Vállalkozás ötletek 2022-ben: indíts webáruházat

Belevágnál valamibe, vállalkozást indítanál, de nem tudod, hogy milyet? Akkor jó helyen jársz. Vállalkozás indítására rengeteg különböző megoldás, téma van, van azonban egy terület, amely minden eddiginél népszerűbb, és az elindulás sem olyan költséges, mint általában. Ez a terület a webáruház indítása. Ha vállalkozást szeretnél indítani, akkor a webáruház készítés az egyik legjobb megoldás.

Vállalkozás ötletek 2022-ben: indíts webáruházat

Az egyik legegyszerűbben elindítható vállalkozás ötlet

Ahogy feljebb is írtuk, rengeteg különböző vállalkozás elindítása közül lehet választani. Kevés olyan van azonban, amit olyan egyszerűen el lehet indítani, mint egy webáruházat. Nincs feltétlenül szükség üzlethelyiségre, raktárépületre, alkalmazottakra és az ezekkel járó engedélyekre, és akár egyéni vállalkozásként is elindítható.

Nagyon fontos szempont lehet az is, hogy webáruházat akár munka mellett is lehet üzemeltetni. Nem kell tehát lemondani a biztos állásról, jövedelemről, és belevágni egy ismeretlen, teljesen új vállalkozásba, lehet a kettőt egymás mellett csinálni. Emiatt sokkal kevesebb kockázatot kell vállalni webshop indítással, mint egyéb vállalkozás ötletekkel.

Webáruház indításhoz nincs szükség semmilyen végzettségre, előkövetelményre. Nem kell tehát attól tartani, hogy a vállalkozás indításához hónapokig, évekig tanfolyamokat kell elvégezni.

Saját, egyedi webáruház készítés

A webáruház kevesebb pénzből elindítható

A fizikai üzletek, raktárhelyiségek hiánya nem csak egyszerűsíti a vállalkozás elindításának folyamatát, hanem jóval olcsóbbá is teszi azt. Webáruház elindításához gyakorlatilag magát a webshopot kell elkészíttetni (vagy webshopot bérelni), a termékeket kell beszerezni (erre minden vállalkozás esetén szükség lesz), számlázást, kiszállítást megoldani, és indulhat is a kereskedelem.

Egyszerűen üzemeltethető

Mivel a teljes vásárlási folyamat online, a webáruház felületén történik, így a webáruházak nagyon egyszerűen üzemeltethetők, nincs szükség képzettségre, csak a számítógépekhez kell alapszinten érteni.

Egy megfelelő rendszerrel az üzemeltetés szinte teljes egészében automatizálhatóvá válik. Mindössze a csomagokat kell általában manuálisan összeállítani, minden más automatikusan történhet, a rendelések feldolgozásával kezdve a számlázáson át a raktárkészlet frissítéséig.

Könnyedén bővíthető

Gyakori probléma szokott lenni vállalkozások számára, hogy induláskor túl kicsiben gondolkodnak, és később a fejlesztések már sokkal nehezebbek, mintha a vállalkozói folyamat legelején el lettek volna végezve. Webáruházas vállalkozás esetén nincs ilyen probléma, ha jól választod meg a webshop alapját, motorját, akkor gyakorlatilag később minden fejlesztés, funkció elkészíthető lesz, amikor szükséged van rá, nem kell teljesen elölről újrakezdeni.

A termékek megválasztása

Könnyen előfordulhat, hogy webáruházat indítanál, de nincsenek termékeid, nem tudod, hogy mit árulj. Fizikai bolt, üzlet nyitásakor nagyon nehéz ez a helyzet, mert nem biztos, hogy tudod, hogy a helyi emberek mi iránt érdeklődnek, milyen termékeket keresnek. Online azonban más a helyzet.

A Google Trendek és a Google Kulcsszókereső segítségével könnyedén lehet olyan termékeket, témákat keresni, melyek iránt nagy az érdeklődés. Azok a keresési, érdeklődési adatok, amiket a Google mutat, a valóságot tükrözik, nem kell magadtól rájönni arra, hogy vajon van-e kereslet a termékötleted iránt vagy nincs.

Folyamatos, pontos statisztikák

Nem csak az előkészületi fázisban, hanem a webáruházas kereskedelem során végig folyamatos, pontos statisztikákat kapsz a történésekről, eredményekről, bármiről, amire szükséged van. Egy webáruház esetén lehet mérni a látogatók számát, hogy mire keresnek a Google-ben az emberek, amikor a Webáruházadra érkeznek, vagy azt is lehet látni, hogy a webshopod melyik termékénél mennyi időt töltenek el. Ezek mind olyan statisztikák, melyek pár perces beállítások után rendelkezésedre állnak, laikusok számára is érthető formában.

Egyszerű, sokoldalú marketing

Induló vállalkozásként szinte biztosan foglalkoznod kell majd marketinggel, vásárlók szerzésével. Ha még nem volt korábban vállalkozásod, akkor a marketing elsőre nehéznek, időigényesnek tűnhet, de webáruházas vállalkozás során a marketingre rengeteg lehetőség áll rendelkezésedre, és ezeket nem is olyan nehéz megvalósítani.

A népszerűbb marketing megoldások közül a céges Facebook és Instagram oldalak létrehozása és működtetése ingyenes, az olyan fizetett hirdetések, mint pl. a Google Ads vagy a Facebook hirdetések néhány kattintással összeállíthatók, elindíthatók, üzemeltethetők. Ha valami nem egyértelmű, egy gyors internetes kereséssel azonnal megtalálod rá a választ, akár magyar nyelven is.

A legegyszerűbb vállalkozás a dropshipping webshop

Nem szeretnél termékeket beszerezni, raktárkészlettel vesződni? Akkor is tudsz vállalkozást indítani, mégpedig dropshipping webáruházat. A dropshipping webáruház gyakorlatilag egy közvetítőként funkcionál a termékek tényleges eladója és a vásárlók között.

Ránézésre egy dropshipping webshop ugyanolyan, mint egy átlagos webáruház, a különbség azonban az, hogy csak a rendeléseket kell felvenni, továbbítani a partner felé, és a partner fogja rendezni a csomagok összeállítását, kiszállítását is. Egy dropshipping webáruházzal kevesebbet lehet eladásonként keresni, mint egy átlagos webshoppal, azonban jóval kevesebb a teendő és a kockázat is. Kiváló megoldás induló vállalkozásként az alacsony kockázat és a nagyon kevés teendő miatt.

Összefoglalás

Ha vállalkozást szeretnél indítani, akkor az egyik legjobb lehetőséget a webáruház indítása jelenti. Egy webáruház elindítása sokkal egyszerűbb, gyorsabb, mint az általános vállalkozások indítása, kevesebb a teendő, alacsonyabbak a kezdeti költségek. A webáruház indítása minden szempontból jó választás.

Saját, egyedi webáruház készítés