Információk, melyekre minden honlapnak szüksége van

A honlapkészítési folyamat egyik legfontosabb része, hogy megfelelő tartalommal legyen feltöltve az elkészült weboldal. Hiába tökéletes a design, hiába van jól kitalálva a menü, ha a látogató nem találja meg, amit szeretne. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, melyek azok az információk, aminek minden honlapon megtalálhatónak kell lenni.

Információk, melyekre minden honlapnak szüksége van

A főoldal

Mivel általában ez az első oldal, amire a látogató megérkezik, így az első feladat, hogy a honlap főoldalát feltöltsük tartalommal. Az átlátható menü, letisztult design alapkövetelmény, tartalmi szempontból egy rövid bemutatkozás, a fő szolgáltatások, termékek bemutatása, amiknek mindenképpen helyet kell itt biztosítani. Emellett a bal felső sarokban el kell helyezni a cég logóját, a főoldalra mutató linkkel, hogy a látogató mindig könnyen visszataláljon ide, a weboldal bármely oldaláról is.

Arra kell törekedni, hogy a lényeges információkat megosszuk a látogatóval, mielőtt elhagyná az oldalt (az első benyomás fontos), így a szövegnek esztétikusnak (akár képek segítségével feldobható a szöveg is), könnyen olvashatónak kell lenni (tagolni kell a szöveget, a lényeges információkat kiemelni). Nincs szükség hosszú bekezdésekre, leírásokra, ezeket a honlap többi oldalán lehet elhelyezni, hogy akit érdekel, megtalálja.

Itt meg lehet még adni azokat az előnyöket, melyekkel a konkurencia elé tudunk kerülni. Ilyenek lehetnek pl. az ingyenes szállítás, ingyenes tanácsadás, tapasztalat kihangsúlyozása. A lényeg, hogy a látogató tudja, mire számíthat, ha igénybe veszi cégünk szolgáltatásait.

Bemutatkozás oldal

Ahogy írtuk az előző fejezetben, a bemutatkozás történhet a főoldalon is, azonban legtöbb esetben célszerű egy külön oldalt is készíteni neki, mivel sokan kíváncsiak arra részletesen, hogy milyen céggel is van dolguk.

Itt be lehet mutatni cég, vállalkozás történetét, nagyobb mérföldköveket, hogy jutott el a cég oda, ahol most tart. Lehet jellemezni a főbb szolgáltatásokat röviden, hogy mivel is foglalkozik az adott cég.

A bemutatkozás oldalon is lehetséges képeket mellékelni. Ez különösen ajánlott, ha olyan cégről van szó, ahol a munkatársak személye fontos (ilyen esetek lehetnek, ha a munkatársak, üzletkötők tartják a kapcsolatot az ügyfelekkel), őket is be lehet röviden mutatni, akár egy-egy képet mellékelve, valamint az elérhetőségeiket megadva. Ennek a célja, hogy a látogatók az első pillanattól kezdve lássák, hogy kikkel fognak kapcsolatba kerülni, ha igénybe veszik az adott cég szolgáltatásait, valamint segít a bizalom kialakításában is.

Termékek, szolgáltatások oldal

Ha nem csak bemutatkozó honlapról van szó, hanem szeretnénk eladni valamit, akkor ennek egy (vagy több) külön oldalt érdemes létrehozni. Egy oldal létrehozása elég, ha több, hasonló termékeket, szolgáltatás árulunk, azonban, ha szükség van rá, több oldalra is szét lehet ezt bontani.

Amit mindenképpen tartalmaznia kell ezeknek a szolgáltatás oldalaknak, részletes leírásokat az adott szolgáltatásokról, termékekről, akár képeket, videókat is mellékelve. Ez lesz az a rész, ami alapján látni fogja a látogató, hogy mivel is foglalkozunk, így kialakítására különös figyelmet kell fordítani.

Ha lehetőség van rá, akkor árakat is célszerű megadni. Ez termékek esetén kötelező, szolgáltatások esetén ajánlott. Természetesen vannak szolgáltatások, melyek ára az egyéni igények függvényében alakul, de ha tudunk, ilyenkor is adjuk meg egy intervallumot (pl. „átlagosan 30 és 60 ezer Ft közötti költséggel kell számolni”), így a látogató tudja, mire számítson.

Referenciák

Ha szolgáltatással állunk az ügyfelek rendelkezésére (ilyen lehet pl. építkezés, tervezés, honlapkészítés, kivitelezés stb.), akkor lehet egy külön referenciák oldalt is létrehozni. Itt fel tudjuk sorolni a főbb (vagy akár az összes) feladatokat, melyeket a múltban már elvégeztünk, rövid leírással, képekkel együtt. Ez azért fontos, hogy a látogató lássa, milyen munkát végez cégünk, legyen összehasonlítási alapja anélkül, hogy külön fel kellene keresnie cégünket kérdéseivel.

Ügyfelek véleménye

Ezt akár össze lehet kötni a referenciákkal is, de egy külön részt is lehet kialakítani neki. Ha az új látogatók látják, hogy az ügyfelek meg vannak velünk elégedve, szívesebben veszik igénybe szolgáltatásainkat.

Galéria

Szintén össze lehet kötni a referenciákkal, de ha csak egy bemutatkozó honlapról van szó (pl. iskola honlapja), akkor nincsenek referenciák. Ilyen esetben jó megoldás egy galéria létrehozása, ahova lehet képeket feltölteni, akár rövid leírás kíséretében is.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Ha már régebb óta végezzük tevékenységünket, akkor tudjuk, hogy mik azok a kérdések, melyekkel az érdeklődők, ügyfelek általában felkeresik cégünket. Ezeket célszerű egy oldalon összefoglalni, hogy a jövőbeli érdeklődőknek ne kelljen egyesével kérdezni, hanem itt megtalálják a választ az általános kérdésekre. Ez nem csak a látogatók dolgát könnyítik meg, hanem a sajátunkat is, mivel kevesebb idő fog elmenni az egyes kérdések megválaszolására, több idő marad az egyedi segítségnyújtásra.

Elérhetőségek, kapcsolat

Sokan nem gondolnák, de az egyik legfontosabb a látogatók bizalmának elnyeréséhez a minden igényt kielégíti kapcsolat oldal.

Amiket mindenképpen tartalmaznia kell:

  1. A cég neve
  2. A cég címe
  3. Telefonszám
  4. Email cím

Továbbá, ha rendelkezünk fizikai bolttal, üzlettel, irodával, akkor annak nyitva tartása, valamint egy térkép, melynek segítségével könnyen rátalálnak cégünkre. Ez könnyen elkészíthető a Google Maps szolgáltatással. Ha szeretnénk, egy képet is mellékelhetünk az iroda utcafrontjáról, ami alapján könnyen be tudják majd azonosítani az épületet, amit keresnek az emberek.

Mindezek mellet általában az elérhetőségek oldal tartalmazzon egy kapcsolat űrlapot, amin keresztül gyorsan tudnak üzenni cégünknek a látogatók.

Hírek, blog

Erre nincs szükség minden egyes honlapon, de azért mindenképpen meg kell említeni. Egy hírek és/vagy blog oldal létrehozásával és folyamatos frissítésével szintén lehet növelni a látogatók bizalmát. Ha valaki felkeres először lát egy honlapot, nem tudja, hogy mennyire aktuálisak az információk, amiket lát. Ha van rendszeresen frissített oldala a honlapon, akkor ez alapján feltételezi, hogy nem csak az új hírek kerülnek fel rendszeresen, hanem a weboldal többi része is friss információkat tartalmaz.

Emellett a rendszeresen frissített blog jó hatással van a keresőoptimalizálásra is.

Közösségi média linkek

Ma már szinte kötelező, hogy egy komoly cég jelen legyen a közösségi médiában is (ha nem is mindegyiken, de Facebookon mindenképpen). Ezt a profilt össze kell kötni a honlappal is, link formájában. Ha a látogató látja a folyamatosan frissen tartott Facebook profilt, akkor ott tud akár kérdezni, érdeklődni, valamint látja, hogy tartjuk a lépést a korral.

Összefoglalás

Látható, hogy egy honlap sikeressége nem csak a designtól, hanem a tartalomtól is függ. Lehetőleg minden olyan információt tartalmaznia kell, amire a látogatók kíváncsiak lehetnek, hogy könnyebben tudjanak dönteni arról, igénybe veszik-e szolgáltatásainkat. Minél több ilyen információt adunk meg, annál sikeresebb lesz honlapunk.