A Google Shopping előnyei webshopoknak

A Google Shopping (magyarul Google Vásárlás), hasonlóan a Google Ads rendszeréhez, a Google keresési listájában megjelenített hirdetéseket jelenti. Sokáig csak bizonyos külföldi országokban lehetett használni ezt a szolgáltatást, azonban most már Magyarországon is a webáruházak rendelkezésére áll a hirdetések ezen formája is. Ha már elérhető hazánkban, érdemes is használni, ugyanis számos előnyt jelent a webshopok számára.

A Google Shopping előnyei webshopoknak

Magasabb átkattintási arány

Amíg itthon nem lehetett Shopping hirdetéseket alkalmazni, addig egy lehetőség volt a Google keresési listákon hirdetéseket megjeleníteni, a Google Ads. A Google Ads is rendkívül hasznos webáruházak számára, azonban van egy nagy hátránya, csak szöveges hirdetések megjelenítésére van lehetőség a keresési találatok között. A Vásárlás rendszere azonban képes termék hirdetéseket jelenít meg, árral, terméknévvel és akár egy rövid leírással is. Mivel már a Google-ben konkrét termékeket láthatnak az érdeklődők, így többen fognak a hirdetésekre kattintani, ha olyan terméket látnak, amire szükségük van.

Magasabb konverziós arány

A konkrét termékek, termékképek megjelenítése nem csak a hirdetésekre történő kattintások arányát növeli, hanem vásárlások arányán is javít. Mivel az érdeklődő már a Google-ben látja a termék fő részleteit, árát, így előrébb fog tartani a vásárlási folyamatban, mint szöveges hirdetésre kattintás esetén, és nagyobb eséllyel fogja megrendelni a terméket.

Könnyen elkészíthető hirdetések

Az Ads szöveges hirdetéseinek további hátránya, hogy ha minden termékhez egyedi hirdetést szeretnél megjeleníteni, akkor azok elkészítése rengeteg munkával jár. Lehetőség van dinamikus hirdetések elkészítésére is, de azok sem lesznek olyan jók, mint amit a Shopping segítségével lehet elkészíteni.

A Google Shopping hirdetéseket könnyen automatizálni lehet egy teljes webshopra nézve is, így szinte teljesen mindegy, hogy 50 terméket szeretnél a hirdetésekben megjeleníteni, vagy 500-at. A Shopping Feedet, ami általában egy .xml vagy .csv fájl lesz, a termék webáruházas jellemzőiből össze lehet állítani, magát a hirdetést a Google fogja ezekből az adatoktól összerakni.

Automatikus frissítés

Szöveges hirdetések esetén, ha változik a termékek jellemzője, manuálisan kell átírni a hirdetések szövegét is. Google Vásárlás hirdetések esetén azonban a teljes folyamat automatizálható, elég, ha csak a webshopod felületén módosítasz valamit, a Google automatikus látni fogja azt a Shopping Feednek köszönhetően, és javítja a hirdetésekben.

Nem csak termékek jellemzői, hanem pl. a raktárkészlet is automatikusan frissíthető, így ha valamelyik termékből nincs raktáron, akkor megállnak azok a hirdetések, így nem fogsz olyan látogatókért fizetni, akik nem tudják megvenni a terméket, mert az elfogyott.

Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?

Mobilon előnyösebb

Mobilon a szöveges hirdetések egymás alatt jelennek meg, és gyakran a Google csak egy-két hirdetést jelenít meg egyszerre. Ez a webshopoknak azt jelenti, hogy ebbe a néhány hirdetésbe kell bekerülniük. Shopping termékhirdetésből azonban akár 15 is megjelenhet egyszerre, és a termékek nem egymás alatt, hanem lapozható formában, egymás mellett jelennek meg, így nagyobb az esélye, hogy az érdeklődők találkozni fognak hirdetéseiddel.

Előny a konkurenciával szemben

Mivel a Shopping rendszere még újdonságnak számít hazánkban, így egyelőre kevés webshop foglalkozik vele, kevesen jelenítenek meg hirdetéseket. Minél előbb indítasz Shopping hirdetéseket, annál nagyobb előnyöd lesz a többi hasonló webshophoz képest. Ha már eddig is hirdettél a Google Ads segítségével, akkor mindenképpen érdemes kibővíteni a hirdetéseket a Shopping hirdetéseivel. Ha korábban még nem hirdettél egyáltalán webáruházaddal, akkor érdemes lehet egyből Shopping hirdetésekkel kezdeni.

Egyszerre több termék is megjelenhet

Szöveges hirdetésből egy weboldal csak egyet tud egyszerre megjeleníteni. Shopping termékhirdetések esetén azonban nincs ilyen megkötés, a Google gyakran egyszerre több terméket is megjelenít ugyanattól a webshoptól, ha úgy ítéli meg, hogy ezek a legjobb találatok a felhasználó keresési kifejezésére. Minél több terméked jelenik meg egyszerre a hirdetésed között, annál nagyobb az esélye, hogy az érdeklődők a hirdetésedre kattintanak, hogy webáruházadból rendeljenek.

Olcsóbb, mint az Ad hirdetések

Az Ads hirdetések egyik hátránya, hogy sok esetben akár több száz forint is lehet egy kattintás (látogató) ára. A Shopping hirdetések azonban kedvezőbb feltételeket jelentenek, aminek köszönhetően ugyanabból a napi keretből több látogatót lehet szerezni, és ahogy feljebb is írtuk, ezek a látogatók nagyobb százalékban fognak vásárolni, rendelni is.

Összefoglalás

A Google Shopping segítségével minden eddiginél egyszerűbb webáruházad termékeit hirdetni a Google keresési találatok között. Mivel a Shopping hirdetései képes hirdetések, valamint a termék neve, ára és akár egy rövid leírás is közvetlenül megjelenik a Google-ben, így sokkal jobb teljesítményre lehet számítani, mint szöveges Ads hirdetések esetén.

Szeretne több terméket eladni a Google Shopping segítségével?