Honlap látogatottság mérési módszerek

Az első lépés általában az internetben rejlő lehetőségek kihasználására a saját honlap készítése, készíttetése. Ha egyszer elkészült a honlap, fel lett töltve tartalommal, akkor felmerül a kérdés, hogy hogyan megtudni, hogy mennyien látogatják az adott weboldalt. Szerencsére erre ingyenes lehetőségek állnak rendelkezésedre.

Honlap látogatottság mérési módszerek

Google Analytics

A legnépszerűbb, legjobb megoldás a Google ingyenes szolgáltatása, a Google Analytics. Telepítése nagyon egyszerű, egy fiókot kell csinálni/regisztrálni, majd pedig egy rövid kód részletet kell minden aloldalon elhelyezni honlapodon, amit mérni szeretnél a program segítségével. A weboldal készítője, fejlesztője ezt nagyon könnyen meg tudja tenni. Amint bekerült a kód a honlap forráskódjába, onnantól már mutatja is a látogatók számát és viselkedését is az Analytics.

Google Search Console

Azokat a látogatókat, akik közvetlenül a Google-ből érkeznek, a Google másik ingyenes szolgáltatása, a Search Console segítségével lehet mérni. A Search Console elsődleges feladata nem a látogatók mérése, hanem azt lehet vele megismerni, hogy weboldal technikailag milyen állapotban van, hogy a Google mit lát, mit ismer az adott honlapról. A Google-ből érkező látogatókról nem csak azt lehet megtudni, hogy hányan vannak, hanem azt is, hogy mire keresnek a Google-ben, melyik aloldalra érkeznek, és azt is, hogy az egyes keresési kifejezésekre hányadik helyen található meg weboldalad a találatok között.

Honlap készítés

Konkurencia látogatottságának mérése

Ha a saját honlapodat szeretnéd nyomon követni, akkor fentebb látható, hogy ez egyszerűen, ingyenesen megoldható. Ha más weboldaláról szeretnél látogatói információkat, statisztikákat megismerni, akkor sokkal nehezebb dolgod lesz. Mivel más honlapjához nem férsz hozzá, így csak külső programokat fogsz tudni erre használni, amik nem fognak teljesen pontos eredményt adni.

Az egyik ilyen külső program az Ubersuggest. Ingyenesen csak véges számú keresés indítható egy nap, de tájékozódásra tökéletes. Ráadásul nem csak egy adott oldal körülbelüli látogatószámát adja meg, hanem a kulcsszavakat is, melyekre a Google-ben elöl található a weboldal.

Másik népszerű lehetőség az Ahrefs. Ez a program nem ingyenes, viszont 7 napig kipróbálható. Ez az egyik legjobb lehetőség egy weboldal látogatói adatainak megismerésére, ha komolyabban akarsz ezzel foglalkozni, akkor megérheti előfizetni is rá. Szintén használható arra, hogy megismerd, hogy az adott weboldal milyen kulcsszavakra jelenik meg elöl a Google-ben.

Nagyon hasonló ehhez a SEMrush, amely rendelkezik ingyenes verzióval is, ha azonban már konkrétumokra, pontosabb adatokra vagy kíváncsi, akkor elő kell fizetned.

Ingyenesen is igénybe vehető lehetőség a Similarweb, amely rengeteg hasznos statisztikát mutat meg egy weboldalról már az ingyenes verzióban is. Hátránya, hogy nem tud megvizsgálni minden weboldalt, a legkisebb, kevésbé látogatott honlapokról azonban nem rendelkezik információval. Ha egy nagyobb, ismertebb weboldalt szeretnél megismerni, akkor viszont A Similarweb egy nagyon jó megoldás.

Összefoglalás

Egy weboldalról rengeteg hasznos információt lehet megtudni a látogatók száma és viselkedése alapján. Ha a saját weboldaladról van szó, akkor egyszerű a dolgod, ugyanis a Google ingyenes programjainak köszönhetően mindent megtudhatsz honlapod látogatóitól. Ha másik honlapról szeretnél információkat megtudni, akkor akkor javarészt fizetős programok közül kell választanod.

Honlap készítés