A hagyományos marketing megoldások előnyei

Az internet és a digitális világ előretörésének köszönhetően ma már egyre több vállalkozás, webáruház ismeri fel a lehetőségeket az internetes marketing lehetőségekben. Sokan azonban csak ezeket a marketing megoldásokat használják, teljesen elfeledkeznek a hagyományos marketingről, vagy úgy gondolják, hogy a hagyományos megoldások már nem relevánsak. Azt fogjuk megvizsgálni, hogy ez miért nem jó döntés.

A hagyományos marketing megoldások előnyei

A hagyományos marketing alatt az olyan megoldásokat értjük, melyeket az internet megjelenése, elterjedése előtt használtak a cégek, vállalkozások, hogy új vásárlókat, ügyfeleket szerezzenek maguknak. A leggyakoribb példák között megtalálhatók a nyomtatott, sugárzott reklámok, a telefonos felkeresés és a levélküldés. Ezek közül manapság már a telefonos felkeresés, főleg kisebb cégek számára nem a legjobb megoldás, azonban a másik 3 marketing lehetőséget még ma is rendszeresen használják a legnagyobb vállalkozások is.

Minél több ember elérése

A hagyományos marketing egyik legnagyobb előnye, hogy olyan embereket is meg lehet vele szólítani, akik nem mozognak otthon az internet világában. Az internetes hirdetésekkel gyorsan lehet eredményeket elérni, pl. a Google Adwords, vagy a Facebook hirdetések az elindítás után pillanatok alatt eljutnak a célközönséghez, azonban lehetetlen velük elérni azokat az embereket, akik nem használják az internetet. Amely cég a tradicionális marketing megoldásokat nem használja, gyakorlatilag lemond ezekről az emberekről, ami gyakran nem a legjobb megoldás.

Akik nem használják az internetet, azok is olvasnak újságot, néznek tévét, valamint észreveszik a közterületeken kihelyezett plakátokat.

Természetesen egy csak webshoppal rendelkező cég esetén ezek a megoldások sokkal kisebb siker elérésére képesek, mint az olyan vállalkozásoknál, melyek rendelkeznek fizikai bolttal, üzlettel is.

Folyamatos hirdetések

Az előző fejezetben bemutatott Adwords vagy Facebook hirdetések addig tartanak, amíg fizetünk értük. Ezzel szemben egy kiragasztott plakát sokkal több időn keresztül tudja továbbvinni a cég hírnevét.

Az egyéb, pl. meglátogatott weboldalakon megjelenő reklámokat a felhasználók blokkolni tudják különböző böngészős hirdetésblokkolókkal.

Ezzel szemben a hagyományos marketing lehetőségeket sokkal nehezebb blokkolni, mivel azokkal általában közterületen, vagy sajtóban találkoznak az emberek. Gondoljunk csak bele, hogy mennyi reklámot látunk a tv-ben, hallunk a rádióban nap mint nap, melyeket nem tudunk blokkolni.

Olcsó hirdetések

Aki hirdet az interneten, tudja, hogy nem olcsó mulatság, főleg olyan vállalkozás esetén, melynek témájában nagy a konkurencia. A plakátok, újsághirdetések, névjegykártyák stb. elkészítése kevesebbe kerül, és ezek tervszerű alkalmazása kiváló eredményeket hozhat.

Nem tolakodó reklámok

A tv-ben, újságban, buszon megjelenő reklámok általában kevésbé tolakodók, mint az internetes hirdetések. Minél jobb egy hirdetés megítélése, minél kevésbé zavarja meg a célszemélyt a mindennapi teendőiben, annál pozitívabb reakciója lesz rá az embereknek. Többek között emiatt nem szeretik rengetegen az internet böngészése közben felugró hirdetéseket.

Helyi marketing

A helyi marketing általában kisebb cégek, vállalkozások számára fontos. A helyi keresőoptimalizálásról írtunk már bővebben. Ennek a tradicionális megfelelője a helyi marketing. Az emberek szeretnek ismerős emberektől vásárolni kisebb településeken, városokban. Erre jó megoldás a hagyományos marketing. Nem csak a plakátokra kell itt gondolni, hanem helyi kiállításokon, rendezvényeken történő megjelenésre, az emberek problémáinak közvetlen megoldására. Helyi szinten az egyik legjobb reklám, ha tartjuk a kapcsolatot az ügyfelekkel, az emberek rendszeresen találkoznak cégünk nevével, tevékenységével.

Könnyebben megjegyezhető hirdetések

Különböző tanulmányok alapján azt a következtetést lehet levonni, hogy az emberek könnyebben, gyakrabban emlékeznek a papír alapon látott/olvasott hirdetésekre, mint azokra, melyeket a számítógép képernyőjén keresztül látnak.

Összefoglalás

A modern marketing megoldások általában a digitális megoldásokat helyezik előtérbe, melyekkel csak azok az emberek érhetők el, akik használják az internetet. Ezzel szemben a hagyományos marketing lehetőségek kiváló lehetőséget nyújtanak még a mai, egyre digitálisabb világban is arra, hogy olyan embereket, potenciális vásárlókat elérjünk velük, akik az interneten nincsenek jelen, azt nem használják. Azok a vállalkozások, akik a lehető legjobb eredményt akarják elérni marketing területén, mindkét megoldást egyaránt használják.