Miért a tartalom a honlap egyik legfontosabb része?

Aki már rendelkezik saját honlappal, tudja, hogy törekedni kell arra, hogy honlapunk egyedi legyen, ha valaki meglátogatja, az első benyomása ne az legyen, hogy „ezt a weboldalt már számtalanszor láttam”. Sokan azonban tévesen úgy gondolják, hogy az egyediség csak a designra vonatkozik, a tartalomra nem. Cikkünkben az egyedi weboldal tartalom fontosságáról lesz szó.

Miért a tartalom a honlap egyik legfontosabb része?

Szöveges tartalmak

A szöveges tartalmaknak két nagy feladata van: segít a keresőoptimalizálásban, valamint segít a látogatók vásárlókká történő konvertálásában.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A tartalommarketing lényege a keresőoptimalizálás szempontjából, hogy a rendszeresen frissített, egyedi tartalmaknak köszönhetően javul weboldalunk helye a Google keresési találatai között. Ahogy a linken is láthatjuk, a tartalom a SEO egyik legfontosabb része, nélküle lehetetlen jó eredményeket elérni. A Google az egyedi, releváns, rendszeresen frissített tartalmat szereti, és amit a Google szeret, azt kell csinálni.

Ezt gyakorlatban azt jelenti, hogy honlapunk szöveges részei legyenek egyedi szövegek, ne másoljuk őket másik honlapokról, konkurenciáktól, hanem lehetőség szerint írjunk egyedi, saját szövegeket. A másik, amire figyelni kell, hogy rendszeresen jelentkezzünk új tartalmakkal, valamint a régit is frissítsük, hogy ne legyenek elavult információk megjelenítve.

Az új tartalmak közzétételére az egyik legjobb megoldás a blog. Azt nem lehet elvárni, hogy egy cég a szolgáltatásait, termékeit, bemutatkozó szövegét hetente frissítse, mert ezekről nincs mit írni minden héten. Egy blogon viszont lehet hetente releváns cikkeket írni anélkül, hogy honlapunk fő részeit változtatnánk minden egyes alkalommal.

Látogatók vásárlókká konvertálása

Ha a keresőoptimalizálás segítségével (vagy akár bármely más forrásból, pl. fizetett hirdetésekkel, linkekből stb.) megszereztük a látogatókat, akkor a következő lépés, hogy eladjuk nekik termékeinket, szolgáltatásainkat. Ez lehetetlen megfelelő tartalom nélkül. Nem elég csak azt írni weboldalunkra, hogy „itt tudsz vásárolni”, mert ennyi információ alapján nem fog senki nálunk pénzt költeni. Meg kell győzni a látogatót, hogy jól dönt, ha nálunk vásárol.

A blog erre is tökéletes megoldás. A cikkek segítségével demonstrálni tudjuk, hogy értünk a vállalkozásunk témájához, nem akarjuk őket átverni. Az emberek nagy része interneten utánanéz a termékeknek, mielőtt azokat megvásárolja. Ha látják, hogy otthon vagyunk egy témában, szívesebben fognak nálunk vásárolni.

Képek

A képek is a honlap tartalmának szerves részei. Itt is törekedni kell az egyediségre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amennyiben lehetőség van rá, használjunk egyéni, minőségi képeket. Az ingyenes, tucat képek rontják egy honlap összképét. Természetesen, ha blogot írunk, nem kell minden egyes cikkhez saját képeket készíteni, de a weboldal fő részeinek képei lehetőleg legyenek egyediek.

Videók

A modern eszközök (okostelefonok, tabletek, laptopok) elterjedésével egyre jobban előtérbe kerülnek a honlapokra feltöltött videók. A Google ugyan nem fogja látni a videókat, de a látogatók meggyőzéséhez jelentősen hozzájárulhatnak.

Vannak olyan témák, ahol kifejezetten előny, ha videók segítségével mutatjuk be szolgáltatásainkat, termékeinket. Ilyen pl. ma már a ruha webáruház, vagy különböző műszaki cikkek árusítása. Ha látja a látogató viselés, működés közben a termékeket, több információhoz jut róluk, mely eladásokhoz vezethet.

Közösségi média kihasználása

Ha megfelelő tartalommal töltjük fel honlapunkat, akkor a közösségi média segítségével ezeket a tartalmakat meg tudjuk osztani. Ezután cégünk Facebook, Instagram vagy Twitter követői tovább tudják osztani ezeket a cikkeket, blog bejegyzéseket, így könnyedén még több emberhez el tudunk jutni velük, akiket enélkül csak drága marketing lehetőségekkel lett volna esélyünk megszólítani.

Összefoglalás

Cikkünkből látható, hogy nem elég a honlap desingt elkészíttetni, figyelmet kell fordítani arra is, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal töltsük azt fel. Akkor tudunk igazán jó eredményeket elérni (látogatókat szerezni, eladásokat generálni), ha a design elkészítésére és a honlap tartalmára egyaránt odafigyelünk.