Hogyan nyerjük el egy honlap látogatóinak bizalmát?

Az interneten nagyon könnyű névtelennek lenni: csak létrehozunk egy honlapot, kiírjuk, hogy mit árulunk (termékeket, szolgáltatásokat stb.) és senki sem ellenőrzi, hogy igaz-e, amit megjelenítünk. A vásárlóknak ilyen környezetben kell eldönteniük, hogy melyik honlapról, vállalkozástól vásárolják meg, amit szeretnének. Ha el tudjuk tehát nyerni a látogatók bizalmát, akkor könnyen a többi hasonló cég elé tudunk kerülni, akik erre nem fordítanak figyelmet. Cikkünkben ehhez fogunk tippeket adni, segítséget nyújtani.

Hogyan nyerjük el egy honlap látogatóinak bizalmát?

Első benyomás

Korábbi cikkeinkben is hangsúlyoztuk már az első benyomás fontosságát, nagy hatása van a megbízhatóság kommunikálására is. A kialakítás, dizájn legyen letisztult, egyértelmű, a modern követelményeknek megfelelően kialakított (pl. reszponzív). Emellett kerüljük a hirdetéseket, főleg céges weboldalak esetén.

A honlap képei

Ha lehetséges, kerüljük az internetről letöltött képeket, mivel nem szeretik a látogatók ugyanazokat a képeket látni minden weboldalon. Helyettük használjunk saját, egyedi, minőségi képeket. Ez jelzi a látogatók számára, hogy fontosnak tartjuk őket annyira, hogy saját képeket készítsünk számukra.

Bemutatkozás

A cég, vállalkozás, vagy a honlap tulajdonosának bemutatása is különös fontossággal bír, mivel könnyen lehet segítségével bizalmat teremteni. Ez legyen egyedi, ne másoljuk másik, hasonló cég weboldaláról, valamint jó lehetőség, ha fényképeket is mellékelünk magunkról.

Természetesen a legnagyobb cégek nem fognak több száz alkalmazottról fényképet és bemutatkozást készíteni és feltölteni, azonban kisebb, még nem ismert cégek számára ez kiváló lehetőség. A fényképes bemutatások alapján a látogatók azt a következtetést vonják le, hogy komoly cégről van szó, ha az arcukat merik adni hozzá az emberek. Emellett sokkal szívesebben lépnek üzleti kapcsolatba az ügyfelek, ha el tudják képzelni, ki van az ügylet másik oldalán.

Az elérhetőségek megjelenítése

Senki nem szeret olyan helyen vásárolni, ahol az alap dolgokkal nincs tisztában a vállalkozást illetően. Ez nincs másképp az interneten sem, sőt. Az egyik legelső dolog, amit vásárlás előtt megnéz a látogató (legyen szó webshopról, vagy akár egy egyszerű honlapról), az a cég neve, címe, elérhetőségei. Ha ezt nem tüntetjük fel, rengeteg üzlettől esünk el.

Ezeket általában arra használják az érdeklődők, hogy egy egyszerű internetes kereséssel több információt tudjanak meg vásárlás előtt az adott cégről. Ha nem látják ezeket az információkat, azt hihetik, hogy valamit rejtegetünk előlük, és nem akarjuk, hogy rákeressenek vállalkozásunkra.

Gyors válaszidő

Az elérhetőségekhez hozzátartozik az email cím és a telefonszám is. Ezeken az érdeklődők elérhetnek minket, ha kérdésük van. Nem elég őket megadni, hanem használni is kell. Lehet, hogy hétvégén nem vesszük fel a telefont, de munkaidőben célszerű minél gyorsabban reagálni a megkeresésekre, mert könnyen továbbáll az érdeklődő, ha nem válaszoljuk meg kérdéseit.

Legyünk őszinték

Ne hazugságokkal, ferdítésekkel akarjuk elnyerni az érdeklődők bizalmát, mert könnyen átlátnak a szitán. Olyan tartalommal töltsük fel a honlapot, mely megfelel az igazságnak. Fizikai boltok esetén ez könnyebben megy, mert aki befárad, általában ismeri már a boltot, tud róla információkat. A honlapra viszont könnyen rátalálhat olyan ember is, aki előtte sosem hallott róla.

Rendszeres frissítés

Ne feledjük el, az interneten nem mindig látható, hogy egy honlap mikor lett utoljára frissítve, az ott található információk aktuálisak-e még. Ennek megjelenítésére több lehetőségünk is van.

Blog

A blog nem csak a keresőoptimalizálás szempontjából jó megoldás, hanem arra is tökéletes, hogy lássa a látogató, hogy a honlap aktuális. Ha az utóbbi mondjuk 1 hónapban került fel friss bejegyzés, akkor jó eséllyel működő céggel van dolga.

A blog továbbá jó lehetőség arra is, hogy egyéb információkat, érdekességeket osszunk meg a látogatókkal, olyanokat, melyek a honlap fő részeiben nem kaptak helyet, de hasznosak lehetnek számukra. Ezek lehetnek termékbemutatók, leírások, hírek, érdekességek. Nem csak a meglévő ügyfelek fogják őket hasznosnak találni, hanem új látogatókat, ügyfeleket is szerezhetünk velük.

Közösségi média

Rendelkezzünk közösségi média (minimum Facebook) profillal, és ezt linkeljük be weboldalunkon. Ha a látogató látja, hogy Facebookon aktívak vagyunk, akkor jó eséllyel a weboldal is aktuális.

Összefoglalás

A bizalom kialakítása az internetes jelenlét egyik legnehezebb, és ennek megfelelően legfontosabb része. Rengeteg lehetőségünk van arra, hogy a látogatókat meggyőzzük arról, megéri velünk kapcsolatba lépni, nálunk vásárolni. Minél több megoldást alkalmazunk a cikkben felsoroltak közül, annál nagyobb esélyünk van arra, hogy a látogatókat vásárlókká, ügyfelekké konvertáljuk.