Hogyan írj szövegeket honlapra, webáruházra?

A honlapokra, webáruházakra feltöltött szövegek kettős célt szolgálnak: részt vesznek a keresőoptimalizálásban, és a látogatók számára nyújtanak információkat, tudnivalókat. Ahhoz, hogy egy weboldal sikeres legyen, ezt a két feladatot össze kell hangolni, mert mindkettőre szükség van ahhoz, hogy vásárlókat, ügyfeleket tudj szerezni.

Hogyan írj szövegeket honlapra, webáruházra?

Készíttesse velünk weboldalát, és segítünk a szövegírásban. Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Keresőoptimalizálás és a kulcsszó kutatás

Az első lépés, hogy kitaláld, melyek azok a kulcsszavak, kifejezések, melyek relevánsak honlapod szempontjából. Ezek általában a céggel, valamint a szolgáltatásokkal, termékekkel kapcsolatos kifejezések lesznek. A kutatás célja, hogy utána ezeket a kulcsszavakat fel tudd használni a szövegek elkészítésében.

Tegyük fel, hogy használt autókat árusítasz. Ha csak felsorolod az autókat jellemzőikkel, nem biztos, hogy a Google tudni fogja, hogy mi a célod a bemutatott autókkal. Ha a weboldal szövegeiben megtalálhatók pl. a „használt autó kereskedés”, „használt autó vásárlása” kifejezések, akkor ezekhez kapcsolódó látogatókat fog a Google oldaladra irányítani.

Figyelni kell arra, hogy nem az a cél, hogy csak ezekkel a szavakkal tömd tele a szövegeket, hanem az, hogy ahol lehet, használd őket. Amilyen kifejezések egyáltalán nem találhatók meg egy weboldalon, azokra a Google sem tud felfigyelni.

Határozd meg a célközönséget

Nem csak a keresőoptimalizálásra, hanem az emberekre, látogatókra is tekintettel kell lenni. Ehhez az első lépés, hogy meghatározd, kik lesznek azok, akik valószínűleg látogatni fogják weboldalad, mivel ehhez kell majd igazítani a honlap stílusát. Gondolj csak bele, teljesen más stílusra van szükség, ha gyerekjátékokat árusítasz, mint egy ügyvédi iroda weboldalának.

Felül legyen a legfontosabb tartalom

Az internetes látogatók figyelmének felkeltésére kb. 8 másodperced van, mivel a látogatók fele ennyi idő után elhagyja a weboldalt, ha úgy ítéli meg, hogy nem találta meg, amit keresett. Ennek megfelelően, amikor egy látogató weboldalara érkezik, találkozzon a legfontosabb információkkal: mivel foglalkozik vállalkozásod, milyen termékeket, szolgáltatásokat árusítasz stb.

A részletes bemutatkozás történhet az oldal alsó részén, vagy akár külön oldalakon is, arra kell csak figyelni, hogy aki kíváncsi ezekre, könnyen megtalálja őket.

Rövid mondatok, tagolások

Nem csak arra kell figyelni, hogy a fontos tartalom legyen felül, hanem arra is, hogy az információkat, amiket meg szeretnél osztani a látogatókkal, minél egyszerűbb, érthetőbb formában tedd. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a mondatok legyenek rövidek, és olyan szavak használj, amit a célközönséged érteni fog. Pl. egy ügyvédi iroda oldalán lehet szakkifejezéseket használni, ha ügyvédeket akarsz megszólítani, de ha az átlagemberek a célközönséged, ők valószínűleg nem fogják érteni a jogi kifejezéseket.

A tagolásokra is figyelni kell a könnyű olvashatóság miatt. Cikkek, blog bejegyzések esetén az emberek végigolvasnak hosszabb bekezdéseket, szövegeket, de ekkor is érdemes rövid bekezdéseket alkalmazni. Honlapod főoldalán azonban az először rátaláló felhasználó általában nem fog értelmezni egy 5 soros bekezdést, hogy miről is szól weboldalad.

A figyelmes olvasás helyett a látogatók „végignézik” a honlapot, és csak felületesen olvassák el általában a szövegeket. Ennek megfelelően a fontos információkat célszerű kiemelni, külön megformázni. Gyakori megoldás, hogy bekezdések helyett felsorolásokat alkalmaznak weboldalak, mert ezek könnyebben felkeltik az emberek figyelmét.

Cselekvésre késztető szövegek

A weboldalak, webáruházak célja általában, hogy cselekvésre, vásárlásra, rendelésre, ajánlatkérésre vegyék rá a látogatókat. Ennek megfelelően cselekvésre késztető kifejezéseket kell alkalmazni, ahol csak lehet. Jobb eredményeket lehet elérni a „vásárold meg termékeinket” kifejezéssel, mint a „termékeink megvásárolhatók”-kal.

Termékek, szolgáltatások bemutatása

A termékek, szolgáltatások leírásai legyenek részletesek, tartalmazzanak minden olyan információt, amely ahhoz kell, hogy a látogató megvásárolja, igénybe vegye őket. Hiába találhatók meg ezek az információk máshol az interneten, ha már eljutott a termékeidhez egy látogató, akkor törekedni kell arra, hogy vásárlás nélkül ne hagyja ott őket. Ha másik honlapon találja meg az információkat a látogató, könnyen lehet, hogy onnan is fog vásárolni.

Kerüld az általánosságokat, hiába írod oda valami mellé, hogy „a legjobb TV a piacon”, ha ezt tényekkel, adatokkal nem támasztod alá, senki nem fogja elhinni.

Helyesírás

Az egyik gyakori probléma, ami jelentkezik weboldalak, webáruházak esetén, hogy a szövegekben helyesírási hibák találhatók. Természetesen nem várható el, hogy minden szöveg hibátlanul legyen leírva, azonban a súlyos hibákat el kell kerülni. A sok helyesírási hibát tartalmazó weboldalakat általában negatívan ítélik meg a látogatók, akkor is, ha amúgy vállalkozásod, termékeid, szolgáltatásaid kiváló minőségűek.

Régi tartalom frissítése

Nem csak elkészítéskor kell figyelni a tartalomra, hanem később is. Könnyen lehet, hogy a megírt szöveg elveszíti aktualitását idővel. Változnak a vállalkozás adatai, elérhetőségei, a vásárlási feltételek stb. Ezeket mindig frissíteni kell a weboldalon is, hogy a látogatók soha ne kapjanak rossz információkat.

Összefoglalás

A szövegírás önmagában nem egyszerű feladat, a kifejezetten honlapra történő szövegírás még nehezebb. Egy weboldal szövegeinek elkészítésekor figyelni kell a keresőoptimalizálásra és a látogatókra egyaránt. Az első segíti, hogy az érdeklődők eljussanak weboldaladra, a második, hogy ott vásároljanak, rendeljenek, ajánlatot kérjenek. A bemutatott megoldások segítenek, hogy kihozd a maximumot weboldaladból, webáruházadból.