A webdesign és a marketing kapcsolata

Sokan azt hiszik, hogy egy honlapkészítő feladata csak abból áll, hogy megtervezi, majd elkészíti az adott honlapot vagy webshopot esztétikai szempontok szerint. Ezzel szemben a valóság az, hogy nem csak a weboldal kinézetére ügyelnek, hanem a marketinget, a konverziókat is figyelembe veszik.

A webdesign és a marketing kapcsolata

A weboldal feladata

Általában egy honlapot valamilyen célból készíttetnek. Ez a cél legtöbbször információ közlése vagy termékek, szolgáltatások eladása. Bármelyik is a fő cél ezek közül, annak megfelelően kell megtervezni és elkészíteni a honlap designját is. Nem elég, ha egy weboldal jól néz ki, ha a tulajdonos nem tud vele eladni, pénzt keresni.

Szeretné, ha az Ön honlapja is megfeleljen a marketing elvárásainak? Kérje ingyenes ajánlatunkat

A feladat és a design kapcsolata

Úgy kell kialakítani a designt, hogy ezt a feladatot minél kevesebb, felhasználóbarát lépéssel el lehessen érni. Ha megnézzük a sikeres honlapokat, akkor láthatjuk, hogy amint megérkezünk egy weboldalra, látható, hogy az milyen célt szolgál. Ha webáruházról van szó, akkor láthatjuk a termékeket, kategóriákat, ha átlagos weboldalról, akkor görgetés nélkül látnunk kell, hogy milyen céggel, vállalkozással van dolgunk.

Ha több feladata is van az adott weboldalnak (pl. eladások és hírlevélre feliratkozások), akkor a fontosabbat jobban ki kell emelni, hogy a látogatónak is az ragadja meg a figyelmét, amivel jobb eredményeket tudunk elérni. Ezért láthatjuk sok honlapon az olyan megoldásokat, ahol a vásárlás, rendelés, ajánlatkérés ki van emelve, a hírlevélre feliratkozás pedig nem kap olyan nagy hangsúlyt.

Az elrendezés kihasználása

Ha bemegyünk egy boltba, akkor megfigyelhetjük azokat a technikákat, melyeket ezek a boltok, áruházak használnak arra, hogy befolyásolják a vásárlókat. Ezek közül a technikák közül sok működik az internetes eladásoknál is.

A boltban a legdrágább termékeket helyezik szemmagasságba, hogy minél többen lássák őket. Ennek a megfelelője weboldalak esetén, hogy a legjobb, legdrágább termékeket jelenítjük meg először a felhasználók számára.

Egy másik, az elrendezéssel kapcsolatos marketing megoldás, hogy a hasonló kiegészítőket egy helyen találhatjuk meg. Ez boltokban úgy működik, hogy pl. az elemmel működő termékek mellett egyből megtaláljuk az elemet is. Weboldal, webshop esetén könnyebb dolgunk van, mivel fizikailag nem kell elhelyezni az adott termékeket egymás mellett, hanem ezt egy „ajánlott termékek” funkcióval meg lehet oldani. Ennek előnye, hogy minden termékhez tudunk több, akár különböző kiegészítőt ajánlani, és a TV ugyanakkora helyet foglal majd el, mint pl. az előbb bemutatott elem.

A következő lehetőség, ha hasonló termékeket jelenítünk meg, mint amiket a felhasználó éppen néz. Ilyenkor jó megoldás lehet, ha nem csak kettő, különböző árú terméket jelenítünk meg, hanem hármat (a kettő mellé teszünk egy harmadik, drágábbat is). Ilyen esetben a bizonytalan vásárlók gyakran választják az árban középsőt.

Összegzés

Jól látható tehát, hogy a weboldalak, webáruházak designjának elkészítése és annak marketingje szorosan összefüggenek. Ha olyan profi honlapkészítőt választunk, aki mindkét feladathoz egyformán ért, akkor sokkal könnyebben tudunk bevételhez jutni, profitot termelni.