Honlapkészítés: a kapcsolat oldal kialakítása

A honlapok egyik legfontosabb feladata, hogy segítségével minden érdeklődő könnyedén, minimális kereséssel rá tud találni az adott cégre, vállalkozásra vonatkozó legfontosabb információkra. Ennek megfelelően a kapcsolat (elérhetőségek) oldal az egyik legfontosabb aloldala a honlapoknak. Cikkünkben a hatékony kapcsolat oldal kialakításáról lesz szó.

Honlapkészítés: a kapcsolat oldal kialakítása

Könnyen megtalálható

Lehet bármilyen jól kialakított a kapcsolat oldal, ha a látogatók nem találják meg. Az általánosan elfogadott megoldások közé tartozik, ha a főoldalon a főmenüben (általában az utolsó helyen), vagy a lábléc menüjében helyezel el linkeket, melyek az elérhetőségek oldalra mutatnak.

A kötelező tartalmak

Vannak olyan információk, melyeket gyakorlatilag minden honlap kapcsolat oldalának tartalmaznia kell. Ezek a következők:

  • Név
  • Cím
  • Telefonszám
  • E-mail cím

Ezek azok az információk, amiket leggyakrabban keresnek az érdeklődők, így mindenképpen meg kell jeleníteni őket. A telefonszám és az e-mail cím különösen fontos, mivel ezek segítségével tudnak kapcsolatba lépni veled a látogatók, ami előfeltétele az ügyfelek, vásárlók szerzésének.

A kapcsolat űrlap

Szintén a kapcsolatfelvételt segíti elő a kapcsolat űrlap. Nem mindenki szereti alkalmazni ezt a megoldást, azonban rengeteg előnnyel rendelkezik, mivel jelentősen megkönnyíti a kapcsolatfelvételt. Az űrlap alapesetben négy mezőt tartalmaz: név, telefonszám, e-mail cím és üzenet. Ha szükség van rá, kibővíthető ajánlatkérési, feliratkozási űrlappá is.

A négy mező segítségével a látogató tudja, hogy milyen információk megadására van szükség ahhoz, hogy kapcsolatfelvételt kezdeményezzen.

Több osztály, csoport bemutatása

Nagyobb cégeknél előfordulhat, hogy különböző csoportok, osztályok különböző elérhetőségekkel rendelkeznek. A kapcsolat oldalon ezeket tételesen, különválasztva fel lehet sorolni, így mindenki megtalálja azt az osztályt, amit keres. Ez nem csak az érdeklődőknek előnyös, hanem a cégnek is, mivel így minimálisra csökkenthető a rossz helyre telefonálók száma, amivel jelentős időt lehet megtakarítani, amit hasznos munkára lehet fordítani.

Több cím, üzlet, lerakat

Szintén előnyös, ha a kapcsolat oldalon céged minden üzletének címét felsorolod, hogy aki fel akarja keresni valamelyiket, tudja, melyik van hozzá a legközelebb. Enélkül gyakran csak a vállalkozás bejegyzett címét lehet megtalálni az interneten, így rengeteg úgy ügyféltől eshetsz el, ha nem találják meg az érdeklődők a hozzájuk közeli üzleteket.

Google Térkép

Szintén a tájékozódást segíti elő a Google Térkép beágyazása, ami kifejezetten fontos mobilos felhasználók esetén. Akik laptopot, asztali gépet használnak honlapod felkeresésére, könnyedén tudnak indítani egy új keresést, ha kíváncsiak, hogyan juthatnak el hozzád. A mobilos felhasználók számára azonban minden kattintás, adatforgalom számít.

A beágyazott Google Térkép segítségével azok, akik eljutnak honlapod kapcsolat oldalára, egyből látják is a térképen, hogyan juthatnak el hozzád.

Nem csak a térképet, hanem épületed, üzleted fényképét is fel lehet tölteni, hogy amikor valaki fel akar keresni, tudja, hogy milyen épületet keressen az adott helyen.

Közösségi média linkek

Természetesen nem mindenki akar élőben meglátogatni, vannak olyanok is, akik csak kapcsolatban szeretnének maradni cégeddel, miután rátaláltak. Számukra kell megjeleníteni/belinkelni vállalkozásod közösségi média oldalaid (pl. a céges Facebook profilt), amit aztán könnyen tudnak követni, elmenteni.

Ha már egyszer valaki érdeklődik termékeid, szolgáltatásaid után, törekedni kell arra, hogy kapcsolatban tudjon maradni veled, mivel, ha nem is vásárol azonnal, később idővel ez változhat.

+1 A munkatársak bemutatása

Mivel lehet még közvetlenebbé, elérhetőbbé tenni cégedet az érdeklődők számára? Ha megjeleníted a munkatársak fényképét, nevét, beosztását, esetleg egy rövid bemutatkozást készítesz róluk. Ennek segítségével láthatják az érdeklődők, hogy céged fel meri vállalni arcát, nevét, ami az interneten mindig előnyt jelent.

Összefoglalás

A jól elkészített kapcsolat oldal jelentősen hozzájárulhat egy honlap teljesítményéhez, növelheti a weboldal segítségével megszerzett bevételeket. A cikkünkben bemutatott tanácsok segítségével profittermelő honlapot tudsz készíteni, ahol minden látogató könnyedén megtalálja, amit keres.

Profittermelő honlapot szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!