Weboldal, webáruház konverziójának növelése képekkel

Az emberek nagy része vizuálisan értelmezi, amit egy honlapon lát. Ezt azt jelenti gyakorlatban, hogy sokszor a jól megválasztott képekkel jobb eredményeket lehet elérni a konverzió tekintetében, mint a szöveges megoldásokkal. Ha tudatosan, a célnak megfelelően választod ki a képeket weboldaladra, akkor plusz bevételhez, profithoz juthatsz vele. Cikkünkből megtudhatod, milyen lehetőségeid vannak erre.

Weboldal, webáruház konverziójának növelése képekkel

Mi az a konverzió?

A konverzió azt jelenti a weboldalak, webshopok világában, amikor a látogató valami olyan tevékenységet végez honlapodon, ami számodra fontos, kézzel fogható eredményt ad. Ezek a honlap feladatától függően többfélék is lehetnek, többek között pl.: kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, regisztráció, vásárlás.

A konverziós arány azt mutatja meg, hogy a weboldaladra érkező látogatók mekkora része végzi el azt a tevékenységet, ami miatt te a weboldalad működteted. Természetesen egy honlap, webshop esetén több fajta konverzió is lehet. Ezt az arányt lehet pozitívan befolyásolni a megfelelően megválasztott képek segítségével.

Ha olyan weboldalt, webshopot szeretne készíttetni, amely figyel a konverziókra, kérje ingyenes ajánlatunkat!

Az érzelmek fontossága

Rengeteg olyan ember van, aki érzelem alapján vásárol. Ennek megfelelően az első képpel, amivel a látogatók találkoznak weboldaladon, ezekre az érzelmekre kell megpróbálni hatni. Ehhez tisztában kell lenned a célközönséged és a terméked jellemzőivel, tulajdonságaival.

A célközönség megismerése, feltérképezése fontos, és gyakran nehéz folyamat. Először is azt kell végiggondolnod, hogy az adott termékek, szolgáltatások iránt kik fognak érdeklődni. Amiket meg kell határozni: a célközönség kora, neme, érdeklődési körei stb. Ezeket a jellemzőket kell kombinálni a termékekkel, szolgáltatásokkal, hogy megkapd a tökéletes képeket.

Képek, amiken emberek találhatók

Az érzelmekre legjobban úgy lehet hatni, ha a képek, amikkel a felhasználók találkoznak, embereket ábrázolnak. Ilyen képeket viszont nagy valószínűséggel nem tudsz csak úgy letölteni az internetről, így könnyen lehet, hogy saját fotók készítésére leszel utalva.

Ha termékeket árusítasz (pl. webshop esetén), akkor lehet olyan képeket készíteni, ahol emberek használják ezeket a termékeket, vagy élvezik az előnyeiket. Ha szolgáltatásokat szeretnél eladni, akkor azokat lehet illusztrálni. Ha saját weboldalad van, a vállalkozásod mutatod be vele, és mondjuk csak kapcsolatfelvételi vagy ajánlatkérési lehetőség van rajta, akkor saját magadat, vagy céged dolgozóit ábrázoló képek segítségével lehet megteremteni könnyen a bizalmat az akár ismeretlen látogatóval is.

Kiváló minőségű képek

Nem szabad elfeledkezni a képek minőségéről. Manapság, amikor az emberek nagy része nagy felbontású monitort, vagy kiváló kijelzővel rendelkező okostelefont, tabletet használ, elengedhetetlen, hogy azokon a lehető legjobb minőségben lássa a képeket. Ha a képek nem élesek, rossz minőségűek, vagy nem elég nagyok, akkor ezek könnyen rossz benyomást kelthetnek a látogatókban. Ha pedig egyszer elkönyvelték honlapodat rossz minőségű weboldalnak, akkor utána nagyon nehéz dolgod lesz vásárlóvá, feliratkozóvá konvertálni őket, bármilyen kiváló termékeid, szolgáltatásaid is legyenek.

Megerősítések

Ha megnézel egy TV reklámot, vagy egy videót, mi az, amivel általában reklámozzák a a termékeket, szolgáltatásokat? Emberek véleményével. Ezek az emberek lehetnek korábbi vásárlók, szakértők, a lényeg, hogy névvel, képpel és véleménnyel legyenek bemutatva a termékek.

Weboldal esetén kicsit nehezebb dolgod lesz, mivel nem tudsz csak úgy videókkal megoldani mindent, mert sokan nem fogják azokat elindítani, megnézni. A következő legjobb megoldás, ha a véleményekkel kapcsolatos oldalakat a TV-s reklámokhoz hasonlóan építed fel. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy nem csak a véleményeket érdemes megjeleníteni, hanem azt is, hogy ki mondja, névvel, képpel. Ha körülnézel az interneten, a képekről sokan elfeledkeznek ebben a helyzetben, azonban sokkal hitelesebb egy-egy vélemény, ha az emberek nem csak a nevüket, hanem az arcukat is adják mellé.

A termékoldalak konverziója

Konkrétan a termékoldalak konverzióját is növelni lehet a megfelelő képek segítségével. Sokan erről is elfeledkeznek, és a termékoldalak üresek, nem tartalmaznak elég információt. Arra kell törekedni, hogy minden termék leírása, képei minden kérdést megválaszoljanak az adott termékről.

Ez a képeket tekintve azt jelenti, hogy azok legyenek részletesek, kiváló minőségűek, és lehetőleg több oldalról, szögből mutassák be a termékeket. Kiváló megoldás a 360°-os termékmegjelenítés, ahol a felhasználó kedvére nézheti meg a terméket minden szögből. Ha erre nincs lehetőséged, akkor a sok, részleteket bemutató kép a legjobb megoldás, amivel előállhatsz.

Az ingyenes képekről

Sokaknak nincs lehetősége arra, hogy saját, egyéni képeket készítsenek weboldalukra. Ilyen esetekben sajnos nem marad más lehetőség, mint az ingyenes, vagy a tömegképek. Ezek használata sem biztos, hogy problémát fog jelenteni, azonban sokkal nehezebb velük elérni azt a hatást, amivel az egyéni képek járnak.

Amire figyelj oda minden esetben, ha mégis ilyen képeket használnál: próbáld elkerülni az olyan képeket, melyekkel több másik weboldalon is találkozhatnak a látogatók. Ha már te is találkoztál máshol az adott képpel – akár konkurenciánál is –, akkor azt ne használt saját weboldaladon.

A használt kép kiválasztásához vedd figyelembe, hogy milyen témájú a vállalkozásod, a termékeidet, szolgáltatásaidat, és ne felejts el olyan képeket választani, amiken emberek vannak (és nem néz ki megrendezettnek a kép), mivel ez az egyik legjobb megoldás arra, hogy a látogatókat vásárlókká, ügyfelekké tudd konvertálni, akkor is, ha tucatképeket használsz.

A tesztelés, mérések fontossága

Új weboldal esetén a kialakítás szempontjából könnyebb dolgod van, az eredmények mérése szempontjából pedig nehezebb. Meglévő weboldal esetén bármilyen változtatásokat is eszközölsz, mindig mérd, hogy a változások milyen eredményekkel járnak. Hiába tűnik valami jónak papíron, ha az átalakítások nem hozzák a várt eredményt, változtatni kell.

Összefoglalás

Minden weboldal, webshop egyik legnagyobb problémája a látogatószerzés mellett, hogy hogyan konvertálja ezeket a látogatókat ügyféllé, vásárlóvá. A konverziók növelésére az egyik legjobb módszer, ha a weboldalad képeit tudatosan, a célnak megfelelően választod meg, mivel ez az egyik legegyszerűbb módja a látogatók meggyőzésének, véleményének formázásának.