég honlapján van lehetőség például élő chat funkcióra, csak a saját honlapunkon nincs, akkor lemaradunk a versenyben. Vagy például webáruházak esetén lehet, hogy nálunk csak utánvéttel és előre utalással lehet fizetni, de a konkurenciánál lehet bankkártyával, vagy PayPallal is rendezni a számlát. Ilyen esetekben nekünk is ajánlani kell ezeket a lehetőségeket.

Ezek speciális példák, de minden területen vannak hasonló funkciók, melyekkel előnyt lehet szerezni, vagy hiányukkal hátrányba lehet kerülni. Többek között emiatt is fontos, hogy figyelemmel kövessük a konkurenciák honlapjait. Ez nem azt jelenti, hogy pont ugyanolyan weboldalunk legyen, mint másoknak, hanem azt, hogy a szükséges funkciókat mindenképpen lássa el a honlapunk, különben lemaradunk.

Ha visszaesünk a Google találatok között

A keresőoptimalizálás nem könnyű feladat, ráadásul nem elég egyszer elvégezni, hanem folyamatosan foglalkozni kell vele. Mivel a Google algoritmusa folyamatosan változik, így könnyen lehet, hogy egyszer csak olyan helyzetben találjuk magunkat, melyet nem tudunk kisebb változtatásokkal javítani. Ilyen esetekben lehet jó megoldás a teljes megújítás. Ilyenkor nem leszünk határok közé szorítva, és a legújabb irányelveknek megfelelően tudjuk optimalizálni honlapunkat.

Ez olyan esetben jó megoldás, amikor mást már nem tudunk tenni a keresőoptimalizálás érdekében meglévő honlapunkon. Sok esetben, főleg a nem túl régi honlapok esetén, tartalommarketinggel, valamint optimalizálással is érhetők el megfelelő eredmények.

Ha nehéz frissen tartani a tartalmat

A Google szereti, ha egy honlap folyamatosan frissítve van. Ez mutatja számára többek között, hogy érdemes megjeleníteni a keresési találatok között. Ma már olyan rendszerek vannak, melyek segítségével úgy tudunk új tartalmat (szövegeket, cikkeket, képeket) feltölteni honlapunkra, mintha szöveget szerkesztenénk számítógépünkön. Ha a mi honlapunk nem ilyen, és hosszadalmas, valamint bonyolult frissíteni, akkor érdemes elgondolkodni a megújításon, mivel rengeteg időt spórolhatunk meg vele a jövőben, ha percek alatt fel tudunk tölteni egy-egy cikket, bejegyzést.

Ha a látogatók, vásárlók kérik

Sok cég kéri ki a korábbi vásárlók véleményét a vásárlási folyamatról, a honlap, webáruház használhatóságáról. Ha több olyan véleményt is kapunk, amely a honlap javítását kéri, akkor ezt érdemes megfontolni. Mivel a vásárlók azt szeretnék, hogy az ő dolguk könnyebb legyen a vásárlási folyamat során, ami egyben a mi kívánságunk is, így ilyen esetekben ezeket a meglátásokat, javaslatokat célszerű megvalósítani.

Ha a cég változáson esett át

Ha cégünk arculata, tevékenysége változáson esik át, ezt a változást a honlapnak is meg kell jelenítenie. Mivel a céges arculat és a honlap design általában egymással összefüggésben vannak, így ha a kettő nem egyforma, negatív hatással lehet a megítélésre.

Nem csak az arculat, hanem a cég funkciója is változhat. Ilyen lehet például, ha régen csak fizikai bolttal rendelkeztünk, de szeretnénk webáruházat is indítani. A webáruház rész nem biztos, hogy megoldható a régi honlap keretein belül.

Összefoglalás

Látható, hogy több oka, jele is lehet annak, ha honlapunk megújításra szorul. Ezek közül néhány javítása ma már szinte kötelező (nem reszponzív honlap, Flash használata, elavult design), míg néhányat lehet kisebb javításokkal helyrehozni, a teljes megújítás helyett. Ha azonban több dolgot is javítanunk kellene, érdemes megfontolni az egész weboldalra kiterjedő megújítást, mivel ilyen esetekben nem leszünk határok közé szorítva, azt, és úgy csinálhatjuk, hogy minden igényt ki tudjunk elégíteni az új honlappal.