A Google keresési pozíció és a látogatók kapcsolata

Blogunkon több cikket is írtunk már a keresőoptimalizálás fontosságáról, arról, hogy milyen eszközöket tudunk alkalmazni ahhoz, hogy honlapunk feljebb jöjjön a Google keresési listáján a számunkra releváns kulcsszavakra. Mai bejegyzésünk azt fogja bemutatni, hogy konkrétan milyen előnyökkel jár az, ha honlapunkat minél előrébb jeleníti meg a Google.

Az Internet Marketing Ninjas által elkészített tanulmány segítségével pontosan láthatjuk, hogy melyik hely mennyi látogatóval jár. A tanulmány 4 millió kattintást és 90 napot foglal magába, így eléggé jól közelíti azt, ami a valóságban hosszú távon is valószínűleg előfordul. Természetesen a kapott eredmények átlagos weboldalra vonatkoznak, az egyes konkrét témák eltéréseket mutathatnak be ehhez képest, azonban közelítésnek megfelel.

 

Az egyes helyek fontossága

Az egyes helyek fontossága

A Google 10 nem fizetett honlapot jelenít meg egy-egy oldalon a keresési eredmények között. A tanulmány alapján a Google segítségével keresők 21,12%-a kattint az első helyen található honlapra, 10,65% a második helyre és 7,57% a harmadik helyre. Jól látható tehát, hogy az első három hely elég nagy részét kapja meg a kattintásoknak, egész pontosan 39,34%-át. Törekedni kell tehát arra, hogy bekerüljünk ebbe az első 3-ba, ha lehetséges.

 

Az első oldal fontossága

Az első oldal fontosságaAz összes kattintások 56,05%-a az első oldalon található weboldalak között oszlik el, a második oldalra csak 18,88% jut. Sokan nem lépnek tovább a Google második oldalára, aminek több oka is lehet, pl. időhiány, vagy már megtalálták, amit kerestek az első oldali találatok között. A legfontosabb cél tehát egy cég, vállalkozás számára az, hogy bekerüljön az első 10 találat közé, mivel így minden egyes Google kereséskor megjelenik weboldalunk az érdeklődők számára.

Ezt a bekerülést egyik keresőoptimalizáló cég sem tudja garantálni, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne kelljen mindent megtenni annak érdekében, hogy honlapunk jobb helyen legyen megtalálható. Az olyan cégek, honlapok között, ahol kisebb a verseny, könnyebben lehet jobb helyezést elérni, ahol nagy a verseny, ott több munkával jár a sikeres keresőoptimalizálás.

Érdekesség

A tanulmányból kiderül, hogy a Google keresések 25-30%-a egyáltalán nem jár kattintással. Ez azt jelenti, hogy ennyi olyan ember van, aki kattintás nélkül is megtalálja azt, amit keres. Gondoljunk csak bele, ha pl. arra keresünk, hogy „xy hány éves”, akkor azt a Google kiírja a honlapokra mutató linkek felett, így nem kell tovább mennünk egy másik oldalra.

Ha Ön is az első három találat közé szeretne kerülni, akkor kérje ingyenes ajánlatunkat