8 ok, ami miatt elhagyják látogatók honlapodat

Amikor egy honlapról van szó, nem elég úgy hozzáállni, hogy „elég jó”. Amikor elkészül egy honlap, akkor általában minden tulajdonos arra törekszik, hogy minél jobb legyen. Később azonban gyakran elmaradnak a fejlesztések, melynek következtében lemaradnak a konkurencia mögött. Cikkünkben 10 olyan okot fogunk bemutatni, ami miatt elhagyják a látogatók weboldalad.

8 ok, ami miatt elhagyják látogatók honlapodat

1. Elavult design

Az internet világában (általában is) az első benyomás nagyon fontos. Ha a honlapod designja nem tartja a lépést a legújabb trendekkel, nem veszik azt komolyan a látogatók. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy évente meg kell újítani a honlapot, de néhány évente érdemes ránézni (vagy egy honlapkészítő céggel ránézetni), hogy felveszi-e a versenyt a legújabb fejlesztésekkel, honlapokkal.

2. Bonyolult navigáció

A navigációt úgy kell kialakítani, hogy ne legyen túl sok lehetőség, amik viszont vannak, azok legyenek kiemelve. A honlap fontos részeit érdemes menüpontként megjeleníteni, ami nem fontos annyira, azokat pedig az egyes menüpontok alá elhelyezni.

3. Nem mobilbarát a honlap

Az emberek több időt töltenek okostelefonjukat böngészve, mint valaha. Ahhoz, hogy megfelelően tudják használni honlapod a kis képernyőn, a weboldalnak reszponzívnak kell lenni. Ha nem az, akkor rengeteg látogatót veszíthetsz el emiatt.

4. Automatikus zenelejátszás, videó reklámok

Nincs annál rosszabb, amikor meg van nyitva a böngészőben 10 lap, és valamelyiken elkezd bömbölni valamilyen zene, vagy az új lap megnyitása egyből hangos zenével jár. Az ilyen honlapokat senki nem szereti. Ha mindenképpen zenét akarsz lejátszani, tedd opcionálissá, és irányítsd rá a figyelmet, hogy aki szeretné, megtalálja.

5. Felugró ablakok, reklámok sokasága

A felugró ablakokat sokan használják arra, hogy valamilyen dologra irányítsák a figyelmet, növeljék az eladásokat, feliratkozásokat stb. Arra kell figyelni, hogy ezt nem szabad túlzásba vinni, mert elhagyhatják a látogatók miatta az oldalt.

6. Közösségi média hiánya

A mai világ megköveteli, hogy a komoly cégek, vállalkozások rendelkezzenek a népszerű közösségi média oldalakon profillal. Ha nincs ilyened, vagy csak nem jeleníted meg őket honlapodon, sokat nem fogják komolyan venni cégedet, hanem elkönyvelik, hogy nem tartod a lépést a modern világgal.

7. Helyesírási hibák

Az a fránya magyar nyelvtan. Természetesen nem a legnagyobb probléma, ha egy-két vessző elmarad, vagy benne marad egy elütés a szövegben, de törekedni kell arra, hogy betartsd a magyar helyesírás szabályait. Ha egy honlap hemzseg a helyesírási hibáktól, az komolytalan cég benyomását kelti.

8. Minőségi tartalom hiánya

Hiába felelsz meg az összes előzőekben bemutatott feltételnek, ha a honlapod tartalma nem üti meg a szintet. A tartalomért jönnek a látogatók, az előző problémák kijavítása azt segíti elő, hogy a látogatók eljutnak honlapod tartalmáig. Ha nem találják meg, amit keresnek, akkor azonban ugyanúgy el fogják hagyni weboldalad, mint azok, akik az előző pontok miatt tették azt.

Törekedni kell arra, hogy a tartalom egyéni legyen, és lehetőleg rendszeresen legyen frissítve. Ez nem csak a látogatók miatt előnyös, hanem a keresőoptimalizálás szempontjából is.