Mitől jó egy honlap? Miért lesz sikeres egy weboldal?

Ha gyakran böngészi a világhálót biztosan tapasztalta már, hogy nagyon sok probléma van a honlapokkal. Vagy pocsék a design, vagy átláthatatlan a tartalom, vagy kevés a fent lévő információ.

Magyarországon nagyon sok téveszme él a honlapokkal kapcsolatban. Elterjedt az a nézet, hogy ha egy honlap szép, akkor már a tulajdonosa a célegyenesben van és dőlni fognak a megrendelések. A másik téveszme, hogy ha ronda is a honlapunk, de összedobáljuk mindenféle tartalommal, mert az milyen jó a keresőkben, akkor biztosan sok látogatónk lesz és nálunk költik majd el a pénzüket az emberek. Persze a látogatók a nagy összevisszaságban nem fogják megtalálni az őket érdeklő információkat és ugyanúgy elhagyják majd rövid időn belül weboldalunkat, mintha a ronda designtól rettentek volna vissza. Jó, ha tudjuk, hogy átlagban 10 másodpercünk van meggyőzni a látogatót arról, hogy maradjon az oldalunkon, mert tudunk olyan információkat, termékeket, szolgáltatásokat nyújtani neki, ami érdekelheti.

Egy weblap sikere több dologtól is függ, tehát akkor nézzük meg mitől is jó egy honlap:

  1. Első lépésben legyen szép, esztétikus: ez a honlap fogja képviselni a vállalkozását. A látogatók a weblap kinézetével fogják azonosítani a cégét. Ha egy oldal ronda, igénytelen, csicsás, akkor minket is annak fognak tartani, viszont ha szép, átgondolt, letisztult, akkor a látogatók ezt fogják a vállalkozásunkról gondolni.
  2. A kinézet után jöhet a megtalálhatóság: Könnyen meg kell, hogy találják az oldalunkat, különben nem lesz egy látogatónk sem, ha pedig nincs látogatónk, akkor vásárlónk sem lesz egy sem. Nagyon fontos, hogy az általunk meghatározott kulcsszavakra milyen pozíciót foglalunk el a keresőkben!
  3. Elegendő információ: Ha már megtaláltak minket és szép a honlapunk is, akkor a fő kérdés az, hogy kellő információval tudunk-e szolgálni a látogatóknak. A felhasználó megkapja-e ami őt érdekli? Ha igen, nyert ügyünk van, ha nem talál elég információt termékeinkről, szolgáltatásainkról, árainkról, stb., akkor elveszítettük és máshol fogja elkölteni a pénzét. Fontos dolog, hogy célcsoportunkhoz igazodó hangnemben és stílusban készüljenek a honlapunk szövegei.
  4. Adjunk mindig többet a konkurenciánál: hiába van szép oldalunk, meg is találnak bennünket, kellő információt nyújtunk, ha a konkurenciának mindig van egy jobb ötlete, ütősebb akciója. Próbáljunk újítani, új szolgáltatásokat, akciókat kitalálni és ezt weboldalunkon keresztül tudassuk is látogatóinkkal.
  5. Újítás: A megújulás, fejlesztés ne kerülje el weboldalunkat sem. Érdeklődjünk webmesterünknél, honlapkészítőnknél az újdonságokról, legújabb trendekről, hasznos funkciókról!

Ha figyelünk a fenti dolgokra, akkor biztosak lehetünk benne, hogy látogatóink viszonozzák a törődést és megrendelik szolgáltatásainkat vagy megvásárolják termékeinket!

Ha Önnek nincs még honlapja, vagy esetleg már van, de nem felel meg a fenti kritériumoknak és szeretne egy vásárlást ösztönző weblapot, akkor keressen minket és kérje ingyenes ajánlatunkat!