Helyi keresőoptimalizálás cégeknek

Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy egy kisebb cégnek nem elég csak a honlap készítésre koncentrálni, hanem a keresőoptimalizálásra is figyelmet kell fordítani. Ebben a bejegyzésben azt a cikket fogjuk folytatni, olyan megoldásokat fogunk bemutatni, amivel a helyi, területi internetes keresésekben tudod feljebb hozni weboldalad.

Cím és meta leírások (tag-ek)

Ezek a tag-ek a honlap HTML kódjában található kifejezések, leírások, melyek bemutatják az adott oldal tartalmát. Ezeket a megadott információkat az internetes keresők látják, felismerik, ezek az első leírások, melyekkel a látogató találkozik, ha pl. Google kereséskor meglátja weboldalunkat a listában.

Ezekben a tag-ekben ki tudod emelni, hogy melyik területhez, városhoz tartozik az adott vállalkozás működési területe, és mivel foglalkozol (pl. honlapkészítés Pécs a mi cégünk esetében), így ha valaki erre keres rá, egyből láthatja, hogy az adott cég megfelel keresési feltételeinek.

Mivel ezek a szövegek véges karakterből állhatnak (a cím esetében maximum 60 karakter, leírásoknál maximum 160 karakter), így érdemes kizárólag olyan tartalommal megtölteni őket, ami releváns vállalkozásunkat tekintve.

A Google Cégem használata

A Google Cégem a Google ingyenes cégkereső adatbázisa, ha egy helyi vállalkozás elkészíti saját Google Cégem-oldalát, és azt folyamatosan frissíti, naprakészen tartja, akkor nagyobb eséllyel tud bekerülni a Google helyi keresési eredményi közé.

A szolgáltatás segítségével az érdeklődők könnyedén megtalálhatják az adott vállalkozást, ha az megfelel a keresési feltételeiknek. Egyúttal képeket láthatnak az üzletről, hasznos információkat találnak meg (nyitvatartási idő, elérhetőségek, szolgáltatások, termékek). Mivel a Google figyel arra, hogy releváns tartalmat jelenítsen meg a kereső felhasználók részére, így aki e szolgáltatás segítségével jut el weboldaladra, az jó eséllyel a vállalkozásodhoz hasonlók keres.

Internetes vélemények fontossága

Az egyes vállalatok, cégek most kezdik megtanulni, hogy az egyes látogatók érdeklődők által hagyott vélemények mennyire fontosak, mivel az emberek jelentős része figyelembe veszi ezeket, amikor arról dönt, hogy melyik cégnél vásároljon. Két nagy csoport van, amit érdemes előtérbe helyezni: a Google Cégem és az adott cég Facebook oldala. A pozitív vélemények, értékelések kulcsfontosságúak, mivel a Google megjeleníti őket, amikor az adott vállalkozásra keresnek emberek.

Minőségi fényképek, videók

Amikor érdeklődők helyi vállalkozásokra keresnek, képeket akarnak látni. Fontos, hogy pl. a Google Cégem profilodhoz legyen több, jó minőségű kép feltéve vállalkozásodról, irodádról, de feltöltheted melléjük céged logóját is. A lényeg, hogy az érdeklődők ne csak szöveges formában, hanem vizuálisan is kapjanak egy képet arról, hogy mi várja őket majd nálad. Ez különösen fontos boltok, áruházak esetében, mert megbízhatóságot sugároz.

Egyedi helyi oldalak weboldaladon

Ha sok helyi kulcsszavad van (mint pl. nálunk a honlapkészítés Pécs, weboldal készítés Pécs), akkor érdemes lehet azoknak külön oldalt létrehozni honlapodon, ahol azokat a látogatókat célzod meg, akiket ez a specifikus téma érdekel. A lényeg, hogy aki a releváns kifejezésre keres, az releváns oldalra jusson el. Ez nem csak a keresőoptimalizálást segíti elő, hanem az egyes látogatók számára is jobb tartalommal tudsz szolgálni.

Közösségi média

Ahogy az általános keresőoptimalizálásnál, úgy a terület specifikus SEO-nál is fontos a közösségi média használata, mivel azt kommunikálja az internetes keresők felé, hogy honlapod megbízható. Lehetőség szerint minél több közösségi média oldalon folytass rendszeres tevékenységet, de nincs mindenre időd, a Facebook használata a legfontosabb, mivel ezt használják a legtöbben Magyarországon.

Bejegyzéseinkben bemutattuk, hogy mi kell ahhoz, hogy miért jó, ha vállalkozásod honlapja optimalizálva van, és mivel tudsz a konkurencia elé kerülni helyi keresésekben. Innen már csak egy lépés maradt a sikerhez, alkalmaznod kell ezeket a javaslatokat!