Hogyan szerezz értékes látogatókat honlapodra?

Sokan abba a hibába esnek, hogy elkészíttetnek egy weboldalt, de nem nem foglalkoznak a látogatószerzéssel, így senki nem fog rátalálni a honlapra. Ennél már csak az a rosszabb, ha látogatják sokan a honlapot, azonban olyanok jutnak csak el, akik nem relevánsak az adott weboldal szempontjából, így nem lehet őket vásárlókká, ügyfelekké konvertálni.

Hogyan szerezz értékes látogatókat honlapodra?

A cél tehát az, hogy olyan emberek látogassanak el weboldaladra, akik aztán pénzt fognak nálad elkölteni. Bejegyzésünkben arról lesz szó, hogyan tudsz ilyeneket szerezni.

Blog, cikkek

A rendszeresen frissített blog a keresőoptimalizálásra is kiváló hatással van, azonban most nem ezt a (közvetett) előnyét fogjuk bemutatni, hanem a közvetlenül érzékelhető hatásait. Azok az emberek, akik olvassák a bejegyzéseket, rátalálnak akár a Google segítségével egy-egy cikkre, akár visszajáró olvasók, az értékes látogatók közé tartoznak. Ennek oka, hogy ők biztosan érdeklődnek vállalkozásod, webshopod témája iránt, így könnyebb dolgod lesz, amikor vásárlókká akarod őket konvertálni.

A bloghoz kapcsolódó első feladat, hogy meghatározd a célközönséged, mivel nekik fogod írni a cikkeket. Ha olyan termékeket árulsz, amit általában fiatalok vásárolnak, akkor olyan nyelvezetet használj, amit ők is használnak. Ha idősebb emberek a célközönséged, akkor nekik írj. A lényeg, hogy mindenképpen olyan cikkeket írj, melyek segítségével a célközönség felmerülő problémáit segítesz megoldani, vagy olyan kérdésekre adsz választ, ami érdekelheti ezeket az embereket.

A pénzt hozó bloghoz tehát arra van szükség, hogy az ügyfeleid helyébe képzeld magad, és gondold végig, hogy milyen cikkekre, írásokra lehet szükségük, és ezekben a témákban nyújts nekik segítséget.

Videók

Aki már csak egy kevés időt is töltött az interneten, tudja, hogy a videók virágkorukat élik. A különböző közvetítések, a videóblogok, vagy az egyéni videók is rendkívüli népszerűségnek örvendnek. Ezeknek előnye a blogokhoz képest, hogy sokkal kevesebb idő alatt lehet ugyanazt az információt átadni, és a videónak köszönhetően az illusztráció is egyszerű.

A legegyszerűbb megoldás erre a Youtube, ahova bárki könnyen tud videókat feltölteni, csak egy Gmail e-mail címre van szükség hozzá.

A Youtube videós témaválasztás hasonló elven működik, mint a blognál bemutatott. Olyan problémákra kell a megoldást megadni, amik érdekelhetik a célközönségedet. A különbség, hogy a kulcsszókutatás nem a Google-ben történik, hanem a Youtube videók között, mivel azt kell megcélozni, hogy a releváns Youtube keresésekre legyen minél előrébb a videód.

A Youtube-tól függetlenül természetesen a saját blogodon is közzéteheted videóidat, hogy aki weboldalad böngészése közben talál rájuk, az is meg tudja őket tekinteni.

Közösségi média

A közösségi média az egyik legjobb megoldás a célközönség konkrét megcélzására. Rengeteg ember tölti szabadidejét a Facebookot böngészve, őket lehet elérni az oldal segítségével. Itt is működik az ingyenes, rendszeresen közzétett tartalom, ami a blognál is, azonban a Facebook egyik legnagyobb előnye marketing szempontjából, hogy fizetett hirdetésekkel olyan embereket lehet megcélozni, akik biztosan érdeklődnek termékeid iránt.

A bloggal szemben az itt közzétett bejegyzések legyenek rövidebbek, illusztrációkkal telik, és használhatsz hashtageket is.

Összefoglalás

A cikkben bemutatott három megoldás kiváló lehetőség arra, hogy minőségi látogatókat szerezz weboldaladnak. A minőségi látogatók olyanok, akiket érdekel vállalkozásod, honlapod témája, és könnyen vásárlókká tudod őket konvertálni. Ezek a lehetőségek (a fizetett hirdetések kivételével) a lassú megoldások közé sorolhatók, azonban segítségükkel hosszútávon megoldhatod honlapod látogatóproblémáit.