A közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolata

Aki rendelkezik honlappal, tudja, hogy a látogatók szerzésének legnépszerűbb módja a keresőoptimalizálás, SEO. A SEO segítségével előrébb lehet kerülni a Google keresési listáiban a releváns kulcsszavakra, ami több látogatót, ügyfelet fog jelenteni. A közösségi média jelentős szerepet kap az emberek mindennapjaiban és az internet világában is, ennek megfelelően egyre több cég készít magának saját céges Facebook profilt, Twitter vagy Instagram fiókot. A közösségi média nincs közvetett hatással a keresőoptimalizálásra, de közvetve segít a látogatószerzésben és a SEO-ban is. Lássuk, hogyan.

A közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolata

A közösségi média erős oldalai

Ahogy írtuk a bevezetőben, csak amiatt, mert vállalkozásod rendelkezik egy sikeres Facebook profillal, a honlap nem fog előrébb kerülni a Google találatai között. A közösségi média oldalak ugyan rendkívül magas Domain Authority értékkel rendelkeznek, így erős oldalnak számítanak a keresőoptimalizálás szempontjából, azonban a személyes profilokon elhelyezett linkek „nofollow” címkével vannak ellátva automatikusan, valamint az egyes profil oldalak is sokkal kevésbé értékesek, mint pl. a Facebook főoldalán elhelyezett linkek. A felhasználók viszont csak a saját profiljukon tudnak linket elhelyezni, melyek messze nem fognak olyan eredményt jelenteni, mintha a facebook.com főoldalról lenne viszontlinked.

Viszontlinkek szerzése

Ugyan a közösségi média oldalakról mutató linkek sokat nem számítanak, de azok az emberek igen, akikhez el tudod juttatni a közösségi média segítségével honlapodat. Ha az emberek hasznosnak találják honlapod, amikor a közösségi médiából indulva meglátogatják, akkor meg fogják osztani ismerőseikkel, sőt, akár saját honlapjukon, blogjukon is linkelni fogják. Ezek a linkek sokat számíthatnak a keresőoptimalizálásban.

A honlapra mutató linkek számát, de főleg erősségét figyelembe veszi a Google a keresési sorrendek meghatározásánál. Linképítésért gyakran rengeteget kell fizetni, a természetes linkek azonban ingyen vannak, és nem is kell attól félni, hogy a Google megbüntet miatta.

Szeretné, ha az Ön honlapja is a Google találati lista élére kerülne?

Honlapod új aloldalainak gyorsabb indexelése

Amikor készítesz egy új cikket, létrehozol egy új aloldalt weboldaladon, akkor gyakran néhány napnak is el kell telnie, mire a Google „észreveszi”, feltérképezi, indexeli az oldalt. Ez az indexelés nem jelenti azt, hogy meg is jelenik az új tartalom a találatok között, csak azt, hogy a Google „megismeri” a tartalmat.

Ha rendelkezel közösségi média profillal, ahonnan látogatókat tudsz küldeni az ilyen új tartalmakra, akkor a Google észlelni fogja, hogy többen látogatják az új oldalad, így előbb fogja azt indexelni.

Megosztás gombok honlapodon

Nem csak hirdetésekkel és saját megosztással lehet új látogatókat szerezni weboldaladra, hanem azt is célszerű megoldani, hogy a látogatók minél könnyebben meg tudják osztani blog bejegyzéseidet. Minél egyszerűbb megosztani valamit honlapodon, annál több megosztásod lesz, ami több új látogatót fog jelenteni. A megnövekedett számú látogatók pedig hosszútávon több viszontlinket fognak jelenteni.

A közösségi média profilok és a keresési találatok

Ha rákeresel híres emberek nevére, nagyobb cégekre, akkor láthatod, hogy a hivatalos honlapjuk mellett az első találatok között gyakran megtalálhatók a közösségi média profiljaik is. Minél több helyet foglal el egy vállalkozás a Google első oldalán, annál kevesebb hely marad a konkurenciának, egyéb weboldalaknak.

A közösségi média profilok optimalizálása

Minél több módja van arra az érdeklődőknek, hogy elérjék honlapod, annál többen fogják azt meglátogatni. A megfelelően optimalizált közösségi média profilok segítségével a Google ezekre a profilokra is fog látogatókat irányítani, akiket aztán egy linkkel a honlapodra tudsz terelni.

Ezek a látogatók aztán bele fognak számítani a honlap statisztikáiba, vissza fognak térni később.

Ki tudja, mit hoz a jövő

Csak azért, mert ma még nem számít bele a közösségi média jelenlét, a közösségi média teljesítmény a keresőoptimalizálásba, nem biztos, hogy ez örökké így fog maradni. Ahogy nő egyre jobban a közösségi média szerepe, úgy gondolhatja majd azt a Google, hogy elértük az a pontot, amikor már érdemes lenne figyelembe venni a honlapok sorrendjének felállításakor azt is, hogy hogyan szerepel a közösségi médiában az adott vállalkozás, mennyi követője van, mennyien tartják vele a kapcsolatot. Ha most elkezdesz foglalkozni céged, honlapod közösségi média jelenlétével, akkor egy hasonló változás esetén nem kell teljesen nulláról kezdened, hanem a többieknek kell majd utolérniük téged.

Szeretné, ha az Ön honlapja is a Google találati lista élére kerülne?