Youtube keresőoptimalizálás alapok és tanácsok

Amikor keresőoptimalizálásról van szó, akkor általában weboldalakról, webáruházakról beszélünk. Nem csak honlapokat lehet azonban optimalizálni, hanem Youtube videókat is. A Youtube is a Google-höz tartozik, és adott esetben a videók is megjelennek a keresőben, gyakran egyből a találatok felett. A Google kereső mellett rengetegen használják a Youtube saját keresőjét is, amikor valamire kíváncsiak, érdemes tehát a Youtube keresőoptimalizálással foglalkozni.

Youtube keresőoptimalizálás alapok és tanácsok

A fiatalok körében a videók a nyerők

A fiatalabb korosztály az olvasott szövegek helyett a vizuális tartalmakat kedveli, az olvasás helyett inkább videó nézéssel tölti szabadidejét. Ha pedig videókról van szó, akkor a Youtube a piacvezető, a legtöbben a platformot használják, különösen hosszabb videók megosztására. Mivel rengeteg fiatal használja a Youtube-ot nap mint nap, a számuk pedig a jövőben is folyamatosan nőni fog, így rendkívül értékes marketing felületnek is számít, a Youtube keresőoptimalizálás segítségével pedig egyre több embert lehet elérni.

A Youtube keresőoptimalizálás részei

Kulcsszókutatás

Hasonlóan a weboldalak keresőoptimalizálásához, Youtube keresőoptimalizálás előtt is az első lépés a kulcsszókutatás. Ez történhet a videó elkészítése előtt és után is. Ideális esetben hasonló a sorrend, mint a weboldalaknál, olyan kulcsszavakat kell keresni, melyekre sok a keresés, és ezek köré lehet aztán célirányosan videókat készíteni.

A másik lehetőség, ha már elkészültek és fel vannak töltve a videók, akkor utólag is lehet az adott témában kulcsszavakat keresni, és azokra elvégezni az optimalizálást.

A Youtube kulcsszavakat érdemes egy kicsit másképp megközelíteni, mint a Google-ben használt kulcsszavakat, mivel nem weboldalakat, szövegeket, hanem videókat keresnek az emberek. A Youtube keresőoptimalizálást érdemes tehát a Youtube keresési kifejezései alapján végezni. Ezeket a kifejezéseket úgy lehet a legkönnyebben megtalálni, ha elkezdesz valamit írni a Youtube keresőjébe, és megnézed, hogy mivel egészíti ki az algoritmus a beírt szavakat. Ezek a kiegészítések olyan kifejezések, melyekre a felhasználók ténylegesen rá szoktak keresni.

A másik megoldás, ha az adott témában keresel népszerű videókat, és megnézed, hogy azokat milyen kulcsszavakra optimalizálták.

A videó címe, leírása, címkéi

A videó címének és leírásának kitalálása hasonlóan működik, mint weboldalak esetén. Először is nagyon fontos, hogy a legfontosabb kulcsszavad szerepeljen a videó címében és leírásában is, ezeket a szövegeket ugyanis használja a Youtube a rangsoroláshoz.

Ha lehet, akkor a videó címe kezdődjön a kulcsszóval, és álljon összesen legalább 5-8 szóból. A videó leírása segít abban, hogy a Youtube és a Google minél jobban megismerje a videó tartalmát, mondanivalóját. A Youtube videó leírásának elkészítésénél fontos, hogy a leírásban minél előrébb legyen benne a kulcsszó, amire optimalizálod a videót. Nem muszáj a legelejére tenni, de az első 15-20 szóban legyen benne egyszer legalább, és a teljes leírásban is érdemes 3-4-szer használni a kifejezést. A kulcsszóhalmozást el kell kerülni, értelmes mondatokba foglalva szabad csak használni a kulcsszót. A Youtube videó leírás legyen legalább 250 szavas, a részletes leírás a keresőoptimalizálást is segíti, és az érdeklődőknek is hasznos információkat nyújt.

A címkék nem olyan fontosak, mint a videó címe és leírása, de mindenképpen ügyelj a címkék megválasztására, sorrendjére. Az első címke egyezzen meg a legfontosabb kulcsszóval, és érdemes további, a kulcsszóhoz hasonló címkéket is kiválasztani. Ezek is segítenek abban, hogy a Youtube felismerje, miről is szól a videód. A címkék használatát nem szabad túlzásba vinni, általában maximum 10 címke elég kell, hogy legyen egy videóhoz.

Fontos a videó minősége

Hiába csinálsz minden mást jól, ha a videó nem üti meg az elvárt szintet, akkor nem fog a Youtube videó keresések elején megjelenni. Szerencsére ma már egy viszonylag új okostelefon segítségével minőségi videókat lehet készíteni, így nincs feltétlenül szükség egy teljes videóstúdió kialakítására. Egy jobb mikrofont és egy fotóállványt érdemes azért beszerezni. Egy olcsó mikrofon is jobb teljesítményre képes, mint az okostelefonok mikrofonja, a fotóállványon pedig biztosan elhelyezhető egy okostelefon a felvétel idejére.

A videó hossza

A videó minősége mellett a videó hossza is fontos tényező a rangsorolás szempontjából. A videók hosszának meghatározásakor nincs egy aranyszabály, amit betartva sikeres leszel. Általánosságban elmondható, hogy inkább legyen hosszabb a videó, mint rövidebb, de mindig a videó témájának megfelelő hosszú legyen a videó.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha valamit részletesen akarsz bemutatni, akkor hosszú videót készíts, ha pedig csak néhány dolgot akarsz megosztani az érdeklődőkkel, akkor a rövidebb is megfelelő lehet.

A néző megtartása

Az egyik legfontosabb tényező a Youtube keresőoptimalizálás során, hogy aki megnyitja a videódat, végig is nézze azt. Azt kell tehát elérni, hogy a videót megtekintők közül minél többen minél tovább nézzék a videódat. Biztosan te is nyitottál már meg olyan videót, ami „időhúzással” kezdődik, és az érdekes tartalom csak később van a videóban, ez az oka az ilyen videóknak.

A cél persze az, hogy ennél elegánsabb módon vedd rá az érdeklődőket, hogy nézzék végig a videóidat, pl. azzal, hogy érdekes videókat készítesz, melyeket az emberek manipuláció nélkül is végignéznek.

Kommentek a videó alatt

Amikor valaki kommentel egy videó alatt, az jelzi a Youtube számára, hogy valószínűleg élvezte a videót, de ha nem is élvezte, akkor is vette a fáradtságot arra, hogy kommenteljen. Nem véletlenül gyakori eleme a Youtube videóknak, hogy arra kérik benne a felhasználókat, hogy kommenteljenek, iratkozzanak fel a csatornára.

Feliratkozások a videó megtekintése után

A kommenteléshez hasonlóan az is jelentősen hozzájárul a Youtube videó keresőoptimalizálásához, ha a videó megtekintése után minél többen iratkoznak fel a csatornára. Ez is azt jelzi a Youtube számára, hogy tetszett nekik a videó, érdemes a keresőben előrébb sorolni.

Átkattintási arány

Az átkattintási arány azt mutatja meg, hogy mennyien kattintanak egy videóra akkor, amikor a Youtube találatok között megjelenik náluk a videó. Minél többen kattintanak a videódra a listában, a Youtube annál előrébb fogja sorolni a találatok között utána.

Az átkattintási arány szempontjából általában a videó címe és az előnézeti kép a legfontosabb tényező. Az előnézeti kép az a kép, amely a lista nézetben, keresések között látható egy videónál. Érdemes olyan előnézeti képet választani, amely látványos, kitűnik a sok hasonló videó közül, és a videóra jellemző.

Feliratok készítése a videóhoz

Eléggé időigényes lehet ez a lépés, de éppen emiatt sokan nem foglalkoznak vele, így előnyhöz lehet jutni a többi videóhoz képest. A feliratok alatt a videóban elhangzó szövegeket értjük leírva, így azok is tudni fogják, hogy miről van szó a videóban, akik nem hallanak, vagy éppen nem áll rendelkezésükre hangszóró.

A feliratok előnye, hogy ezeket a Google indexelni, „értelmezni” tudja, szemben a videókkal. Arra ügyelni kell, hogy ha feliratot készítesz egy videóhoz, akkor az legyen pontos, egyezzen meg a videóban elhangzottakkal.

Facebook megosztások

Az egyik legjobb módszer nézők szerzésére a Facebook. Facebookon nagyon könnyen lehet nagyon sok emberrel megismertetni a videókat, különösen akkor, ha már van egy sokak által ismert, kedvelt Facebook oldalad.

A Youtube csatorna keresőoptimalizálása

Nem csak a videókat lehet egyesével optimalizálni, hanem magát a csatornát is, amivel közvetve lehet a videók keresőben elfoglalt helyét is javítani. Fontos, hogy a csatorna esztétikus legyen, ezzel ugyanis növelni lehet a feliratkozók számát, valamint rendelkezzen részletes leírással, ami tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat.

Összefoglalás

A mai világban a videók jelentik az egyik legjobb marketing lehetőséget, a videók megosztásában pedig a Youtube a platform, amelyik a legnépszerűbb. Ha ide töltesz fel videókat, akkor érdemes azokat keresőoptimalizálni, hogy minél előrébb jelenjenek meg a találatok között.