A leggyakoribb honlapkészítési hibák

Sokan úgy gondolják, hogy egy honlap elkészítése csak annyiból áll, hogy elkészül egy design, megtörténik a programozás, feltöltik az elkészült honlapot minimális tartalommal, és kész is a sikeres weboldal. Ennél azonban bonyolultabb egy profittermelő honlap elkészítése, amire sokan későn jönnek csak rá, saját tapasztalatok alapján. Ha honlapkészítés előtt állsz, vagy meglévő weboldalad szeretnéd átalakítani, akkor jó helyen jársz, cikkünkben összeszedtük a leggyakoribb honlapkészítési hibákat.

A leggyakoribb honlapkészítési hibák

Megfelelő tervezés hiánya

A honlap elkészítését megfelelő tervezés kell, hogy megelőzze. A terv nélkül elkészített honlap valószínűleg egyáltalán nem, vagy csak rengeteg plusz munkával lesz sikeres. Ez azt jelenti, hogy célszerű előre letisztázni a designt, végiggondolni a szükséges funkciókat, megtervezni a honlap rendszerét, felépítését. Kisebb változtatásokat, extra funkciókat a legtöbb honlaphoz lehet később is hozzáadni, de a fő funkciókat ajánlott előre kigondolni.

Mobilbarát, reszponzív honlap kialakítás

A reszponzív honlap azt jelenti, hogy a weboldal minden kijelzőn egyformán jól, optimalizáltan jelenik meg. Ha nem reszponzív a honlap, az általában mobilon, tableten jelent problémákat a látogatóknak. Mivel egyre többen használnak ilyen kisebb eszközöket internetezésre, így mindenképpen a kedvükben kell járni, ha nem akarsz emiatt vásárlókat, ügyfeleket veszíteni.

Mobilbarát honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Nincs egyértelmű célja a honlapnak

A legtöbb weboldal célja, hogy valamilyen formában profitot termeljen a tulajdonosának. Ezt több módon is el lehet érni: termékek eladása, szolgáltatások igénybevétele, ajánlatkérés, feliratkozás hírlevélre stb. Bármelyiket is választod, köré kell felépíteni weboldalad, hogy a látogatók egyből találkozzanak ezzel a profitszerzési céllal. Ha honlapod célja pl., hogy a látogatók ajánlatot kérjenek tőled, akkor nem szabad eldugni az ajánlatkérés űrlapot előlük, hanem lehetőleg a weboldalra érkezésekor egyből meg kell jeleníteni nekik stb.

Nem csak a cél hiánya jelenthet problémát, hanem a túl sok megjelenített cél is. Ha a látogatóknak túl sok választási lehetőségük van, akkor ahelyett, hogy kiválasztanák a számukra legjobbnak tűnőt, gyakran inkább továbbállnak, amit el kell kerülni.

Elérhetőségek hiánya

Ha nem tudnak kapcsolatba lépni veled az érdeklődők, akkor rengeteg bevételtől fogsz elesni. Emellett a megjelenített elérhetőségek kiváló megoldást jelentenek a látogatók bizalmának elnyeréséhez is. Ha egy honlapon nem találja meg a látogató a cég, honlaptulajdonos nevét, telefonszámát, székhelyét, akkor nem biztos, hogy meg fog próbálni kapcsolatba lépni vele, mivel ezek hiánya általában az átverés első jele szokott lenni.

Arra is célszerű odafigyelni, hogy minél több elérhetőség legyen megjelenítve, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelőt. Van, aki telefonon keresne fel, mások e-mailben, vagy egy kapcsolat űrlapon keresztül. Az egyes lehetőségek hiánya kevesebb ügyfelet fog jelenteni.

Nem egyedi, rossz minőségű képek

A legegyszerűbb megoldás a képek beszerzésére ingyenesen felhasználható képek letöltése az internetről. Jó minőségű képeket találhatsz az interneten is, de azokat mások is megtalálják, felhasználják. Ha a látogató olyan honlapra érkezik, amelynek képeivel máshol már találkozott, akkor könnyen rossz véleménye lehet cégedről, pedig még el sem jutottál addig, hogy bemutasd magad.

Ehelyett a jó megoldás a saját, egyedi, jó minőségű képek használata a honlapon. Ezek segítségével saját magad, céged tudod bemutatni, amit a látogatók is értékelni fognak.

Keresőoptimalizálás hiánya

Nem elég egy bármilyen honlapot elkészíteni, érdemes előre elgondolkodni azon is, hogy honnan fogsz tudni látogatókat szerezni. Erre általában két lehetőséged van: a fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás, SEO.

A kettő közül a SEO, amelyik több előkészületet igényel, ugyanis nem csak tartalmilag kell optimalizálni a honlapot hozzá, hanem technikailag is. Ha nem akarsz indulás után néhány héttel nagy átalakításokba kezdeni, célszerű a keresőoptimalizálást figyelembe venni, amikor a honlapot készítteted.

Nem megfelelő szövegformázás

Az emberek többsége, amikor megérkezik egy honlapra, nem fog végigolvasni több oldalnyi szöveget, hogy kiderüljön számára, milyen honlapon is van, mivel foglalkozik a weboldal tulajdonosa, az adott cég. Rengeteg ember ehelyett inkább továbbáll, másik honlapot keres.

Emiatt a főoldal tartalmazzon inkább több rövid mondatot, bekezdést, és kiváló megoldás alkalmazni felsorolásokat, nagyobb betűkkel kiemelve, hogy ránézésre is látni lehessen, milyen előnyökkel jár a látogatók számára, ha maradnak honlapodon.

Összefoglalás

Nem elég egy honlapot csak elkészíteni, hanem figyelni kell arra is, hogyan készíted azt el. A megfelelő előkészületekkel, odafigyeléssel olyan sikeres honlapot lehet elkészíteni, amellyel éveken keresztül lehet bevételeket szerezni, profitot termelni.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!