Honlapkészítés: milyen gyakran frissítsd honlapod tartalmát?

A honlapkészítés, honlap működtetés során sokszor találkozhatsz azzal a tanáccsal, hogy rendszeresen frissítsd weboldalad tartalmát új, releváns tartalommal, ha jól akarsz szerepelni az internetes keresőkben. De mit is jelent, hogy „rendszeresen”? Ezt fogjuk megvizsgálni.

Honlapkészítés: milyen gyakran frissítsd honlapod tartalmát?

Miért fontos a friss tartalom?

Keresőoptimalizálás, SEO

Az internetes keresők (pl. a Google) célja, hogy minél relevánsabb honlapokat, linkeket jelenítsen meg az emberek számára. Az adott kulcsszóhoz, kifejezésekhez megjelenített weboldalak sorrendjének meghatározásában szerepet játszik az, hogy mikor volt utoljára frissítve honlapod. A friss tartalom lehet meglévő tartalom módosítása, aktualizálása, kibővítése, de lehet új aloldalak létrehozása is.

Korábban még működött az, hogy elkészült egy honlap, fel lett töltve tartalommal, és évekig jól szerepelt az internetes keresőkben. Manapság azonban ezt már egyre nehezebb elérni, mivel egyre többen foglalkoznak a keresőoptimalizálással, a tartalommarketinggel. Ha te nem, egyből hátrányból indulsz.

Szintén előnyös a keresőoptimalizálás szempontjából, hogy az új tartalmakkal, bejegyzésekkel olyan kulcsszavakat, kifejezéseket is meg lehet célozni, melyekre nem lenne lehetőséged az alap tartalommal, de szeretnéd, hogy ezek alapján is látogatókat tudj szerezni honlapodra.

Felhasználói élmény

Nem csak az internetes keresőprogramoknak, hanem a látogatóknak is fontos, hogy mindig friss tartalommal találkozzanak, ha weboldaladra lépnek. Amikor valaki rátalál honlapodra, de olyan információkat talál rajta, melyek nem felelnek meg a valóságnak, vagy csak elavultak, akkor abból valószínűleg nem lesz bevételed. Gondolj csak bele, ha meg van adva egy e-mail cím, egy telefonszám, amely 5 évvel ezelőtt jó volt, ma már azonban nem aktuális. Ha mégis ezeken keresztül próbálnak elérni, az nem fog menni.

Milyen gyakran frissítsd honlapod?

Ez természetesen függ attól, hogy milyen honlappal rendelkezel. Általánosságban elmondható, minél gyakrabban frissíted honlapod tartalmát, annál jobb.

  • Ha hírportállal rendelkezel, ahol fontos, hogy szinte azonnal megjelenjen minden hír, szükséges a napi többszöri frissítés, új tartalom létrehozása.
  • Ha csak egy blogot működtetsz, akkor a heti 2-3 új bejegyzést célszerű megcélozni. A blogok előnye, hogy a feltöltött tartalmak hosszú ideig relevánsak maradnak, így hosszú időn keresztül hozzák az új látogatókat, javítják a honlapod helyét az internetes keresőkben.
  • Céges honlap, blog esetén jó megoldás a heti rendszerességgel megjelenített cikkeket kitűzni célként. Ha kisebb a verseny a hasonló weboldalak között, akkor természetesen lehet ennél ritkábban is frissíteni a weboldal tartalmán.
  • Nem csak a honlapkészítés során, hanem webáruházak számára is elengedhetetlen a rendszeresen frissülő tartalom. Itt is célszerű a céges honlaphoz hasonló heti rendszerességű frissítéseket megcélozni, de minden esetben érdemes a tartalmat frissíteni, ha úgy gondolod, hogy minőségi javításokat tudsz végezni akár a kategóriaoldalak, akár a termékleírások frissítésével.

Tippek tartalomfrissítéshez

Adja magát a kérdés, hogy milyen új tartalmakat lehet a honlapodra feltölteni, a legtöbb honlaptulajdonosnak az okozza a problémát, hogy egyáltalán miről is írjon. Lássunk néhány példát.

  • A hírportáloknak könnyű dolguk van, mivel a legfrissebb napi híreket, történéseket kell csak megírniuk, abból pedig soha nem lehet kifogyni.
  • Céges honlap esetén már nehezebb dolgod van. A legtöbb céges weboldal egy bemutatkozást, szolgáltatásokat, képeket tartalmaz. Ezeken nem lehet olyan sűrűn módosítani, mert nincs mit. Jó megoldás ilyen esetben referenciákat, referencia munkákat, ügyfelek véleményeit feltölteni rendszeresen a honlapra.
    Céges weboldal esetén gyakran változnak pl. a munkatársak, azok elérhetőségei
  • Webshopoknak megint könnyű dolguk van, a termékek, kategóriák leírásai, a blog működtetése mind olyan lehetőségek, melyek szinte végtelen lehetőséget nyújtanak a tartalmak frissítésére.

Saját vagy kiszervezett tartalmak?

Gyakran felmerül a kérdés, hogy a honlap tulajdonosa saját maga készítse az új tartalmakat, vagy adja ki a feladatot egy külsős cégnek. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.

A saját tartalomkészítés előnye, hogy olcsóbb, mint a külsős céggel készíttetés, ami egyéni honlap tulajdonosok, kisebb cégek számára kiemelkedően fontos lehet. Nagyobb vállalkozások gyakran választják a profi szövegírókat, mivel sok esetben jobb minőségű tartalmakat tudnak generálni, viszont fizetni kell ezekért a tartalmakért.

Összefoglalás

A honlap tartalmának rendszeres frissítése manapság már elengedhetetlen, ha profittermelő honlapot szeretnék működtetni. Minél gyakrabban frissíted weboldalad, minél relevánsak, aktuálisabbak a rajta megtalálható információk, annál több bevételhez lehet jutni segítségével.

Könnyen frissíthető honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!