​A 8+1 leggyakoribb hiba a weboldalaknál

Ha nem jönnek úgy a látogatók a weboldaladra, ahogy szeretnéd, viszont nem tudod, hogy mi lehet a hiba, akkor ez a cikk neked szól. Ebben segítünk, hogy átláthasd a weboldalak leggyakrabban előforduló hibáit, melyek miatt a látogatók gyorsan elhagyják azokat.

​A 8+1 leggyakoribb hiba a weboldalaknál

1. Zavaros oldal

Emiatt az oda látogatók nem tudják eldönteni, hogy mivel foglalkozik a vállalkozás. Ezért döntenek úgy, hogy rövid időn belül (pár másodperc) elhagyják azt. Ennek kiküszöbölése érdekében érdemes létrehozni egy címsort az oldal legtetején, amely egyértelműen leírja a szolgáltatásodat. Ezen a részen érdemes egy ún. call to action (cselekvésre ösztönző) gombot is elhelyezni a figyelemfelkeltés érdekében. Ilyen gomb lehet például az időpont egyeztetés, bővebben, letöltöm, érdekel stb. A lényeg az érdeklődés kiváltása az oldallátogatókból. Emellett átláthatatlanná teheti az oldalt az is, ha túl sok színt, (olvashatatlan) betűtípust, képméreteket alkalmazunk. Egy szellősebb honlap sokkal szebb és rendezettebb összképet tud adni, mint egy túlzsúfolt. Ezért szükség van a white space (vagyis tartalom nélküli, üres területek) alkalmazására.

2. A menüt nehéz megtalálni

A menüt, más néven navigációt megtalálni az oda látogatónak a legfontosabb, hiszen ott találhat választ a kérdéseire. Gondolj bele, ha nem találod meg a menüt pár másodperc után, te ott maradnál az adott honlapon? Ezt a felgyorsult világunk eredményezte, ahol mindenki, mindent szinte azonnal akar. Erre lehet megoldás az, ha rögtön a weboldalad felső részére helyezed a menüsort, viszont figyelj oda a betűméretre is, hiszen hiába látja, hogy ott a van, ha olyan kicsik a betűk, hogy nem tudja elolvasni senki. Emellett természetesen az is nagyon fontos, hogy reszponzív legyen a honlapunk, tehát bármilyen eszközről megfelelően működjön és minden látható, olvasható legyen. Azért fontos, mivel lehet, hogy laptopról megfelelően látszik minden, viszont telefonról nem. A felhasználók többsége viszont a leggyakrabban mobil eszközről keresi fel a webhelyeket, ezt érdemes szem előtt tartani.

3. A SEO figyelmen kívül hagyása

A SEO, más néven keresőoptimalizálás rendkívül fontos a weboldalaknál, hiszen ez segíti hozzá az embereket, hogy rátaláljanak organikus úton a honlapunkra. Mivel ez egy külön téma, amit nagyon sokáig lehetne boncolgatni, ezért a leglényegesebbekre térünk most ki. Az egyik a képek alkalmazása, hiszen nem szabad túl nagy felbontású képeket használni, hiszen azok rontják a SEO-t. A képeket bármilyen képszerkesztő alkalmazásban lehet méretezni, mint például Photoshop vagy Illustrator. Gyakori hiba még a túl hosszú URL cím, ezeket a Google nem preferálja, helyette rövideket alkalmazzunk, melyek tartalmazzák a releváns kulcsszavakat a könnyebb megtalálhatóság érdekében.

Keresőoptimalizált weboldal készítés

4. Lassú betöltés

Egy átlagos felhasználó maximum 3 másodpercet hajlandó várni az oldal betöltéséig, mely lássuk be, nem túl sok idő. Asztali gép esetében „elnézőbbek” a látogatók, mivel az egy nyugodtabb hely, viszont telefonon sokkal „szigorúbbak”. Ha pár másodperc alatt nem tölt be az oldal, akkor továbbállnak.

5. Csak rólad szól a weboldal

Negatív érzelmeket kelthet, ha túl sok információt oszt meg magáról a webhely tulajdonosa, és teljesen kihagyja a vásárlót. Tudniuk kell azt az oldal látogatóinak, hogy milyen előnyük származik abból, ha megvásárolják a terméket vagy igénybe veszik a szolgáltatást. Szükséges kiemelni, hogy milyen problémájukat tudod megoldani. A szövegben a potenciális célcsoportra, vevőre fókuszálj, ne arra, hogy mindenképpen eladj, még ha tudat alatt ez is a cél.

6. Túlságosan hivatalos

Kulcskérdés, hogy miként szólítsd meg az oldal látogatóját. Célszerűbb a tegeződő megszólítást alkalmazni, hiszen a magázás távolságtartást eredményezhet, melyhez negatív érzelmek társulhatnak. Növelheti a bizalmat az is, ha megmutatod magadat, ezért ajánlott feltölteni magadról egy képet, hogy a leendő vásárlóban még nagyobb bizalmat kelthess, hiszen így tudni fogja, hogy ki vagy.

7. Egyhangú, sablonos

Az átlag felhasználók kedvelik az egyediséget, nem szeretik, ha egy oldal unalmas. Az üdvözöljük weboldalunkon szöveg már nagyon sablonossá vált az évek alatt, hiszen nagyon sok kezdődik ezzel a mondattal. Emellett mai napig rengetegen képviselik a retro vonalat, vagyis semmi dizájn, csak egy szimpla oldal, ami tartalmaz néhány információt, de abszolút nem ragadja meg a látogató figyelmét és igazából az sem derül ki számára, hogy mivel foglalkozik. Nem fejlesztik, nem használnak bővítményeket, tehát kvázi csak van, haszna viszont nincs.

Az általunk készített weboldalak emiatt kivétel nélkül egyedi dizájnnal készülnek.

8. Jogilag nem felel meg

Nem szabad megfeledkezni róla, hogy egy weboldalnak is meg kell felelni az aktuális törvényeknek. Emiatt nem hiányozhatnak róluk a cookiek (sütik), valamint az Adatkezelési Tájékoztató. Fontos, hogy ezek mindenképpen megfeleljenek az aktuális jogszabályoknak és a GDPR előírásainak.

+1. Felesleges bővítmények alkalmazása

Könnyen bele lehet futni abba a hibába, hogy túl sok bővítményt telepítünk a weboldalunkba. Ezek lassíthatják az oldalt, továbbá a hackerek sokkal könnyebben tudják feltörni az oldaladat.

Összefoglalás

Weboldal készítéskor törekedjünk az egyszerűségre, hiszen ha egy átlag felhasználó jár az oldalunkon, aki kevés szabadidővel rendelkezik, azonnal kell az információ, termék vagy szolgáltatás. Ezért minél rövidebb úton szeretne eljutni a végcélig, ezt érdemes figyelembe venni.

Profi weboldal készítés