Honlapkészítés: mit tartalmazzon a bemutatkozás oldal?

Honlapkészítés során a látogatói, vásárlói bizalom megteremtésére az egyik legjobb megoldás, ha minél több információt adsz meg magadról, vállalkozásodról. Ezeket az információkat általában a „rólunk” vagy „bemutatkozás” nevű aloldalakon szokás elhelyezni. Cikkünkben arról lesz szó, hogy mit tartalmazzon honlapod bemutatkozó aloldala.

Honlapkészítés: mit tartalmazzon a bemutatkozás oldal?

Sokan nem fordítanak elég figyelmet a bemutatkozó aloldal kialakítására, pedig általánosságban elmondható, hogy az egyik leglátogatottabb aloldala a weboldalaknak, céges honlapoknak, mivel itt keresik az új látogatók azokat az információkat, melyek segítségével megtudhatják, kivel van dolguk.

Ha az alább bemutatott tartalmak közül többet is alkalmazol, vagy csak hosszabb, részletesebb bemutatkozásokat készítesz, akkor nem muszáj egy aloldalra zsúfolni mindent, hanem egy menüpont alá több almenübe is lehet helyezni az ide kapcsolódó tartalmakat.

A célközönség figyelembevétele

Nem egyforma stílusban kell elkészíteni/megírni egy üzleti partnereknek szóló honlapot és egy gyerekjátékokat árusító weboldal bemutatkozó szövegét. Ha üzleti partnereknek szól honlapod, akkor ők valószínűleg tisztában vannak a szakkifejezésekkel, és bátran lehet használni őket. Ha azonban az átlagemberek a célközönség, akkor a szakkifejezések, ismeretlen jelentésű szavak éppen az ellentétes hatást érik el, és csak összezavarják, vagy elriasztják a látogatókat.

Kerüld az általánosságokat

Szintén a tartalom stílusához, elkészítéséhez tartozik, hogy csak olyan állításokat használj céged bemutatására, melyeket igazolni is tudsz. Az olyan kifejezések, mint „a legjobb cég”, a „legolcsóbb termékek az interneten” használatával nem bizalmat lehet kiépíteni, hanem épp ellenkezőleg, úgy tűnhet, hogy át akarod verni a látogatókat.

Ehelyett a konkrét adatokat célszerű használni, és a választókra bízni a döntést, azok értékelését, a konkurenciával történő összehasonlítását.

A cég bemutatása

Ha megnézed a legnagyobb, legismertebb cégek weboldalát, láthatod, hogy legtöbb weboldal tartalmaz bemutatkozást. Ha a híres cégeknek szükségük van rá, akkor a kis vállalkozások, egyéni honlapok biztosan nem engedhetik meg maguknak, hogy ne mutassák be cégüket. Ha valaki nagyon kíváncsi egy nagy cégre, rá tud keresni az interneten, a kis cégek bemutatkozása azonban, ha a saját honlapon nem található meg, akkor valószínűleg sehol máshol sem.

A legegyszerűbb szöveg, amit bemutatkozásként fel lehet tenni, az egy rövid cégtörténet. Mikor alapítottad céged, hogyan fejlődött, mivel foglalkoztál korábban stb. Mind olyan információ, melyek közelebb hozhatják cégedet az ismeretlen látogatókhoz.

Munkatársak bemutatása

Az egyik legjobb módja a látogatók bizalmának elnyerésére, ha céged munkatársai felvállalják nevüket, sőt, akár fényképüket is. Az interneten számtalan olyan weboldallal lehet találkozni, amely valamilyen szolgáltatást, termékeket szeretne eladni, de nem található rajta semmilyen elérhetőség, bemutatkozás stb. Ehelyett a jó megoldást, ha minél több konkrét információval találkozik a látogató.

Kisebb cégek esetén be lehet mutatni a munkatársakat egyesével, képpel, névvel, rövid egyedi bemutatkozással. Nagyobb cégek esetén, ahol akár több száz dolgozó is lehet, erre már nincs gyakorlati lehetőség, de ilyen esetben lehet pl. csoportképeket készíteni és feltölteni az egyes dolgozói csoportokról.

A cég előnyei, értékei

Az interneten fellelhető számtalan hasonló témájú honlap, vállalkozás közül valamilyen formában ki kell emelkedni. Ez lesz a céged értéke, előnye, és ezt minél jobban ki kell emelni a honlapodon is. Ez általában minden vállalkozás számára mást jelent, azonban meg kell találni azt a dolgot, amiben jobb vagy, mint a konkurencia. Ez lehet a termékek minősége, ára, a szállítás gyorsasága, az ügyfélszolgálat stb.

Fő elérhetőségek

Mindenképpen legyen weboldaladnak külön kapcsolat, elérhetőségek oldala, azonban a bemutatkozás aloldalon is célszerű megjeleníteni legalább az e-mail címet és a telefonszámot, vagy linkelni a kapcsolat oldalra, hogy az érdeklődők minél egyszerűbben, gyorsan el tudjanak érni téged.

Korábbi ügyfelek véleményei

A saját kézzel írt bemutatkozás által elérhető eredmények behatároltak, mivel mindenki azt ír saját cégéről, honlapjáról, amit csak akar. Ennél sokkal jobb megoldás, ha a bemutatkozó oldalon megtalálhatók korábbi vásárlók, ügyfelek véleményei is.

Ezeket a véleményeket célszerű névvel, sőt, akár egy kis fényképpel együtt megjeleníteni, mivel ahogy a dolgozóknál, így a véleményeknél is növelik a hitelességet.

Összefoglalás

A bemutatkozás aloldal megfelelő elkészítése nagyban hozzájárul egy weboldal sikerességéhez. A látogatók bizalmának elnyeréséhez elengedhetetlen, hogy minél több információval rendelkezzenek a honlap tulajdonosáról, a cégről, vállalkozásról. A cikkben bemutatott megoldások segítségével honlapod sikeresebb lehet, több profitot tud termelni.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!